Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpentu syö p*skaa

Vierailija
11.02.2020 |

Ongelmanani on 4kk-ikäinen koiranpentu, joka syö omaa ulostettaan päivittäin. Koira on oppinut pissaamisen suhteen jo kuukausi sitten sisäsiistiksi. Osaa pidättää ja tekee tarpeensa vain pihalle. Kakkaamisen suhteen ei tilanne ole yhtä hyvä. Tiheästä ulos viemisestä huolimatta pentu kakkaa päivittäin sisälle ja pyrkii tämän jälkeen syömään omat ulosteensa.

Pentu saa monipuolista ruokaa. Todella ahmatti pentu kyseessä, söisi niin paljon ruokaa kun vain antaa. Kasvanut on hyvin. Virikkeitä on runsaasti, ei ole pitkästynyt. Pentu on muuten melko tottelevainen, mm. jättää tavarat käskystä. Mutta, kun saa p*skan suuhunsa, se ei ota kuuleviin korviinsa käskyjä, vaan syö itsepäisesti ulosteensa. Tämä on päivittäistä. Ei suostu edes herkkupalaan vaihtamaan ulostetta, mikäli ehtii saada sen suuhunsa.

Mikä neuvoksi??

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy olla nopeempi ja kiikuttaa koira heti ulos kun se etsii kakkapaikkaa ja jos vahinko tulee sisälle, siivoot paskat välittömästi.

Vierailija
2/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennuilla on jossain kohtaa tuollainen vaihe.

Onko ruokaa tarjolla koko ajan? Anna ruoka vain tiettyinä aikoina (3 krt päivässä?) niin ulostamiskerrat vähenevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako varmasti tarpeeksi ruokaa? Kuulostaa siltä että nälkäänsä syö paskaa. Mun koiralla on ruokaa aina saatavilla. Syö kun syö. Joskus syö enemmän ja joskus vähemmän. Mikä hemmetti minä olen päättämään paljonko syö? Kaukalo täyteen ja doggi on hyvä ja itse päättää paljonko jaksaa syödä.

Vierailija
4/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy olla nopeempi ja kiikuttaa koira heti ulos kun se etsii kakkapaikkaa ja jos vahinko tulee sisälle, siivoot paskat välittömästi.

Pyrin tekemään juuri näin. Pyrin olemaan esim. koiran syömisen jälkeen niin kauan ulkona, että se kakkaa. Myös sisällä ollessa ryntään koiran kanssa heti ulos, kun se alkaa pyörimään sen näköisenä, että etsisi kakkapaikkaa. Mutta esim. työaamuina, kun en ehdi olemaan koiran kanssa puolta tuntia pihalla, tuntuu että se kakkaa juuri silloin ”salaa”, kun olen esim. pesemässä hampaita. Tuntuu, että se menee aina piiloon kakkaamaan, jolloin en aina ehdi/huomaa mennä väliin.

Vierailija
5/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako varmasti tarpeeksi ruokaa? Kuulostaa siltä että nälkäänsä syö paskaa. Mun koiralla on ruokaa aina saatavilla. Syö kun syö. Joskus syö enemmän ja joskus vähemmän. Mikä hemmetti minä olen päättämään paljonko syö? Kaukalo täyteen ja doggi on hyvä ja itse päättää paljonko jaksaa syödä.

Harvalla koiralla voi pitää aina ruokaa ilman ettei liho liikaa.

Ja todella monet ikävä kyllä himoaa toisen pökäleitä

Vierailija
6/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa varmasti tarpeeksi ruokaa. Varmistettu eläinlääkäriltä.

Vierailija
7/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole joku koiran oman bakteerikannan kasvamiseen liittyvä vaihe?

Vierailija
8/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pennuilla on jossain kohtaa tuollainen vaihe.

Onko ruokaa tarjolla koko ajan? Anna ruoka vain tiettyinä aikoina (3 krt päivässä?) niin ulostamiskerrat vähenevät.

Toivottavasi vain vaihe, joka menee ohi. Syö 3 kertaa päivässä.

Vierailija
9/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla koiralla voi pitää aina ruokaa ilman ettei liho liikaa.

Ja todella monet ikävä kyllä himoaa toisen pökäleitä

Tässäkin varmaan on kyse rotukohtaisesta sivistyksestä.

Vierailija
10/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja unohtui mainita että mun koira ei syönyt koskaan paskaa.

Vierailija
11/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyrin tekemään juuri näin. Pyrin olemaan esim. koiran syömisen jälkeen niin kauan ulkona, että se kakkaa. Myös sisällä ollessa ryntään koiran kanssa heti ulos, kun se alkaa pyörimään sen näköisenä, että etsisi kakkapaikkaa. Mutta esim. työaamuina, kun en ehdi olemaan koiran kanssa puolta tuntia pihalla, tuntuu että se kakkaa juuri silloin ”salaa”, kun olen esim. pesemässä hampaita. Tuntuu, että se menee aina piiloon kakkaamaan, jolloin en aina ehdi/huomaa mennä väliin.

