Millä sormella laitat auton vilkun päälle oikealle vilkuttaessa?
Ite laitan keskisormella. Yllätyin ite etten etusormella, se törröttää jotenkin pystyssä että keskarilla mennään. Mitens muut?
Kommentit (36)
Emma K. kirjoitti:
En itse aja autoa, mutta olen huomannut, että mies panee vilkun päälle peniksellään. Ei tarvi irrottaa käsiä ohjauspyörästä.
Kiitos Emma vastauksesta, kirjaan muistiin. T:Ap
Keskisormi tai nimetön, niin kokoajan pysyy ote ratissa (etusormella joutuis koko käden siirtään mukana). Ja samat sormet käytössä myös vasemmalle vilkuttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Keskisormi tai nimetön, niin kokoajan pysyy ote ratissa (etusormella joutuis koko käden siirtään mukana). Ja samat sormet käytössä myös vasemmalle vilkuttaessa.
Periaatteessa kyllä, mutta pikkusormi on ehdottomasti joutilain siihen hommaan. Muut sormet pysyvät tukevasti ratissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kyllä, mutta pikkusormi on ehdottomasti joutilain siihen hommaan. Muut sormet pysyvät tukevasti ratissa.
Muuten kyllä, mutta henkilökohtaisesta anatomiasta johtuen pikkusormi turhan lyhyt.
Pitää ehkä seurata itseään ajaessa, mutta taidan käyttää etu ja keskisormea, eli nostan kahdella sormella, niin että kämmen on puolittain ylös päin.
Keskisormi tai nimeton, veikkaan. Menee niin automaatiolla (kaytan AINA vilkkua), etta taytyy erikseen tarkkailla ensi kerralla autoa ajaessa. :)
Teen kaiken keskisormella.
t. Bemarimies
Enpäs tiedä. ei ole tullut kiinnittäneeksi huomiota.
Keskisormella. Vilkutan sormella myös vilkun tahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummankin käden pitäisi olla koko ajan kiinni ratissa? Eihän ne ole silloinkaan kun manuaaleilla vaihdetaan vaihdetta.
Luulisin, että etusormella. En ole koskaan kiinnittänyt huomiota.
Veikkaisin etusormea. En ole varma.
Keskisormella tietysti.
Sehän on kaikkein pisin sormi, joten myöskin järkevin valinta.
En itse aja autoa, mutta olen huomannut, että mies panee vilkun päälle peniksellään. Ei tarvi irrottaa käsiä ohjauspyörästä.