Keski-ikäiset naiset, pidättekö enemmän keski-ikäisistä vireistä miehistä vai parikymppisistä testosteronia täynnä olevista miehistä?
Kommentit (65)
Keski-ikäisesti tietysti. Olipa typerä kysymys.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mies on parhaimmillaan noin 25-vuotiaana. Aikuinen, mutta edelleen vetreä ja veikeä. Olen aina ollut tätä mieltä, teinistä tänne nelikymppiseksi asti.
Käytännön tasolla mietin kuitenkin 30+ miehiä. Ihan omanikäistä en ottaisi, jollei olisi jotenkin erityisen hyvin säilynyt tapaus. Miehet noin yleisesti ottaen ikääntyvät naisia nopeammin ja usein menettävät kaiken optimistisuutensa ja leikkisyytensä ikää myöten, kun taas naisilla tuntuu nuttura vain löystyvän mitä kauemmaksi nuoruuden suorituspaineista tullaan. Siksi on jotenkin sopivampaakin, että pariskunnan mies on se nuorempi osapuoli.
Tällä hetkellä itselläni tapailussa 33-vuotias mies.
Tosielämän tutkimusten mukaan ihmisten luonne muuttuu rennommaksi noin nelikymppiseksi asti sukupuolesta riippumatta.
Juoksussa 25 vuotias nainen ja 45 vuotias mies ovat suurinpiirtein samalla tasolla. 60 vuotias mies edelleen kaikkien ikäluokkien naisia vahvempi jne. Jos käytetään aidosti vertailukelpoisia kriteerejä, ei voida oikein vakavalla naamalla sanoa, että mies jotenkin menettäisi vetreytensä suhteessa saman ikäisiin naisiiin ellei tarkoiteta ihan vanhuksia. Mies voi toki menettää vetreytensä suhteessa nuorempiin miehiin, mikä on ihan eri asia.
Elähtänyt nainen saa kaikessa rauhassa toivoa nuorta miestä, mutta on epätoivoista perustella sitä vihjauksilla siitä, miten mies ei pysy naisen perässä. Nainen voi ihan rehellisesti sanoa haluavansa miehen, jolla on hirveästi energiaa, mutta myös lehmän hermot, joista voi olla hyötyä taantuvan vanhemman naisen kanssa.
En mä mitään juoksukilpailua tarkoittanutkaan. En verrannut minkäänlaista sukupuolten välistä kisakuntoa vaan ainoa kohta, jossa puhuin vetreydestä, oli nuori mies ja tietenkin tarkoitin verrattuna vanhempaan mieheen. Kun kerran miessukupuolen sisällä ikämieltymyksiäni pohdin. Lue huolellisemmin.
Minun tosielämän tutkimukseni ovat elämänasenteen suhteen ihan eri mieltä. Mies vakavoituu, nainen rentoutuu.
Minulle sopii nykyinen 26-vuotias poikaystävä hyvin. Olen itse 37-vuotias, hyvässä kunnossa ja kasvoilta nuoren näköinen. 26-vuotias jaksaa monta kertaa päivässäkin. Monet ikäiseni muistuttavat jo setämiestä juuri minulle, joka on ikäänsä nuoremman oloinen. Johtuneeko geeneistä, hyvistä elintavoista vai mistä. Mutta en nyt iän perusteella kuitenkaan poikaystävää valinnut.
Olen työssäkäyvä 58-vuotias leskinainen.
Ja jossain vaiheessa alkaisin etsiä kumppania, eläkepäivilleni, niin aivan varmasti etsin miestä omasta ikäluokastani.
Arvelen myös, että jokainen koulutettu ja fiksu nainen arvostaa miehessä tässä iässä miehessä enemmän luonnetta ja muita juttuja kuin sänkyhommeleita. Eiköhän noista sänkyjutuista meillä tämän ikäsillä ole kokemusta ihan tarpeeksi.
Mukavista, ihanista...joilla on vielä pilkettä silmäkulmassa. Olen 40, voisin ottaa 35-45 vuotiaan. Hyvä viisikymppinenkin vois mennä. Kyllä luonne ratkaisee. Kuitenkin. Elämä voi yllättää.