Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä on, ettei yksinkertaisi käytöstapoja enää osata, siis iso osa ei tunnu osaavan

Vierailija
13.02.2020 |

Tämä taas ihmetytti, kun pulloautomaatin edustan (jossa kaksi pullonpalautusautomaattia) oli vallottanut parikymppinen äiti pienen lapsensa kanssa.
Siinä tämä mamitsu opetti poikaansa laittamaan limsapullon koneeseen, ja rattaat olivat pitkin pituuttaan ja tämä äiti, niin ettei ollut mitään mahdollisuutta tunkea viereiselle automaatille. No päätin kiltisti odottaa, kun tiesin ettei niillä näy olevan kuin se yksi pullo, ja ajattelin antaa vielä lämpimän hymyn, koska odotin äidin pyytävän minulta anteeksi, tai edes jotenkin hymyilevän nolosti, kun tukkivat tien. KATIN PASKAT, ämmä ei edes vilkaisuut minua päin, vaan röyhkeästi vain ohitti minut pennulleen lepertäen "annat kassatätille sitten sen kuitin".
Voi jum""#¤#a mikä taliaivo.
NORMAALI IHMNINEN TIETYSTI MOKAA, MUTTA SITÄ VARTEN ON YKSINKERTAISET KÄYTÖSTAVAT KEKSITTY, KUTEN SANA ANTEEKSI ja kiitos. MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEETA?

Ja tuo järjenjättiläinen opettaa sitten lapsensa yhtä vajaaälyiseksi. Kyse ei ollut sokeasta ihmisestä. Päätti vain ignoorata muiden olemassaolon kokonaan, koska hänen lapsensa ja rattaansa ja hän itse, ovat oikeutettuja kahteen pullonpalautusautomaattiin yhden limsapullon takia.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein, että nainen ei vaan huomannut sinua?

Kyllä oli pakko huomata kääntyessään, kun ihan sentin päästä suoraa minua koti lähtivät kaupan sisälle. Todella röyhkeää käytöstä.

ap

Ehkä sillä oli vain huomio niin keskittynyt toisaalle, että kaikki muu oli sumeaa. Ehkä illalla päivää muistellessaan tajuaa, että joku ihminen oli jossain vaiheessa sentin päässä.

Eri ihmisillä taitaa olla erilainen havainnointikyky, toiset voivat keskittyä useampaan asiaan kerrallaan kuin toiset.

Se nainen saattoi sitä paitsi olla lapsenvahti, jolloin vie tavallistakin enemmän aivokapasiteettia keskittyä lapseen.

Vierailija
22/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, mutta idiootiksi ja torveksi haukkuminen ei kuulu hyviin käytöstapoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, voisitko ensi kerralla avata suusi. Voit vaikka sanoa: "anteeksi, kärrysi ovat tielläni." Helppoa ja nopeaa. Ei tarvitse siinä selän takana puhista ja kerätä vihaa.

Vierailija
24/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään olisi tuossa tilanteessa huomannut jotain seläntakana pönöttävää tätiä 😃

Mutta millanen idiootti valtaa molemmat pulloautomaatit kärryillään. Ne kärryt olivat toisen automaatin edessa ja tämä nuori muija vielä niiden edessä, stana. VOISI VÄHÄN AJATELLA, että maailmassa on muitakin.

Ei itselle tulisi mieleenkään laittaa toisen automaatin eteen jotain tukkeita, ettei siihen pääse, kun itse käytän vain yhtä automaattia. Haloo.

JA JOS EN HUOMAA ETTÄ TUKIN JOLTAIN TIEN, PYYDÄN ANTEEKSI, kuten normaali ihminen, tietenkin.

ap

No NYT on mennyt tunteisiin 😄

Taisi tulla melkoinen dopamiiniryöppy, kun pääsit heittämään tuon.

Itse ajattelin samaa, mutta en olisi kehdannut kirjoittaa.

Vierailija
25/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mistään osaamisesta ole kiinni . Ei vain haluta ottaa huomioon muita ihmisiä. Minä olen nyt tässä , menen tästä, mun auto on tässä ( mitä välii jos kolhin naapuria) , minä ajan nyt pyörällä ihan missä haluan, minä k*usetan koirani sinun pihallasi, minun lapseni saa häiritä muita jne . Lista on loputon.

Minulla on oikeuksia ei velvollisuuksia paitsi kaikilla muilla minua kohtaan.

Näin se tuntuu tosiaan olevan. :(

Tällasiin ihmisiin tuntuu törmäävän vähän liian usein.

ap

Vierailija
26/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niitä ihmisiä, jotka eivät uskalla sanoa mitään päin naamaa, mutta selän takana jaksetaan kyllä juoruta. 

Vierailija
27/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksteistä oikein huokuu hyvät käytöstavat!

Vierailija
28/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on varmaan trolli mutta aloittajasta tulee ihan mieleen mun täti. :P Pahin marttyyri kenet tiedän, ja keski-ikä on vain pahentanut asiaa. Hänellä riittää aina kerrottavaa nuorista äideistä jotka ovat hänen tiellään kaupassa, kadulla, hammaslääkärissä....

Miksi trollaisin tällä asialla, herran jestas sentään. Täti kyllä olen, mutta tuskin sinun, ellet ole ala-asteikäinen.

ap

Vierailija
29/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on varmaan trolli mutta aloittajasta tulee ihan mieleen mun täti. :P Pahin marttyyri kenet tiedän, ja keski-ikä on vain pahentanut asiaa. Hänellä riittää aina kerrottavaa nuorista äideistä jotka ovat hänen tiellään kaupassa, kadulla, hammaslääkärissä....

Miksi trollaisin tällä asialla, herran jestas sentään. Täti kyllä olen, mutta tuskin sinun, ellet ole ala-asteikäinen.

ap

Koska _kukaan_ ei oikeasti vedä tuollaisia pultteja noin pienestä asiasta.

-ohis

Vierailija
30/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä annan palautetta heti jos joku on moukka, tosin ei aina jaksa ojentaa idiootteja koska eihän ne edes tajua olevansa moukkia! Lähes joka päivä tulee vastaan tilanteita joissa jää suu auki kun ei ymmärrä miten normaali älyllisellä ei kertakaikkiaan ole alkeellisia käytöstapoja. Kuten esim. että päästetään ne jotka tulevat ovesta ulos ensin, ei ängetä samaan aikaan sisään, väistetään oikealta puolelta, pyydetään anteeksi jos pitää mennä ohitse eikä vaan tönitä edessä/vierellä olevaa, kiitetään jos joku auttaa jne. Ja se käsi laitetaan suun eteen kun haukotellaan leveästi julkisessa tilassa, samoin niistetään se nenä wc.ssä, EI ravintolapöydässä. Mutta minkäs teet, jos on kotona opetettu viidakon lait niin vanhaa apinaa on vaikea kouluttaa.

Vierailija
31/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eikä kukaan muu kuin trolli sano herran jestas sentään 😂

-ohis

Vierailija
32/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on niitä ihmisiä, jotka eivät uskalla sanoa mitään päin naamaa, mutta selän takana jaksetaan kyllä juoruta. 

Minähän tässä väärin tein, juu juu.

Mitä jos olisit enemmän huolissasi ihmisistä, jotka eivät osaa ottaa toisia huomioon julkisilla paikoilla.

