Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maan ruoka on maistuvinta?

Vierailija
11.02.2020 |

Onko sinulla joku tietty maa, jonka ruokaa yleisesti ottaen rakastat?

Minä olen matkustanut ns ruuan perässä, ja olen käynyt nyt kaikissa maissa joissa on oma ominainen ruokakulttuuri. Oma suosikkini oli Intia. Muutamat mahataudit kyllä sain reissulla, mutta voi luoja että ruoka oli hyvää.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastannut Intia jo ennen viestisi lukemista. Tullut järjetön hinku kyseisen maan ruokiin viimeisen parin vuoden aikana. Hyvää, ravitsevaa, maukasta, lisää elämäniloa kun syö näitä. Vielä en ole kovin hyvä kokkaamaan itse joten syön intialaista ja nepalilaista ravintoloissa.

Vierailija
2/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vaikea valinta. Ihan heittämällä italia ja intia. Klassikot kuten Ranska tulee kaukana takana. Kiinalainenkaan ei itselle maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen ja nepalilainen

Vierailija
4/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin vastannut Intia jo ennen viestisi lukemista. Tullut järjetön hinku kyseisen maan ruokiin viimeisen parin vuoden aikana. Hyvää, ravitsevaa, maukasta, lisää elämäniloa kun syö näitä. Vielä en ole kovin hyvä kokkaamaan itse joten syön intialaista ja nepalilaista ravintoloissa.

Minäkin olin tulossa vastaamaan Intia. Intialaisten ruokien laittaminenkin on muuten tosi hauskaa, kannattaa opetella!

Vierailija
5/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia!

Vierailija
6/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on niin masentava paskamaa esteettisesti (harmaata loskaa 9kk vuodesta) että täällä väki janoaa vaistonvaraisesti intialaisia väriläiskiä ja mausteisia ruokia.

Perinteistä keskieurooppalaista keittiötä voi sitten arvostaa kun aurinko paistaa eikä ole ankeaa koko ajan.

Vierailija
7/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Italia on ykkönen. En ole syönyt kovin paljon, enkä varsinkaan autenttista intialaista ruokaa, joten pysyn tässä asiassa tietämykseni piirissä. Siksi Italian keittiö.

Vierailija
8/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkiläinen mättöruoka. Maukkaat hampurilaiset ja hodarit lisukkeineen ja BBQ-ruoka pihveineen ja muine tykötarpeineen.

Vierailija
9/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset perinneruuat, eli pizzat, kebabit ja mäkkäriruuat.

Vierailija
10/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ykkönen on Italia, mutta viime aikoina olen ihastunut myös Lähi-Idän ruokiin. Ylipäänsä Välimeren seudun sapuskat maistuvat mutta myös intialainen, kiinalainen, japanilainen, thai... 2 kertaa olen käynyt afrikkalaisessa ravintolassa ja ruoka oli molemmilla kerroilla aivan taivaallista.

Vierailija
11/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialaista ruokaa maistaisin korkeintaan suomalaisittain valmistettuna hygienisessä ympäristössä.

Vierailija
12/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eniten korealaisesta ruuasta. Intialainenkin on kyllä superhyvää!

Vierailija
13/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietnam ja thai. Toki kiinalainen ja intialainenkin maistuu, mutta ruokalajit ovat ensin mainittuja raskaampia.

Vierailija
14/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia on itselle se ylivoimainen ykkönen. Geneerinen aasialainen, Intia ja Nepal sitten saa kunniamaininnan.

Vierailija
15/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaisten RAAKA-AINEET ovat ehdottomasti parhaimmat. Muut kompensoi mausteilla, kombinaatioilla...

Vierailija
16/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ruokaa olen saanut Israelissa ja NY:ssa.

Vierailija
17/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi-idän ruoka(lähinnä varmaa Turkki). Mausteista ja usein terveellistä. Kasviksiakin osataan käyttää. Mutta mausteet eivät ole eurooppalaiselle liian eksoottisia Intian malliin.

Vierailija
18/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kiva keskustelu.

Olisi kiinnostavaa kuulla myös millaiset ruuat erityisesti ovat lempikeittiöstänne mieleenne. Ihan vaikka ruokien nimiäkin .

Olisi kiva kokeilla ja saada vaihtelevuutta omaan ruokalistaan. 

Vierailija
19/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani. 

Yksinkertaista, mutta maistuvaa ja taitavasti maustettua ruokaa. Tietyt maut (etenkin soija) toistuvat hitusen liikaa omaan makuuni, mutta siltikin: parasta kotiruokaa, ikinä. Suomalaisessa keittiössä voisi päästä sinnepäin-tulokseen, jos ainekset olisivat yhtä laadukkaita. Ei sitä edes käsitä, että Japanissa kaikki on supertuoretta (päiväyksissä on kellonajat puolen tunnin tarkkuudella), mutta myös sen verran laadukasta, että vastavaa on vaikea löytää Suomesta tai naapurimaistakaan. Kaikki parhaimmat laatuiset kalat, lihat, kasvikset ja hedelmät kiidätetään eri puolilta maailmaa Japanin markkinoille, jossa niitä sitten ostavat huippukokkien lisäksi aivan tavalliset kansalaiset (pääosin vieläpä kotirouvat). 

Japanilaiset ovat ruokansa suhteen suorastaan pakkomielteistä kansaa. 

Vierailija
20/41 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme