Olen juonut viimeksi alkoholia 20.7. ja silloin 2 siideriä
Muistelin että on tässä tosiaan aikaa vierähtänyt, aika paljon ihan tarkoituksetta. Taidan kyllä jatkaa samalla linjalla,
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luin tämän aloituksen muutaman kerran, ihan ajatuksella. Enkä siltikään ymmärrä mikä tämän pointti niinkuin on. Toteamus jostain asiasta, ei mitään mistä syntyisi keskustelua. Sama kun ilmoittaisi että join kahvia viimeksi eilen, taidan olla tänään juomatta. Niin?
Miten niin "ei syntyisi keskustelua"? Täällähän tulee kommenttia kommentin perään...
Ohis
Nojoo, niin tulee. Mutta tarkoitin "oikeaa" keskustelua. Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin kohta täällä on taas kahina juopot vastaan pyhät ihmiset. (Pyhä = ei ikinä viinaa). Voipi olla että ap:n tarkoitus olikin sohaista tätä iänikuista aihetta.
Tekis hyvää itse kullekin laittaa kalenteriin ylös juomakerrat- ja määrät. Niitä vois sitten selata taaksepäin ja miettiä omaa kulutustaan.
Hienoa, ap. :) Kuten huomaa, niin Suomessa on synti olla juomatta. Heti ollaan ivailemassa ja lyttäämässä. Mistä se johtuu, sitä voi jokainen pilkkakirveen heittäjä omalla kohdallaan miettiä.
Mulla juomattomuutta on vasta 41 vrk myös, eli uudenvuoden aattona kupittelin viimeksi. Enkä ajatellut lopettaa kokonaan muutenkaan, tän kuun lopulla lähden reissuun ja siellä olisi tarkoitus juhlistaa asioita, eli skumppaa otan hyvillä mielin. Ja ruuan kanssa viiniä. Ja voi olla, että tulee kellariravintoloissa istuttua oluen/viinilasillisen äärellä muutenkin. Vakaa aikomus kuitenkin on, että kotona arjessa ei tarvii juoda. Pari kk reissusta taitaa olla vappu, no, jos on kelit hyvät niin sitten voisi terdellä hetken istuskellakin ja katsella maailmanmenoa. Eipä siihenkään toki alkoholia tarvii, mutta jos nyt maistuu, niin ei se maailmaa kaada.
Mutta se, ettet sinä juo tai juoko joku muu, ei vaikuta minun elämään mitenkään. Silti voin iloita kanssasi ja tsempata sua omissa ratkaisuissasi. Ei ole minulta pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap! Täällä juopot vaan alapeukuttelee, osaavat sentäs vielä hävetä juoppouttaan. Raitis elämä voittaa aina viinanhuuruisen.
Muistan kun menin armeijaan nuorukaisena.
Olin oikein kuntoillut parisen vuotta sitä varten että pärjään hyvin.
Sitten tupakavereina oli tyyppejä jotka tupakoi ja käytti alkoholia runsaasti viikonloppuisin lomilla.
Ajattelin että luuserit.
Muutama näistä luusereista juoksi reippaasti yli cooperissa ja pärjäsi paremmin myös voimisteluosuuksissa.
Silloin ymmärsin mitä the Viikinki tarkoitti sillä että ei halua antaa tasoitusta vastustajilleen, siksi ei tupakoi.
Minua ei raittius auttanut. Hävisin tupakoiville tupakavereille jotka todennäköisesti oli vielä krapulassakin.
Eli mitä tästä voimme vetää johtopäätöksenä.
Jos on niin kova ja hyvä, niin silloin voi antaa muille tasoitusta ja juoda.
Kaikki ei pärjää näille vaikka eläisivät raittiina.
Myöhemmin yli kymmenen vuotta tapahtumien jälkeen uskalsin vasta kokeilla alkoholia ja vähän tupakoidakin.
Tajusin olleeni väärässä. Aika paljon saa kiskoa näitä syöpätuotteita että ne vaikuttaa fyysiseen suorittamiseen.
Eli ei konkreettisesti välttämättä raittiina voita viinanhuuruista henkilöä tai edes tupakoijaa. Toki silloin oltiin kaikki nuoria, mutta kyllähän osa niistä ohi juoksijoistakin oli jo melkein kolmekymppisiä.
Tuli kyllä kova kolaus itsetunnolle ja maailmakuvalle, joka perustui sosialistiseen työväenluokan raittiusliikkeen paatokseen :(
Oppia ikä kaikki sanotaan.
