Pitäisikö minun kertoa yhdelle naiselle hänen tapailemansa miehen taustat?
Kyseinen mies ahdisteli minua n.7 vuotta. Hän vakoili ja uhaksi raiskauksella. Oli todella sairaita juttuja.
Nyt huomasin että hän tapailee jotain naista. Pitäisikö minun kertoa tuolle naiselle vai ei? En siis tunne kyseistä naista. Jos kerron niin tuo mies saa varmaan tietää että kerroin ja pelkään seurauksia. Mutta pelkään myös tuon naisen puolesta jos en kerro.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varoita nimettömänä, esim kirjeellä, yleisellä tasolla, josta sinua ei voi tunnistaa. Vaikkei nainen uskoisi, osaapa olla varuillaan. Sinun ei myöskään tarvitse syyttää itseäsi, jos jotain oikeasti tapahtuu.
Kiitos ideasta! Ap
Mieshän ei tietenkään arvaa, kenestä on kysymys, kun nainen ihmettelee hänelle saamaansa viestiä... Nimettömien viestien lähettäjät ovat alhaisinta mitä tiedän. Toivon, että he itse saavat jonakin päivänä nimettömän viestin.
Jos vihdoin pääsit siitä hullusta eroon niin varmaan kannattaa vaan jättää sikseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin mies ahdisteli sinua? Haitko esim. lähestymiskieltoa?
Olin poliisiin yhteydessä ja näytin kaikki viestit ym. Neuvottiin hakemaan lähestymiskieltoa, en hakenut koska pelkäsin että menee vain hullummaksi eikä se lähestymiskielto olisi estänyt häntä käymästä minuun käsiksi. Ap
Eli sinulla ei ole mitään näyttöä siitä, että hän olisi oikeasti sinua ahdistellut. Asia ei edennyt oikeuteen, et edes hakenut lähestymiskieltoa. Ja nyt koet velvollisuudeksesi mennä juoruamaan kokemastasi ahdistelusta tuolle naiselle, jota et edes tunne. Arvaa, miltä se vaikuttaa? Juuri siltä, että haluaisit miehen edelleen olevan kiinnostunut itsestäsi.
Voi luoja. En ole IKINÄ halunnut että tuollainen hullu olisi kiinnostunut minusta. Ap
Ja minulla on ne kaikki uhkausviestit tallessa. Ap
Tallensit seitsemän vuoden uhkausviestit sen sijaan, että olisit blokannut miehen TAI hakenut lähestymiskiellon ja saattanut hänet vastuuseen siitä, että hän vielä viestittelee sinulle? Et taida olla penaalin terävin kynä.
Itseasiassa pahimmille häiriköille kannattaa pitää jokin somekanava auki, koska jos ne ei pääse missään purkamaan itseään, niin se uhka tulee sitten täysin puskista. On parempi hieman tietää mikä on fiilis toisessa päässä, että osaa suojautua ja reagoida ajoissa.
Aloittaja, täältä saat myös todella asiattomia vastauksia kuten varmasti olet huomannutkin jo ensimmäisestä vastauksesta.
Valitettavasti tämä palsta on nykyään katkeroituneiden miesasiamiesten ja ulilautajonnejen valtaama. Nämä kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Eiköhän jokainen nainen toivoisi saavansa tietää. Mieshän on vaarallinen. Ikävä kyllä nämä vain usein saavat manipuloitua rakastuneen naisen niin, että tämä ei usko jos miehestä kerrotaan tällaista. Jotkut kyllä uskovat, mutta tätä et voi etukäteen tietää. Ainakin olisit kuitenkin yrittänyt. Se, mitä tässä varoittamisessa kannattaa silti miettiä, on oma turvallisuutesi. Mies voi arvata nimettömästäkin viestistä, että sinä olet sen lähettänyt, onhan hänellä ollut sinuun paha pakkomielle. Nainen kun saattaa kertoa miehelle, että on tällaisen viestin saanut. Tätä siis vielä miettisin.
Oikeasti tosi vaikea tilanne.
Itsekin stalkkauksen kokeneena en haluaisi tätä kirjoittaa, mutta...
Sua siis ahdisteltiin seitsemän vuoden ajan, ja ainoa mitä sait aikaiseksi oli, että säilöit ne viestit mitä ahdistelija sulle lähetti? Vaikka poliisikin kehotti hakemaan lähestymiskieltoa?
Jätä se pariskunta omaan rauhaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin mies ahdisteli sinua? Haitko esim. lähestymiskieltoa?
Olin poliisiin yhteydessä ja näytin kaikki viestit ym. Neuvottiin hakemaan lähestymiskieltoa, en hakenut koska pelkäsin että menee vain hullummaksi eikä se lähestymiskielto olisi estänyt häntä käymästä minuun käsiksi. Ap
Eli sinulla ei ole mitään näyttöä siitä, että hän olisi oikeasti sinua ahdistellut. Asia ei edennyt oikeuteen, et edes hakenut lähestymiskieltoa. Ja nyt koet velvollisuudeksesi mennä juoruamaan kokemastasi ahdistelusta tuolle naiselle, jota et edes tunne. Arvaa, miltä se vaikuttaa? Juuri siltä, että haluaisit miehen edelleen olevan kiinnostunut itsestäsi.
Jos ap:lla on esim tekstiviestit tallella niin eikö hänellä myös silloin ole riittävästi näyttöä? Ei ollut kyse näytön puutteesta vaan siitä että ap ei varmaankaan uskaltanut aloittaa oikeusprosessia koston pelossa. Olen itsekin ollut joskus samassa tilanteessa, tosin erona oli se että mies vainosi minua ”vain” vuoden. Hän lopetti kun uhkasin ottaa yhteyttä hänen vanhempiinsa ja poliisiin. Jouduin mm. muuttamaan ja vaihtamaan puhelinnumeroa.
Ei pidä kertoa. Kyseinen nainen tekee omat johtopäätöksensä jos on aihetta.
Tottakai kerrot. Naisten pitää pitää kaikkien naisten puolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nainen holhouksen alainen? Jos ei, niin älä puutu asiaan. Tapahtuneesta on seitsemän vuotta eikä mies ilmeisesti syyllistynyt edes rikokseen.
Ahdistelu, vakoilu ja uhkailu jatkui 7 vuoden ajan. Loppui n.vuosi sitten. Ap
Hänestähän John Le Carre on kirjoittanut vakoojatrillerinkin: Mies Kylmästä.
Vierailija kirjoitti:
Varoita nimettömänä, esim kirjeellä, yleisellä tasolla, josta sinua ei voi tunnistaa. Vaikkei nainen uskoisi, osaapa olla varuillaan. Sinun ei myöskään tarvitse syyttää itseäsi, jos jotain oikeasti tapahtuu.
Mikä estää naista näyttämästä kirjettä miehelle? Pitäisi kirjoittaa todella yleisellä tasolla, jotta mies ei hoksaisi, mihin tapaukseen viitataan. Vaikka lähettäjä ei kävisikään selvälsi, niin silti saattaa ap:lle koitua tuosta ongelmia.
Olisiko sinulla ketään yhteistä tuttua tämän uuden naisen kanssa? Tutun kautta viesti voisi mennä uskottavana perille. Miinuspuolena on, että myös tuttu joutuu tahtomattaan yhdeksi osapuoleksi.
Ja minulla on ne kaikki uhkausviestit tallessa. Ap