Saitko peruskouluaikanasi hymypoika- tai hymytyttö-pystin?
Kommentit (11)
Olen käynyt sellaisia kouluja, joissa onneksi ko. pystiä ei jaettu. Tuskin olisi saanutkaan.
En. Se äänestettiin luokan "suositulle" joka kiusasi muita ja uhkaili kiusaamisella jos häntä ei äänestä.
Pitäisikö nykyään olla pelkkä Hymyhenkilö-patsas, vai lisätä kolmas kategoria eli Hymymuu-patsas?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö nykyään olla pelkkä Hymyhenkilö-patsas, vai lisätä kolmas kategoria eli Hymymuu-patsas?
Varmaan pelkkä Hymy-patsas riittäisi.
En saanut. Mutta sen sai luokan "suosituin", joka osasi näyttää parasta puolta opettajajoukolle ja joka tosiasiassa kiusasi ja alisti erilaisia tai luokalle myöhemmin tulleita.
Sama toistui lapseni luokalla; hymypoikapatsaan sai lastani kiusannut kympin poika, joka hankki luokassa asemansa alistamalla ja haukkumalla muita.
Tällainen hymy-henkilö-kultti pitäisi lopettaa kokonaan. Eikö jo tässä maailmanajassa ymmärretä, ettei sellaista "hyvää" ihmistä ole olemassakaan, jolla ei sitä toistakin puolta olisi. Mitä pyhempi ihminen, sitä pidempi varjo.
Sain. Olin hiljainen ja rauhallinen, tulin toimeen kaikkien kanssa. Se olikin syy pystiin, minulle oli helppo toisten mielestä tulla juttelemaan. 5.lk
Meidän koulussa ei ollut tällaisia pysteja. Mutta se, mikä näissä patsaissa saa niskavillat pystyyn on, kun nettideittaillessa TODELLA MONI aikuinen mies kehuu, kuinka on sannut hymypoika-patsaan. En tiedä, miksi, mutta tuntuu jostain syystä todella luotaan työntävältä.
Sain hymytyttöpatsaan viidennellä luokalla