Nyt viisikymppisenä varmasti voittaisin heidät jos otettaisi kisaa, jos siis ovat jatkaneet samalla linjalla ainakin tupakoinnin suhteen. Uskoisin näin, mutta edelleen olen kyllä hieman varovainen lausunnoissani.
Kovat on aina kovia, kun muistetaan veteraanitkin, niin aika moni sitä kessua veteli kovaan tahtiin.
Et vaan itse ollut kovassa kunnossa. Kerran viikossa alkoholia juova ihminen ei mitenkään voi olla kovassa kunnossa. Kovakuntlinen ihminen siis ei vielä ole sellainen joka juoksee cooperissa 3000m.
Joo näillä kavereilla meni yli 3000 rikki.
röökääja veti 3600 ja muu ryyppyremmi 3400m. Muistan sen kuin eilisen. Itse juoksin näiden perässä ja sain hätäseen sen 3000 ja melkein 100m.
Olin kyllä aika kovassa kunnossa. Leuannostossa sain sen 39 puhdasta suoritusta.
Muistaakseni se olikin ainoa missä pääsin pätemään muihin nähden. Nämä jannut veti sitten aika kelvolliset ja nykyään maagiset vähän alle 30 suoritetta.
Keskiarvo ryyppyremmillä oli 26 leukaa. Että eipä nykyään pojat sellaisia vetele ja samalla kessua.
Jotain ex-palloilijoita olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että merkkasit nämä tärkeät asiat kalenteriisi.
Mitali on jo postissa.
Miksi tämä meni sinulla tunteisiin? Pitäisikö laittaa korkki kiinni.
Ei mennyt. Olen käyttänyt alkoholia viimeksi n. vuosi sitten, mutta en merkannut kalenteriin päivämäärää, enkä juotua määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap! Täällä juopot vaan alapeukuttelee, osaavat sentäs vielä hävetä juoppouttaan. Raitis elämä voittaa aina viinanhuuruisen.
Muistan kun menin armeijaan nuorukaisena.
Olin oikein kuntoillut parisen vuotta sitä varten että pärjään hyvin.
Sitten tupakavereina oli tyyppejä jotka tupakoi ja käytti alkoholia runsaasti viikonloppuisin lomilla.
Ajattelin että luuserit.
Muutama näistä luusereista juoksi reippaasti yli cooperissa ja pärjäsi paremmin myös voimisteluosuuksissa.
Silloin ymmärsin mitä the Viikinki tarkoitti sillä että ei halua antaa tasoitusta vastustajilleen, siksi ei tupakoi.
Minua ei raittius auttanut. Hävisin tupakoiville tupakavereille jotka todennäköisesti oli vielä krapulassakin.
Eli mitä tästä voimme vetää johtopäätöksenä.
Jos on niin kova ja hyvä, niin silloin voi antaa muille tasoitusta ja juoda.
Kaikki ei pärjää näille vaikka eläisivät raittiina.
Myöhemmin yli kymmenen vuotta tapahtumien jälkeen uskalsin vasta kokeilla alkoholia ja vähän tupakoidakin.
Tajusin olleeni väärässä. Aika paljon saa kiskoa näitä syöpätuotteita että ne vaikuttaa fyysiseen suorittamiseen.
Eli ei konkreettisesti välttämättä raittiina voita viinanhuuruista henkilöä tai edes tupakoijaa. Toki silloin oltiin kaikki nuoria, mutta kyllähän osa niistä ohi juoksijoistakin oli jo melkein kolmekymppisiä.
Tuli kyllä kova kolaus itsetunnolle ja maailmakuvalle, joka perustui sosialistiseen työväenluokan raittiusliikkeen paatokseen :(
Oppia ikä kaikki sanotaan.
Nyt viisikymppisenä varmasti voittaisin heidät jos otettaisi kisaa, jos siis ovat jatkaneet samalla linjalla ainakin tupakoinnin suhteen. Uskoisin näin, mutta edelleen olen kyllä hieman varovainen lausunnoissani.
Kovat on aina kovia, kun muistetaan veteraanitkin, niin aika moni sitä kessua veteli kovaan tahtiin.
Et vaan itse ollut kovassa kunnossa. Kerran viikossa alkoholia juova ihminen ei mitenkään voi olla kovassa kunnossa. Kovakuntlinen ihminen siis ei vielä ole sellainen joka juoksee cooperissa 3000m.
Joo näillä kavereilla meni yli 3000 rikki.
röökääja veti 3600 ja muu ryyppyremmi 3400m. Muistan sen kuin eilisen. Itse juoksin näiden perässä ja sain hätäseen sen 3000 ja melkein 100m.