Jos pentu on keskeytetty tai komennettu kun on tehnyt sisälle niin alkaa tehdä piiloon. Samasta syystä ei tahdo tehdä ulos omistajan silmien alla.

Vierailija
12/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat syö paskaa. SE on opittu kun alkoivat seuraamaan ihmisiä ja kesyyntymään. Ihmisen kakka maistuu koirisat hyvältä ja niiden jätöksiä koirat alkoivat aikoinaan syömään. Rakkaita kultaisia olentoja <3

Vierailija
13/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-vitamiin puutos. Ei muuta kuin ostamaan banaani ja syöttämään sitä koiralle.

Vierailija
14/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMAN ULOSTEEN SYÖMISTÄ kutsutaan koprofagiaksi. Koprofagia-koirista jopa 62 prosenttia söi omaa kakkaansa päivittäin ja 38 prosenttia viikoittain. Ne eivät kuitenkaan yleensä syöneet kahta päivää vanhempaa kakkaa.

Tutkijoiden ei ollut helppo löytää tuloksista selitystä koprofagialle. Suoraa yhteyttä ei löytynyt esimerkiksi koiran iän, ruokavalion tai muun ilmeisen asian kanssa. Käytöstä esiintyi useammin kotitalouksissa, joissa oli useampia koiria, mutta se voi johtua siitä, että kakkaa on tarjolla enemmän.

Yksi yhteinen tekijä kuitenkin nousi esiin, mikä saattaa olla ainakin osaselitys koprofagialle: omistajat kuvailivat kakkaa syövien koiriensa olevan ylipäänsäkin ”ahneita syöjiä” verrattuna muihin koiriin.

Toinen selitys voi liittyä koirien esi-isiin eli susiin. Erilaiset loiset eivät tartu tuoreeseen ulosteeseen, vaan ulosteesta tulee vaarallista vasta muutaman päivän päästä. Yksi teoria on, että tuoreen ulosteen syöminen voi olla ollut keino susille ”siivota” kotipesää, jos sairas tai vanha susi vahingossa ulosti sinne.

Vierailija
15/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano koiralle että "Älä jauha paskaa!"

Vierailija
16/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pentu on keskeytetty tai komennettu kun on tehnyt sisälle niin alkaa tehdä piiloon. Samasta syystä ei tahdo tehdä ulos omistajan silmien alla.

Ei ole keskeytetty tai komennettu. Ainoastaan siivottu heti ulosteet pois, ettei se söisi niitä. Tekeekö koira nyt samaa (siivoaa heti ulosteet pois)? Toisaalta jos emme kerää ulosteita heti niin koira takuuvarmasti syö ne aina.

Vierailija
17/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki pennut syöneet jossain vaiheessa. Jäänyt pois ajallaan.

Vierailija
18/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OMAN ULOSTEEN SYÖMISTÄ kutsutaan koprofagiaksi. Koprofagia-koirista jopa 62 prosenttia söi omaa kakkaansa päivittäin ja 38 prosenttia viikoittain. Ne eivät kuitenkaan yleensä syöneet kahta päivää vanhempaa kakkaa.

Tutkijoiden ei ollut helppo löytää tuloksista selitystä koprofagialle. Suoraa yhteyttä ei löytynyt esimerkiksi koiran iän, ruokavalion tai muun ilmeisen asian kanssa. Käytöstä esiintyi useammin kotitalouksissa, joissa oli useampia koiria, mutta se voi johtua siitä, että kakkaa on tarjolla enemmän.

Yksi yhteinen tekijä kuitenkin nousi esiin, mikä saattaa olla ainakin osaselitys koprofagialle: omistajat kuvailivat kakkaa syövien koiriensa olevan ylipäänsäkin ”ahneita syöjiä” verrattuna muihin koiriin.

Toinen selitys voi liittyä koirien esi-isiin eli susiin. Erilaiset loiset eivät tartu tuoreeseen ulosteeseen, vaan ulosteesta tulee vaarallista vasta muutaman päivän päästä. Yksi teoria on, että tuoreen ulosteen syöminen voi olla ollut keino susille ”siivota” kotipesää, jos sairas tai vanha susi vahingossa ulosti sinne.

On todella ahmatti koira kyllä. Söisi varmaan koko säkillisen koiranruokaa kerralla, jos pussin jättäisi auki...

19/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole joku koiran oman bakteerikannan kasvamiseen liittyvä vaihe?

Olen myös tällä kannalla, mutta onko pelkkä vaihe niin ........

Vierailija
20/31 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole keskeytetty tai komennettu. Ainoastaan siivottu heti ulosteet pois, ettei se söisi niitä. Tekeekö koira nyt samaa (siivoaa heti ulosteet pois)? Toisaalta jos emme kerää ulosteita heti niin koira takuuvarmasti syö ne aina.

Voi olla että "siivoaa" itse ulosteet pesästä. Koira on niin pieni vielä, uskon että ko käytös jää pois kun oppii sisäsiistiksi. Oma kääpiörotuinen koiranpentuni tekee joskus kakat sisälle (~7kk) ja silloin kyllä syö ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi