Mättöruuasta ketoiluun siirtyvät eivät ymmärrä, että virallisterveellinen ruokavalio tuo myös hyvän olon
Ihmetyttää useammat ketoilijat, jotka syyttävät puuroa, perunaa, leipää, pastaa ja riisiä lihomisesta ja huonosta olosta. He ovat aiemmin mättäneet itsensä täyteen sokeria, herkkuja ja epäterveellistä mättöä, eivätkä näe, että syy pahaan oloon ei johdu ruisleivästä. He eivät ole ikinä ennen syöneet suositusten mukaan, joten eivät voi tietää. Mätöstä on siirrytty suoraan ketoiluun.
Jos he olisivat edes kokeilleet normaalia terveellistä ruokavaliota, niin olo olisi hyvä. Ketoilija usein kuvittelee, että rasvaan perustuva ruokavalio on tae hyvästä olosta. Tuttavapiirissäni on monta ylipainoista ketoilijaa, jotka ovat aiemmin syöneet mitä sattuu. Nyt syy on sitten viljatuotteissa, vaikka sokeria on uponnut enemmän kuin laki sallii. Huvittavaa!
Kommentit (9)
Tunnenpa myös niitä, jotka yrittivät ensin useita vuosia pudottaa painoa virallisterveellisellä siinä onnistumatta. Sitten piti lopulta kokeilla jotain ihan muuta, ja siitä löytyikin apu. Moni on ollut niin haltioissaan oman olon muutoksesta, että käyttäytyy kuin joku matkasaarnaaja. Suon sen heille, koska ymmärrän miten hienolta se tuntuu.
Peruna nukuttaa
Ruuan jälkeen saa istua seuraavan tunnin pari
Sama ilmiö kuin muutaman vuoden takaisessa karppauksessa. To.n.nikeijut ja -peikot mussuttivat innoissaan, miten viljojen jättäminen pois ruokavaliosta laihduttaa kuin automaattisesti. Viljahan on myrkyllistä ja törkeän lihottavaa!
Todellisuudessa viljattomuus aiheuttaa sen, että laa.rd.ipyllyjen on entistä tarkemmin seurattava ja tiedostettava mitä sinne leipäläpeen tungetaan. Enää ei onnistu jokailtainen hounastusreissu telkkaria katsellessa, jonka aikana kaapeista tyhjenevät niin vierasvarakeksit kuin osittain vanhentuneet pullatkin. Nyt entinen jatkuvastisyövä on tietoinen ruokavaliostaan, ja joutuu valitsemaan terveellisempiä vaihtoehtoja välipaloille ja iltasikailuun.
Totta kai siinä laihtuu, kun kaikki ei menekään enää suuhun asti mitä mieli tekee.
Ja olen itsekin la.ar.dipylly, tämän kommentin ei ole tarkoitus aiheuttaa mielipahaa.
Viralliset suositukset pätevät kai keskivertoihmiselle. Mulle se on ihan liikaa. En mitenkään pystyisi syömään sellaisia määriä. Lisäksi viralliseen suositukseen kuuluu vain 500 g kasviksia, vaikka todellisuutta terveyttä edistävä määrä on 800 g. Itse pyrin ensin syömään tarpeeksi kasviksia, hyviä rasvoja ja proteiininlähteitä. Jos on vielä ruokahalua, niin täydennän lisukkeilla.
Olen ollut ketoosissa pitkään ja olo oli kyolä taivaallinen ja kilot karisi, mutta tosi on että virallisterveellinen ruokavalio on tervellisin. Esim. kuidut ovat supertärkeitä, joita on vaikea saada ketoomalla tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Viralliset suositukset pätevät kai keskivertoihmiselle. Mulle se on ihan liikaa. En mitenkään pystyisi syömään sellaisia määriä. Lisäksi viralliseen suositukseen kuuluu vain 500 g kasviksia, vaikka todellisuutta terveyttä edistävä määrä on 800 g. Itse pyrin ensin syömään tarpeeksi kasviksia, hyviä rasvoja ja proteiininlähteitä. Jos on vielä ruokahalua, niin täydennän lisukkeilla.
Mitkä määrät? Eihän virallisterveellinen pakota ketään ylensyöntiin. Kaikkea kohtuudella ruoka-aineympyrän suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä määrät? Eihän virallisterveellinen pakota ketään ylensyöntiin. Kaikkea kohtuudella ruoka-aineympyrän suhteessa.
Aamupala, kaksi lämmintä ateriaa ja kaksi välipalaa. Lisäksi joka välissä pitää vielä ahtaa leipääkin.
Palstan vhh-vihaajalta on näemmä vaikeita aikoja kun näitä trollailuavauksia pitää tehtailla päivittäin. Voimia, kyllä se siitä. Jonakin päivänä ahdistus varmaan helpottaa
Totta! Minullakin on tällaisia tuttavia. Aiemmin syötiin päivittäin kakkuja ja suklaata. Nykyään nyrpistellään nenää tietäväisenä leivänpaloille, joita itse syön. Heidän ruuassaan on samaan aikaan esim. jauhelihaa, pekonia, smetanaa, kermaa ja homejuustoa. Hieman epäilyttää tällainen rasvapommi arkiruokana. Verisuoniparat!