Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maan ruoka on maistuvinta?

Vierailija
11.02.2020 |

Onko sinulla joku tietty maa, jonka ruokaa yleisesti ottaen rakastat?

Minä olen matkustanut ns ruuan perässä, ja olen käynyt nyt kaikissa maissa joissa on oma ominainen ruokakulttuuri. Oma suosikkini oli Intia. Muutamat mahataudit kyllä sain reissulla, mutta voi luoja että ruoka oli hyvää.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa, Ranskassa ja Venäjällä olen syönyt parhaat ruokani.

Vierailija
22/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kurkumaa, juustokuminaa ja tähtianista, joten intialainen ruoka ei ole minun juttu. Enemmän menee italian ja tietyt texmex ruuat italialaisittain maustettuna. Espanjalainen ruoka on myös herkullista.

Vierailija
24/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia, Espanja, Unkari . Intia ja kaukoitä hyviä muttei uskalla juurikaan enää syödä paikan päällä, hygieniansa välillä niin olematonta.

Vierailija
25/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Libanonilainen kasvisruoka. Ja olen sekaani:) Mutta rakastan kaikkea hummusta, falafeleja, taboulehia,  baba ganoushia jne ruokia. Niiden kanssa sitten karitsaa tai kanaa jos mieli tekee. 

Aasialaisissa ruuissa rakastan sitä mausteiden tuomaa lämpöä, se sopii todella hyvin tänne hyiseen pohjolaan. Kotona tehdään paljon wokkeja, linssikeittoa, curryja jne

Marokkolainen tagine on mahtavaa, kanaa ja säilöttyjä sitruunoita!

Italian ruuista kasvislempparini melanzane alla parmigiana. Liharuuista tagliata ja vitello tonnato. Jänis- tai villisikapatakaan ei ole  huonoa. 

Jokaisen maan ruuissa on jotain ainutlaatuista (no Englanti ehkä poikkeus:D), tässä menisi ikä ja terveys jos kaikkea alkaisi luettelemaan.

Vierailija
26/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singapore! Jos ruoan perässä matkustaa, Singaporen hawkerit ovat must-kohde. Uskomaton yhdistelmä Intiaa, Kiinaa ja Kaakkois-Aasiaa. Jos minulla olisi varaa, perustaisin singaporelaisen ravintolan Helsinkiin.

Vierailija
27/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kirkkaasti Italia ja Intia. Intialaista en osaa tehdä itse, joten haen sitä ravintolasta. Reissatessakin menen aina joko italialaiseen tai intialaiseen ravintolaan. Libanonilainen on myös hyvää, hummus taivaallista, mutta en vaan tykkää niistä lehtitaikinanyyteistä. Tuore naan-leipä Lidlin hummuksella maistuu paremmalta kuin raita-kastikkeen kanssa. Kiinalaisesta en tykkää enkä oikein thai-keittiöstäkään (pad thai ja muut nuudelisotkut menettelee). Olen kasvissyöjä. Silloin kun söin vielä lihaa, pidin myös ranskalaisista ruuista.

Vierailija
28/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamaa ja muukin kasvimaa

Vierailija
29/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Libanonilainen kasvisruoka. Ja olen sekaani:) Mutta rakastan kaikkea hummusta, falafeleja, taboulehia,  baba ganoushia jne ruokia. Niiden kanssa sitten karitsaa tai kanaa jos mieli tekee. 

Aasialaisissa ruuissa rakastan sitä mausteiden tuomaa lämpöä, se sopii todella hyvin tänne hyiseen pohjolaan. Kotona tehdään paljon wokkeja, linssikeittoa, curryja jne

Italian ruuista kasvislempparini melanzane alla parmigiana. Liharuuista tagliata ja vitello tonnato. Jänis- tai villisikapatakaan ei ole  huonoa. 

Jokaisen maan ruuissa on jotain ainutlaatuista (no Englanti ehkä poikkeus:D), tässä menisi ikä ja terveys jos kaikkea alkaisi luettelemaan.

Minulla on hyvä pitkälti sama ruokamaku kuin lainaamallani henkilöllä. Erityisesti libanonilainen ja algerialainen ruoka maistuvat minulle.

Aasian keittiöistä thairuoka on minun makuuni parasta.

Ja italialaisista juuri vitello tonnato sekä saltimbocca alla romana ja melkein kaikki muutkin salviaa sisältävät perinteiset ruokalajit ovat ihania.

Vierailija
30/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvä pitkälti sama ruokamaku kuin lainaamallani henkilöllä. Erityisesti libanonilainen ja algerialainen ruoka maistuvat minulle.

Aasian keittiöistä thairuoka on minun makuuni parasta.

Ja italialaisista juuri vitello tonnato sekä saltimbocca alla romana ja melkein kaikki muutkin salviaa sisältävät perinteiset ruokalajit ovat ihania.

Saltimboccan unohdin - se kuuluu ehdottomasti minunkin listalleni!!

ed

Vierailija
31/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppariruokia on: Kreikkalainen, Italialainen ja Kotimainen (mm; uudet perunat, silli, leipajuusto, lakkahillo, savusiika, muikut, karjalanpaisti).

Vierailija
32/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korea, Japani, Thaimaa, Espanja kärjessä.

Perää pitää Ruotsi ja koko Iso-Britannia/Irlanti-akseli.

Vierailija
33/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen tai ranskalainen keittiö miellyttää eniten itseäni.

Vierailija
34/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa ja Korea on mun suosikit.

Vierailija
35/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman keittiön ruoat, joissa valmista päivittäin kulinaristisia herkkuja joka puolelta maailmaa. Mutta kyllä se ranskalainen keittiö on paras, koska siellä on ne parhaat maut.

Vierailija
36/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman keittiön ruoat, joissa valmista päivittäin kulinaristisia herkkuja joka puolelta maailmaa. Mutta kyllä se ranskalainen keittiö on paras, koska siellä on ne parhaat maut.

Kuulostaa hyvältä <3

Olisiko sulla jotain luottoreseptejä?

Vierailija
37/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on niin masentava paskamaa esteettisesti (harmaata loskaa 9kk vuodesta) että täällä väki janoaa vaistonvaraisesti intialaisia väriläiskiä ja mausteisia ruokia.

Perinteistä keskieurooppalaista keittiötä voi sitten arvostaa kun aurinko paistaa eikä ole ankeaa koko ajan.

Meinaatko että suomalainen ruoka on keskieurooppalaista vai mitä tämä tarkoittaa?

Vierailija
38/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma top 3:

- INTIALAINEN

- THAI

- LIBANONILAINEN

Vierailija
39/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista saa sen käsityksen, että esim. intialainen on monen vastaajan mieleen.  Oletteko syöneet sitä Intiassa vai suomalaisessa kuppilassa? ihan eri juttu. Itse olen syönyt parhaat ateriat Ranskassa.

Vierailija
40/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset perinneruuat, eli pizzat, kebabit ja mäkkäriruuat.

Gordon Ramsay maistaa suomalaista ruokaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi