Koiranpentu syö p*skaa
Ongelmanani on 4kk-ikäinen koiranpentu, joka syö omaa ulostettaan päivittäin. Koira on oppinut pissaamisen suhteen jo kuukausi sitten sisäsiistiksi. Osaa pidättää ja tekee tarpeensa vain pihalle. Kakkaamisen suhteen ei tilanne ole yhtä hyvä. Tiheästä ulos viemisestä huolimatta pentu kakkaa päivittäin sisälle ja pyrkii tämän jälkeen syömään omat ulosteensa.
Pentu saa monipuolista ruokaa. Todella ahmatti pentu kyseessä, söisi niin paljon ruokaa kun vain antaa. Kasvanut on hyvin. Virikkeitä on runsaasti, ei ole pitkästynyt. Pentu on muuten melko tottelevainen, mm. jättää tavarat käskystä. Mutta, kun saa p*skan suuhunsa, se ei ota kuuleviin korviinsa käskyjä, vaan syö itsepäisesti ulosteensa. Tämä on päivittäistä. Ei suostu edes herkkupalaan vaihtamaan ulostetta, mikäli ehtii saada sen suuhunsa.
Mikä neuvoksi??
Kommentit (31)
Jotku syö paskaansa vitamiininpuutoksen takia.
Suosittelen jotain muuta paikkaa avun saamiseksi kui tätä palstaa.
Aina voit etsiä youtube:sta:
dog eating poop how to stop
Mulla on neljästä pennusta kolme syönyt paskaa jossain vaiheessa. Muilta se jäi pois, mutta nuorimmainen on nyt 1,5 ja vielä syö.
Vierailija kirjoitti:
Ja aatelkaa kun jotkut nuoret sinkkunaiset sitten vielä nuolettavat pildejään lenkin jälkeen... :O
Ihan oikeasti? Miksi muuten nuorilla naisilla on isoja koiria aina?
Meillä oli myös tätä koiranpennulla ja vielä kamalammaksi sen teki, että koiran maha meni aina kakan syömisestä sekaisin ja hyvin nopeasti oksensi kakkaoksennuksen ulos. Onneksi tämä vaihe jäi pois koiran aikuistuttua. Ehkä tärkeintä on saada koira kakkaamaan ulos ja todella nopeasti korjata kakat kakkapussiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy olla nopeempi ja kiikuttaa koira heti ulos kun se etsii kakkapaikkaa ja jos vahinko tulee sisälle, siivoot paskat välittömästi.
Pyrin tekemään juuri näin. Pyrin olemaan esim. koiran syömisen jälkeen niin kauan ulkona, että se kakkaa. Myös sisällä ollessa ryntään koiran kanssa heti ulos, kun se alkaa pyörimään sen näköisenä, että etsisi kakkapaikkaa. Mutta esim. työaamuina, kun en ehdi olemaan koiran kanssa puolta tuntia pihalla, tuntuu että se kakkaa juuri silloin ”salaa”, kun olen esim. pesemässä hampaita. Tuntuu, että se menee aina piiloon kakkaamaan, jolloin en aina ehdi/huomaa mennä väliin.
Jos pentu on keskeytetty tai komennettu kun on tehnyt sisälle niin alkaa tehdä piiloon. Samasta syystä ei tahdo tehdä ulos omistajan silmien alla.
Ei ole keskeytetty tai komennettu. Ainoastaan siivottu heti ulosteet pois, ettei se söisi niitä. Tekeekö koira nyt samaa (siivoaa heti ulosteet pois)? Toisaalta jos emme kerää ulosteita heti niin koira takuuvarmasti syö ne aina.
Voi olla että "siivoaa" itse ulosteet pesästä. Koira on niin pieni vielä, uskon että ko käytös jää pois kun oppii sisäsiistiksi. Oma kääpiörotuinen koiranpentuni tekee joskus kakat sisälle (~7kk) ja silloin kyllä syö ne.
Tämäkin kääpiökokoinen koira.
Voi olla joku puutos, liikaa hiilareita tms. saako riittävästi ja ravinteikasta ruokaa, eikä jotain värjättyä markettinappia yms.
Voi myös olla että on ruuansulatuksessa häikkää ja siksi syö kakan uudelleen kun ei ole sulannut kunnolla.
Voi kokeilla syöttää naudanmahaa, siinä olevat entsyymit auttaa jos johtuu jälkimmäisestä.
Mutta koska on vielä pentu, niin saattaa kakka maistua ihan uteliaisuuttaankin. Anna koiralle joka aterialla hieman ananasta, niin ainakin se oma kakka maistuu sen mielestä pahalta sen jälkeen ja loppuu se kakan mussutus :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on neljästä pennusta kolme syönyt paskaa jossain vaiheessa. Muilta se jäi pois, mutta nuorimmainen on nyt 1,5 ja vielä syö.
Ei ole ok. Tee asialle jotain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Tee asialle jotain
Kuten mitä? Pennut on aina saaneet tasapainoista ruokaa, raakaa tai 50/50. Vitamiineja, sinkkiä ja kalaöljyä. Mahaa kerran-pari viikossa. Ananasta on annettu, ei mitään vaikutusta. Yleensä paskan syönti on ongelma omistajille, ei koiralle itselleen. Eihän se toki kivaa ole.
Sulla ei taida olla noutajaa? Niillä on loputon ruokahalu, eikä tulis mieleenkään tarjota koiralle ruokaa niin paljon kun se itse haluaa.