Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain vieraan lapsen kiinni varastamisesta..

Vierailija
13.05.2008 |

Asumme rivitalossa ja lapseni 5v oli päivällä leikkimässä leikkipaikalla kun sinne tuli isompi tyttö 6-8v leikkimään, itse olin sisällä, vilkaisin välillä ulos ja näytti että leikkivät hyvin yhdessä kunnes kohta poika tulee itkien sisälle että tyttö varasti hänen lelunsa, no, tyttöä ei näkynyt enää missään.

Illemmalla tyttö tuli uudestaan pihalle toisen pienemmän (varmaan pikkusisko) tytön kanssa, kävin jututtamassa tyttöä ja myönsi ottaneensa lelun (pienen ötökän) mutta oli heittänyt menemään eikä sanojensa mukaan enää tiennyt missä se on, pidin puhuttelun toisten tavaroitten ottamisesta ja vannotin ettei leikkipaikalta viedä yhtään lelua enää pois.

Noin tunnin kuluttua tytöt tekivät lähtöä, ja katsoin että tyttö kävelee kummasti pidellen takkiaan edestä, juoksin perään ja pyysin näyttämään mitä hänellä on takin sisällä ja siellähän oli lisää poikani leluja, silloin kovensin jo puhetyyliä ja puhuin varastamisen vääryydestä ja tytön piti pyytäää varastamista anteeksi pojaltani, tyttö itkua tuhersi ja anteeksi pyysi ja lopuksi vielä sanoin että tähän leikkipaikalle ei heillä enää ole asiaa, pienempikin oli ottanut siis lapion leikkipaikalta mukaansa.

Jäi kuitenkin vähän kaivelemaan että olisikohan pitänyt kysyä missä asuvat ja mennä mukaansa puhumaan vanhemmille asiasta, kun vähän epäilen että tunteekohan tyttö nyt päässeensä helpolla ja jatkaa toimintaansa sitten jossain muualla.

Pitäisiköhän huomenna käydä ajelulla jos löytäisin heidän kotinsa, suunnan tiedän siis minne lähtivät, alueella omakotitaloja joten tuskin kaukaa tulivat.

Mitä mieltä, pitäisikö etsiä vanhemmat ja kertoa heille vai antaa jäädä tähän?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatimaan sitä ötökkääkin

Vierailija
2/6 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihalle! Ja etenkin _varasteleva_ kakara! Olisi ap sun ehdottomasti pitänyt selvittää lasten koti ja mennä kertomaan tapahtuneesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ennen kuin kukaan alkaa vaahdota mitään, en hyväksy tytyön käytöstä.

Sitten, muistakaa nyt hyvät ihmiset, kyseessä on ihan lapsi. 6-8v ap:n arvion(!) mukaan. Olen myös sitä mieltä, että oli oikein kun sanoit asiasta ja olisi ollut oikein kertoa vanhemmille. Mutta ei millään räyhäämismeiningillä vaan asiallisesti. Ei lapsi tahallaan ole paha, "varasteleva kakara" kuulostaa aika julmalta (ja lapselliselta) aikuisen suusta! Lapselle (-kin) varastelu saattaa olla oire jostain mihin räyhääminen ja "et saa koskaan enää tulla tänne!" huutelu ei muuta kuin pahenna asiaa. :-(

Vierailija
4/6 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän löydy, ei tuossa montaa taloa ole. Haluaisin itsekin tietää jos poikani jossain varastelisi, vannotin kyllä tytön kertomaan kotona mitä on tapahtunut, mutta suuresti epäilen että kertooko, ja siksipä asia jää möröksi tytönkin mieleen, tytönkin edun mukaista selvittää asia vanhempien kanssa, harmittaa kun en heti lähtenyt kotiinsa asiaa kertomaan.

ap

Vierailija
5/6 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vanhemmille asiasta kuten haluaisit itsellesi kerrottavan oman lapsesi varastelevan.

Käsittääkseni kaikki lapset kokeilee varastamista jossain vaiheessa. Tämä voi olla hyvä ja kasvattava tapaus kyseiselle tytölle! Kannattaa ottaa siltä kannalta.

P.S. Mä ehkä painottaisin vanhemmille kerrottaessa, että olette jo asiasta keskustelleet ja käsitelleet. Ikävää jos vanhemmat alkavat liiaksi uudelleen ripittämään lasta. Saa reppana tuplarangaistuksen, vaikka olisi jo ottanut opikseen. En ottaisi asiaa puheeksi lapsen kuullen.

Vierailija
6/6 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä sitten perun sen porttikiellon meidän pihalle. Itse olen kuitenkin myös kasvatuksessa sitä mieltä että jos väärin tekee niin se pitää sovittaa mutta sen jälkeen elämä taas jatkuu, noin pienelle pysyvä porttikielto jonnekin kivaan paikkaan voi olla ehkä turhan kova kolaus. Ja en tosiaan millään räyhäämismeiningillä ole menossa vaan ihan asiallisesti, lapsistahan on vain kyse, kerron vain mitä on tapahtunut ja että tytön kanssa asiasta puhuttiin mutta ajattelin että vanhemmat varmaankin haluavat tällaisesta asiasta tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme