Minkä maan ruoka on maistuvinta?
Onko sinulla joku tietty maa, jonka ruokaa yleisesti ottaen rakastat?
Minä olen matkustanut ns ruuan perässä, ja olen käynyt nyt kaikissa maissa joissa on oma ominainen ruokakulttuuri. Oma suosikkini oli Intia. Muutamat mahataudit kyllä sain reissulla, mutta voi luoja että ruoka oli hyvää.
Kommentit (41)
Inhoan kurkumaa, juustokuminaa ja tähtianista, joten intialainen ruoka ei ole minun juttu. Enemmän menee italian ja tietyt texmex ruuat italialaisittain maustettuna. Espanjalainen ruoka on myös herkullista.
Italia, Espanja, Unkari . Intia ja kaukoitä hyviä muttei uskalla juurikaan enää syödä paikan päällä, hygieniansa välillä niin olematonta.
Libanonilainen kasvisruoka. Ja olen sekaani:) Mutta rakastan kaikkea hummusta, falafeleja, taboulehia, baba ganoushia jne ruokia. Niiden kanssa sitten karitsaa tai kanaa jos mieli tekee.
Aasialaisissa ruuissa rakastan sitä mausteiden tuomaa lämpöä, se sopii todella hyvin tänne hyiseen pohjolaan. Kotona tehdään paljon wokkeja, linssikeittoa, curryja jne
Marokkolainen tagine on mahtavaa, kanaa ja säilöttyjä sitruunoita!
Italian ruuista kasvislempparini melanzane alla parmigiana. Liharuuista tagliata ja vitello tonnato. Jänis- tai villisikapatakaan ei ole huonoa.
Jokaisen maan ruuissa on jotain ainutlaatuista (no Englanti ehkä poikkeus:D), tässä menisi ikä ja terveys jos kaikkea alkaisi luettelemaan.
Singapore! Jos ruoan perässä matkustaa, Singaporen hawkerit ovat must-kohde. Uskomaton yhdistelmä Intiaa, Kiinaa ja Kaakkois-Aasiaa. Jos minulla olisi varaa, perustaisin singaporelaisen ravintolan Helsinkiin.
Ihan kirkkaasti Italia ja Intia. Intialaista en osaa tehdä itse, joten haen sitä ravintolasta. Reissatessakin menen aina joko italialaiseen tai intialaiseen ravintolaan. Libanonilainen on myös hyvää, hummus taivaallista, mutta en vaan tykkää niistä lehtitaikinanyyteistä. Tuore naan-leipä Lidlin hummuksella maistuu paremmalta kuin raita-kastikkeen kanssa. Kiinalaisesta en tykkää enkä oikein thai-keittiöstäkään (pad thai ja muut nuudelisotkut menettelee). Olen kasvissyöjä. Silloin kun söin vielä lihaa, pidin myös ranskalaisista ruuista.
Vierailija kirjoitti:
Libanonilainen kasvisruoka. Ja olen sekaani:) Mutta rakastan kaikkea hummusta, falafeleja, taboulehia, baba ganoushia jne ruokia. Niiden kanssa sitten karitsaa tai kanaa jos mieli tekee.
Aasialaisissa ruuissa rakastan sitä mausteiden tuomaa lämpöä, se sopii todella hyvin tänne hyiseen pohjolaan. Kotona tehdään paljon wokkeja, linssikeittoa, curryja jne
Italian ruuista kasvislempparini melanzane alla parmigiana. Liharuuista tagliata ja vitello tonnato. Jänis- tai villisikapatakaan ei ole huonoa.
Jokaisen maan ruuissa on jotain ainutlaatuista (no Englanti ehkä poikkeus:D), tässä menisi ikä ja terveys jos kaikkea alkaisi luettelemaan.
Minulla on hyvä pitkälti sama ruokamaku kuin lainaamallani henkilöllä. Erityisesti libanonilainen ja algerialainen ruoka maistuvat minulle.
Aasian keittiöistä thairuoka on minun makuuni parasta.
Ja italialaisista juuri vitello tonnato sekä saltimbocca alla romana ja melkein kaikki muutkin salviaa sisältävät perinteiset ruokalajit ovat ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvä pitkälti sama ruokamaku kuin lainaamallani henkilöllä. Erityisesti libanonilainen ja algerialainen ruoka maistuvat minulle.
Aasian keittiöistä thairuoka on minun makuuni parasta.
Ja italialaisista juuri vitello tonnato sekä saltimbocca alla romana ja melkein kaikki muutkin salviaa sisältävät perinteiset ruokalajit ovat ihania.
Saltimboccan unohdin - se kuuluu ehdottomasti minunkin listalleni!!
ed
Lemppariruokia on: Kreikkalainen, Italialainen ja Kotimainen (mm; uudet perunat, silli, leipajuusto, lakkahillo, savusiika, muikut, karjalanpaisti).
Korea, Japani, Thaimaa, Espanja kärjessä.
Perää pitää Ruotsi ja koko Iso-Britannia/Irlanti-akseli.
Italialainen tai ranskalainen keittiö miellyttää eniten itseäni.
Thaimaa ja Korea on mun suosikit.
Oman keittiön ruoat, joissa valmista päivittäin kulinaristisia herkkuja joka puolelta maailmaa. Mutta kyllä se ranskalainen keittiö on paras, koska siellä on ne parhaat maut.
Vierailija kirjoitti:
Oman keittiön ruoat, joissa valmista päivittäin kulinaristisia herkkuja joka puolelta maailmaa. Mutta kyllä se ranskalainen keittiö on paras, koska siellä on ne parhaat maut.
Kuulostaa hyvältä <3
Olisiko sulla jotain luottoreseptejä?
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin masentava paskamaa esteettisesti (harmaata loskaa 9kk vuodesta) että täällä väki janoaa vaistonvaraisesti intialaisia väriläiskiä ja mausteisia ruokia.
Perinteistä keskieurooppalaista keittiötä voi sitten arvostaa kun aurinko paistaa eikä ole ankeaa koko ajan.
Meinaatko että suomalainen ruoka on keskieurooppalaista vai mitä tämä tarkoittaa?
Oma top 3:
- INTIALAINEN
- THAI
- LIBANONILAINEN
Vastauksista saa sen käsityksen, että esim. intialainen on monen vastaajan mieleen. Oletteko syöneet sitä Intiassa vai suomalaisessa kuppilassa? ihan eri juttu. Itse olen syönyt parhaat ateriat Ranskassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset perinneruuat, eli pizzat, kebabit ja mäkkäriruuat.
Gordon Ramsay maistaa suomalaista ruokaa
Italiassa, Ranskassa ja Venäjällä olen syönyt parhaat ruokani.