ap

Vierailija
33/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaupassa yhden naisen jälkikasvu kosketteli suunnilleen kaikkia paistopisteen tuotteita. Sanoin mammalle että kai sinä myös ostat nuo kaikki ja maksat kiltisti kassalla. Hiljaista oli. Sitten hän yritti ojentaa pentuaan käskemällä lopettamaan ja uhkailemalla kaupasta pois lähtemisellä yms. Ei mitään vaikutusta. Tähän totesin, että hyvin tottelee ja hyvin olet osannut kasvattaa. Selvästi veti golfpallon kokoisen herneen nenään ja retuutti kersansa pois. Huusin perään että nämä sinun leivonnaiset jäivät. Ei tullut takaisin ja poiminut niitä mukaansa. Ei ihme, että kaikenlaiset virukset leviävät. Tyypilliseen pääkaupunkiseudun tuppisuutyyliin tyyppi ei sanonut minulle sanaakaan. Olisi edes kerännyt ne pentunsa klähmimät leivonnaiset pois ja maksanut ne. Ei osaa käyttäytyä, kasvattaa eikä ottaa vastuuta. Aikuinen ihminen kuitenkin.

Vierailija
34/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

-ohis

Senkun pidät trollina. Kunhan viesti menee perille. 

ap

Vierailija
35/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

-ohis

Senkun pidät trollina. Kunhan viesti menee perille. 

ap

Joo, mä osaan kyllä seistä kiltisti odottamassa vuoroani milloin missäkin ☺️

Vierailija
36/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään olisi tuossa tilanteessa huomannut jotain seläntakana pönöttävää tätiä 😃

No kuule täti se olet sinäkin. Kaikki ovat samanarvoisia ja ansaitsevat hyvää kohtelua, oli lapsen kanssa liikkeellä tai ei.

Vierailija
37/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se, että suomalaiset juntit ovat savupirteistään vastikään kaupunkeihin mönkineet.

Vielä sata vuotta sitten aivasteltiin muita päin ja Espanjantauti levisi. Yskittiin muita päin ja tuberkuloosi levisi. Hannu niisti räkää kylänraitilla hihaansa ja Elina katseli kainosti paljaita varpaitaan eikä osannut tervehtiä. Mikäli Liisa pääsi piikomaan kartanoon, hän kenties oppi herrasväen tavoille. Opetettiin tervehtimään, kiittämään ja teitittelemään.

Kaupoissa ja ratikoissa oli vielä 1950-luvulla kyltti nuuskaajille: Älä sylje lattialle - Spotta ej pa golvet! Koulussa opettaja katsoi, että oppilaalla oli puhtaat korvat, puhdas nenäliina ja lyhyet kynnet. Täihin puututtiin ja ne hoidettiin pois. Koulussa opetettiin myös niiaamaan, kumartamaan ja kättelemään. Sekä yskimään oikein ja käyttämään ääntä kuuluvasti omalla puheenvuorolla.

Käytöstapojen taantuminen johtuu 60- ja 70-lukujen vapaasta kasvatuksesta. Ne käytöstavathan oli herrasväen juttu ja sitähän halveksuttiin. Ne myös riistivät ihmisen vapautta. Silloin oli ihan OK, ettei lapsilta vaadittu yhtään mitään. Eipä he mitään oikein oppineetkaan ja tulos näkyy Cittarissa. Nyt näillä oppimattomillakin on omia lapsia, eivätkä hekään osaa tapoja. Miten niitä osaisi, kun ei niiden olemassaolosta edes tiedä.

Sikäli surullista, sillä hyvillä käytöstavoillahan pärjää vaikka missä päin maailmaa.

Vierailija
38/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule täti se olet sinäkin. Kaikki ovat samanarvoisia ja ansaitsevat hyvää kohtelua, oli lapsen kanssa liikkeellä tai ei.

Tiedän, olen ollut jo kohta 18 vuotta. Tammikuusta alkaen jo kolminkertainen täti ❤️❤️💙

Vierailija
39/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens kerralla siirrä ne kärryt jos ei itse tajua.

Kerran itse tein näin ja tämä alkoi sitten valittaa miten MINUN olisi pitänyt pyytää KAUNIISTI :D ei stna itse oli tiellä, miksi mun pitäisi ruveta odottamaan että hän siirtää tyhjät kärrynsä.

Vierailija
40/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi et pyytänyt siirtämään?

Mitä tuo ”öö” tarkoittaa? Hölmöltä se ainakin näyttää, vähä-älyisen ölinältä.