On kohtuuton vaatimus, että pitkässä parisuhteessa pitäisi olla aina uskollinen
Onko kohtuuton vaatimus, että pitkässä parisuhteessa pitäisi olla aina uskollinen?
Monen naisen avioliitto on ihan ok, mutta häntä ei innosta seksi oman miehen kanssa. Mitä seuraa jos toisen aloitteesta pari päätyy avoimeen suhteeseen, jossa on lupa olla kenen kanssa vain?
Naisen seksihaluttomuutta ei voida selitetä vain äidiksi tulemisella. Hänen halunsa voi täysin ilman näkyvää syytä lopahtaa, kun suhde on kestänyt tietyn ajan.
Median tarjoamista seksivinkeistäkään ei ole naiselle apua, vaikka kyse on varsin kiihottavasta asiasta. ”Vähän kuin hakisi vinkkejä siihen, miten saada suklaa maistumaan”
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa voisi olla ihan ok, jos miehellä olisi muitakin naisia. Jos mies ei pystyisi olemaan uskollinen ja minä en haluaisi seksiä kovin usein. Voisin olla sellainen kotona viihtyvä vaimo, joka hoitaisi kotia ja lapsia. Jos olisin onnellinen ja saisin toteuttaa itseäni.
Jos minun ei tarvitsisi ajatella miehen muita naisia ja saisin seksiä, kun sitä haluaisin.
Mutta sitten mustasukkaisuuden tunteet voisivat käydä kalvaviksi. En tiedä, pystyisinkö siihen.
Onhan monissa kulttuureissa miniavioisuutta ja miehillä on yleisesti rakastajattaria.
Jos voisi aivan 100% varmuudella tietää että kyseessä on vain fyysisen tarpeen tyydyttäminen, asialla ei kai olisi niin väliä, eikä se olisi minulta pois. Mustasukkaisuus ainakin omalla kohdalla on se pelko että miehen ja sen toisen naisen / naisten välille kuitenkin pääsisi muodostumaan jonkinlainen tunneside. Olisi siis riski että mies loppujen lopuksi haluaisikin jonkun toisen ihan kokonaisuudessaan, eikä enää pelkän seksin vuoksi. Tämä pelko varmaan nousee siitä, etten itse halua/ pysty harrastamaan seksiä sellaisen miehen kanssa kenestä en ainakin jollain tasolla ole muutenkin kiinnostunut. En siis itse pystyisi harrastamaan ”pelkkää seksiä”. Siksi on vaikea samaistua siihen että mies tosiaan näin pystyisi tekemään, vaikka se varmasti onkin ihan mahdollista.
Miksi sitten tarvitsee olla pitkä parisuhde. Miksei voida vain sopia, että nyt ollaan vain kavereita.
Meillä on avoin suhde, säännöt ovat selkeät:
Vieraissa saa käydä, eli ei ennestään tutuilla
Yhteystietoja ei koskaan vaihdeta
Ehkäisyä käytetään aina ja tietyin väliajoin käymme tautitesteissä
Kaikkein tärkein: jos milloinkaan tulee huono fiilis tästä järjestelystä niin asia otetaan puheeksi ja säännöt sovitaan uudelleen
Missään nimessä avoin suhde ei kaikille sovi ja on hienoa, että ihmiset ovat rehellisiä itselleen jolleivat siihen halua lähteä. Minulla ja miehellä on jossain määrin eroavat halut seksin suhteen niin tämä on osoittautunut molemmille sopivaksi vaihtoehdoksi.
Toki ehkä en ole oikea ihminen puhumaan pitkästä parisuhteesta, kun yhteistä taivalta on vain 9v ja lapsia kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei halua miestään, ei se tarkoita, ettei hänellä olisi normaalit seksihalut. Halu kohdistuu vain muihin miehiin. Asian voi ratkaista mlmilla eri tavoilla, muttei niin, että vain parisuhteen mies saa juosta vieraissa.
Näinä aikoina, kun kielisuudelmasta jo voi saada tippurin, en uskaltaisi enää lähteä säätämään kenenkään kanssa. Ikinä ei tiedä mikä bakteeri- ja tautipesä osuu kohdalle.
Olet vain huono sängyssä, älä syytä naista haluttomuudesta.
Minulla on takana kaksi avioliittoa. Ensimmäinen kesti 20 vuotta, nykyinen seitsemättä vuotta. Kertaakaan ei ole uskollisuus tehnyt tiukkaa.
Ihmiset ovat erilaisia.
Itse olen ollut vakaassa parisuhteessa yli kaksikymmentä vuotta enkä ole pettänyt.
Meillä on suhteessa paljon vapauksia, saadaan olla tekemisissä ja ystävystyä muiden ihmisten kanssa sukupuolesta riippumatta, ja kumpikin voi käydä vaikka lasillisella, elokuvissa, kylässä, tanssimassa ym. ilman mustasukkaisuutta tai draamaa. Kaikenlainen romanttinen suhde ja seksi muiden kanssa on kiellettyä.
Silloin tällöin vastaan tulee ihmisiä, joiden tunnistaa olevan ns. omaa tyyppiä, ja tiedostaa että heidän kanssa voisi olla jotakin, mikäli olisin sinkku. Asiasta vain täytyy päästää irti, eikä ruokkia sitä mitenkään.
Vaatiihan se itsekuria, mutta kun on hyvä puoliso jota voi kunnioittaa, arvostaa rakastaa vuodesta toiseen, niin kiusausta pettämiseen ei tule.
Avoin suhde ei minulle sopisi, sen tiedän.