Olin kyllä aika kovassa kunnossa. Leuannostossa sain sen 39 puhdasta suoritusta.
Muistaakseni se olikin ainoa missä pääsin pätemään muihin nähden. Nämä jannut veti sitten aika kelvolliset ja nykyään maagiset vähän alle 30 suoritetta.
Keskiarvo ryyppyremmillä oli 26 leukaa. Että eipä nykyään pojat sellaisia vetele ja samalla kessua.
Jotain ex-palloilijoita olivat.
Lisään tähän vielä että olin kyllä todella lyöty.
Itseluottamus meni täysin kun ryyppyremmi voitti ja röökiksi pistivät homman jälkeen.
En sitten tiedä mistä se näiden halveksunta on tullut itselle. Varmasti äiti joka oli vähän uskonnollinenkin ja marxilainen, niin ei hyväksynyt yksilönvapauksia ja levitti pahaa sanomaa tupakoijista ja alkoholin käyttäjistä.
Samalainen henki kuin nykyään huumeidenkäyttäjiä kohtaan.
Olen monesti miettinyt tuota kolausta kuinka kovaa putosin ja korkealta silloin inttiaikana.
Harmitti kun he saivat kuntsarit ja lähtivät tietenkin ryyppäämään.
Ei minulla ole oikeasti mitään oikeutta vihata heitä tai olla kateellinen heidän suorituksista.
Pitäisi vain hyväksyä se että kaikki ei ole niin hyviä liikunnassa.
Kuten Viikinkikin kirjassaan sanoi, niin ei hänellä ollut varaa antaa hyvityksiä vastustajille. Siksi ei polttanut.
Ne polttakoon joilla on varaa olla muita parempia.
Kuten ne minut voittaneet jannut. He olivat totisesti mestareita ja minä noviisi.
Vierailija kirjoitti:
Monet rehvastelevat tai puhuvat ivallisen uhmakkaasti säännöllisestä, runsaasta alkoholinkäytöstään. Tosiasia kuitenkin on, että sen käyttö on mittava terveysriski. Mä joisin viiniä joka päivä, jos se ei olisi vaarallista. Söisin karkkia joka päivä myös. Mutta valitsen toisin. Juon alkoholia harvoin, syön karkkia vielä harvemmin.
Onhan noita rock-muusikoita jotka on jo seitsemänkymmentä ja vetäneet myös huumeita.
Yllättävän hyvinvoivia ovat ja uskon kyllä että käyttöä on ollut ja paljon.
Oma edesmennyt isänikin joi töiden päätteeksi illalla lenkin jälkeen kirkasta. Parhaimpina päivinä meni kaksi pullollista vodkaa.
Aina ihmeteltiin että miten kestää. Myöhemmin sitten pimahti päästään, kun ei saanut annosta, eli deliriumia pukkasi. Jos olisi tajunnut niin olisi ostanut eläkeläiselle varastoon, kun lähimpään alkoonkin oli kymmenisen kilometriä ja ei vanhus enää jaksanut.
Mutta eli pitkän elämän silti.
Olen kyllä samaa mieltä että poikkeuksellista on ottaa suuria annoksia ja olla terveyshaitatta, mutta kyllä nuorena varmasti kykenee viinipullollisenkin tyhjentmään illassa ilman että mitään vaikutuksia on työssäkäynnille tai opiskelulle.
Nuoret on nuoria.
Monihan lopettaa sen juopottelun vanhemmiten kun elimistö ei enää kestä ja krapulat on monen päivän mittaisia.
Ainakin minä olen oman aikani raittiusliikkeen uhri ja olen uskonut paljon vasemmistolaista paskapuhetta alkoholin vaaroista.
Sama lienee näiden huumausaineidenkin osalla, että paskaa puhutaan kansalle. Suurin osahan on vanhastaan tunnettuja lääkkeitä sota-ajalta.
Siinä mielessä varmasti halutaan hyvää ja pitää porukka työkuntoisena, ei siinä mitään. Valehtelua minä en vain siedä.
Aina minua ihmetyttää nämä suomalaisten alkoholikeskustelut. Euroopan viinimaissa viini on elintarvike jota saa ruokakaupasta. Ei sitä lasillista kalenteriin merkitä mikä ruuan kanssa otetaan. Sen jälkeen jatketaan päivän töitä.
Elämä on riski itsessään, moni raivoraitis on syöpään kuollut turhan aikaisin.
Hyvään elämään ei kuulu ehdottomuus eikä kohtuuttomuus.
Raittiudesta ei yleensä kirjoiteta erityismainintoja hautakiveen.
Ma viimexi joskus loka/marraskuussakohan.
Zinc