Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Serotoniinitason mittaus koe alle viitearvojen

Vierailija
12.02.2020 |

Viitearvot ovat 227-1135 ja mulla oli 194. Lääkärin lausunto oli että näillä arvoilla on luultavasti kyse masennuksesta. Joo tiedän kyllä sen itsekin, olen vakavasti MASENTUNUT. ihan uteliaisuuttani kävin otattamassa testin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemusta?

Vierailija
2/10 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sero-toniini-tason-mittaus-koe-alle-viite-arvojen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/10 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta kuulostaa haiskahtaa vähän pseudotieteeltä ja myytiltä johon jotkut vielä uskoo nimeltä kemiallinen epätasapaino.

Vierailija
5/10 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele näitä

Vierailija
6/10 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huslabin sivuilla

"Serotoniinin takaisinoton estäjät voivat aiheuttaa poikkeavia matalia seerumipitoisuuksia, kun trombosyyttien sisältämä serotoniinipitoisuus laskee hyvin matalaksi. Matalia serotoniinin pitoisuuksia on kuvattu depressiotiloissa."

Krooninen masennuslääkkeen käyttö varmaan romahduttaakin serotoniinitasot ja on entistä huonompi olo. Mielestäni suoraa syy yhteyttä ei voida vetää masennuksen ja serotoniinitasojen välille. Masennus on hiukan moniulotteisempi asia kuin serotoniinitasot. Tuohon soopaan tosin moni meni ja alkoi korjailemaan serotoniinitasojaan, kiitos SSRI-lääkkeiden aikakauden.

Vierailija
7/10 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko oli aloittaa kun on niin masentunut ja epätodellinen olo. Unta ei saa. Pakkoajatuksia. Tuli erään tapahtuman seurauksena tämä epätodellinen olo joka aiheutti sit nää muut. Kaikki nyt ok mut mä en vaan pysty rauhoittuu tältä kamalalta ololta

Vierailija
8/10 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jotain kokeilla kun mistään ei tuu mitään

Vierailija
9/10 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pakko oli aloittaa kun on niin masentunut ja epätodellinen olo. Unta ei saa. Pakkoajatuksia. Tuli erään tapahtuman seurauksena tämä epätodellinen olo joka aiheutti sit nää muut. Kaikki nyt ok mut mä en vaan pysty rauhoittuu tältä kamalalta ololta

"Palstan valelääkäreihin" ei ole uskomista.

Vierailija
10/10 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei serotoniinihypoteesiä ole koskaan voitu todistaa oikeaksi. Serotoniinin taso voi olla korkea ja silti voit olla masentunut. Serotoniinin pilkkoutumistuote 5HIAA kertoo vain jotain. Lue kirja Psykiatria, Duodecim, niin tiedät enemmän aiheesta.