Onko AMK korkeakoulu?
Onko AMK siis korkeakoulu? Ystäväni aina kehuskelee kuinka hänen mies on korkeakoulutettu. Hän on käynyt AMK:n.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Entinen opisto. Ei ole korkeakoulu, ei valmista kandiksi eikä maisteriksi.
No voi pahkeinen, se varmasti on elämä loppu jos ei valmistu kandiksi eikä maisteriksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ammattikorkeakoulu se on, mutta amkkilaiset häpeää koulutustaan niin paljon, että usein unohtavat mainita tuon etuliitteen.
Tai sitten akateemisilla ei riitä itsetunto myöntämään etteivät ne maisterin paperit tee heistä mitenkään parempaa väkeä eivätkä myöskään suostu hyväksymään sitä tosiasiaa, että molemmat ovat kolmannen asteen koulutuksia.
Vierailija kirjoitti:
jos on se ensikertalaisuus, niin eikös silloin, jos on ottanut vastaan paikan amk:sta ei ole enää yliopistovalinnoissa ensikertalainen. Koska AMK paikka on korkeakoulupaikka?
Juuri näin. Sekä yliopisto- että AMK-paikat ovat korkeakoulupaikkoja, joiden vastaanottaminen poistaa ensikertalaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
jos on se ensikertalaisuus, niin eikös silloin, jos on ottanut vastaan paikan amk:sta ei ole enää yliopistovalinnoissa ensikertalainen. Koska AMK paikka on korkeakoulupaikka?
up
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ammattikorkeakoulu se on, mutta amkkilaiset häpeää koulutustaan niin paljon, että usein unohtavat mainita tuon etuliitteen.
Tai sitten akateemisilla ei riitä itsetunto myöntämään etteivät ne maisterin paperit tee heistä mitenkään parempaa väkeä eivätkä myöskään suostu hyväksymään sitä tosiasiaa, että molemmat ovat kolmannen asteen koulutuksia.
👍
Muualla maailmassa AMK ja yliopisto ovat yksi ja sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei AMK-hullu on päässyt suljetulta pois. Tais olla kuukauden latausreissu? Kyselitkö hoitajiltakin, onko amk korkeakoulu 😂
Joo, olihan se reissu se. Nyt on batterit täynnä. Jos käyn nyt AMK:n niin oonko mä sitten korkeakoulutettu? Hoitajat ei osanneet vastata.
Tässä näkee suomalaisen mielisairauksien hoidon surkea laadun. Ap on sama seko hoidon jälkeen kuin ennen hoitoakin. Ja varmaan vielä ympäristölle vaarallinenkin.
Onhan se ja voihan yliopistossakin opiskella ainakin yhden amk-tutkinnon, jos tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
AMKsta valmistuneilla ei tutkintotodistuksessa lue korkeakoulututkinto vaan heillä lukee ammattikorkeakoulututkinto. Ilmeisesti AMKsta valmistuneet ovat lukutaidottomia, kun eivät käsitä, että se sama "ammatti" on osa heidän tutkintoaan.
Jos se kerran on saman arvoinen, niin miksi ammattikorkeakoululaiset niin häpeävät sitä myöntää ja jättävät kertomatta oleellisen osn tutkintonsa luonteesta?
AMK on verrattavissa oppisopimuskoulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
AMKsta valmistuneilla ei tutkintotodistuksessa lue korkeakoulututkinto vaan heillä lukee ammattikorkeakoulututkinto. Ilmeisesti AMKsta valmistuneet ovat lukutaidottomia, kun eivät käsitä, että se sama "ammatti" on osa heidän tutkintoaan.
Jos se kerran on saman arvoinen, niin miksi ammattikorkeakoululaiset niin häpeävät sitä myöntää ja jättävät kertomatta oleellisen osn tutkintonsa luonteesta?
😂
Kuka vttu näitä jaksaa jankata vuodesta toiseen... AMK on ammattikorkeakoulu.
Ei hyvän tähden. Mikä hitto AMK:ssa hiertää näin pahasti, että pitää tehtailla tällaisia aloituksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei AMK-hullu on päässyt suljetulta pois. Tais olla kuukauden latausreissu? Kyselitkö hoitajiltakin, onko amk korkeakoulu 😂
Joo, olihan se reissu se. Nyt on batterit täynnä. Jos käyn nyt AMK:n niin oonko mä sitten korkeakoulutettu? Hoitajat ei osanneet vastata.
Tässä näkee suomalaisen mielisairauksien hoidon surkea laadun. Ap on sama seko hoidon jälkeen kuin ennen hoitoakin. Ja varmaan vielä ympäristölle vaarallinenkin.
Mä oon radioaktiivinen ☢ Siinä kävi niin kun jouduin kuunnella iskelmäkanavaa koko kuukauden.
Tiedoksi lukutaitoisille:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://minedu.fi/…
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mä opiskelen englanninkielisellä linjalla ja mun todistuksessani tulee lukemaan sana bachelor eli kandidaatti. Ja aivan niin kuin yliopiston kandeilla on mahdollisuus opiskella kahdessa vuodessa maisteriksi niin mullakin on se tilaisuus.
Tää sama levy pyöri jo 20 vuotta sitten, kun valmistuin AMK:sta. Ja sen jälkeen olen tehnyt samoja töitä kuin akateemiset ja edennyt heidän esimiehekseen. On nuorempaa ja vanhempaa maisteria alla. Eli se tutkinto on vähän kuin kuuden ällän yo-todistus tai RUK - eli täysin merkityksetön, jos olet työelämässä muuten muita etevämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
Osaan oikein hyvin lukea, että tutkintonimikkeessäni on sanat ammatti korkeakoulu ja tutkinto. Toisin sanottuna sanat ammatti ja korkeakoulututkinto. Ne on vain kirjoitettu kaikki yhteen, joten ymmärrän, että tuollaisilla lukihäiriöstä kärsivillä yksilöillä kuten sinä on vaikeuksia hahmottaa asiaa. Mutta oikein tarkkaan kun katsot huomaat, että kyllä se sana korkeakoulututkinto sieltä löytyy.
En tiedä yhtään AMK:sta valmistunutta, jolle tuottaisi vaikeuksia myötää, että AMK-tutkinto on korkeakoulututkinto siinä missä yliopistotutkintokin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvän tähden. Mikä hitto AMK:ssa hiertää näin pahasti, että pitää tehtailla tällaisia aloituksia?
Ei niissä muu hierrä kuin se, ettei ap päässyt mihinkään niistä opiskelemaan. Sen vuoksi kehitti pakkomielteen, jota jankkaa vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mä opiskelen englanninkielisellä linjalla ja mun todistuksessani tulee lukemaan sana bachelor eli kandidaatti. Ja aivan niin kuin yliopiston kandeilla on mahdollisuus opiskella kahdessa vuodessa maisteriksi niin mullakin on se tilaisuus.
Ja englanniksihan ammattikorkeakoulu on University of Applied Sciences eli kirjaimellisesti käännettynä soveltavien tieteiden korkeakoulu