Aleksi 13 lopettaa Helsingin Aleksanterinkadulla!
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006403090.html Järkyttävää! Kulttimaineen saaneita yrityksiä lopettaa Helsingin keskustassa nyt jatkuvalla syötöllä! Ensin meni Ajatar Forumista ja nyt Aleksi 13 lopettaa Helsingin Aleksanterinkadulla! Tää stadi ei oo enää se stadi jota mä rakastin. On taksiuudistusta ja kaikenlaista muuta alasajoa jatkuvasti.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan keskustan liike lopetetaan, ihan tiedoksi ;)
Se just paras niistä.
Ne muut on ihan huonoja ja tarjonta suppeaa.
Kauppakeskuksissa asioidaan, näin se vaan nykyään menee.
Semisti oho. Klassikko jossa on tullut itsekin käytyä, mutta harvoin sieltä mitään isompaa löysin. Olen sieltä jotkut kengät ja juhlamekon ostanut, mutta etupäässä hanskoja yms pientä. Jos kaltaisiani on ollut paljon, niin ei ihme ettei se riitä. Niin ne ajat muuttuu, itse muistan vielä Pukevan ja Anttila lienee kaikille vieläkin tuttu ja poissa nekin on.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan keskustan liike lopetetaan, ihan tiedoksi ;)
Turussa lopetettiin jo ajat sitten keskustan ja Skanssin liikkeet.
Ai jaa, tuokin kauppa oli vielä olemassa, enpä edes muistanut.
Helsingissä syntyneenä ja sieltä päälle kaksikymppisenä 80 luvulla pois muuttaneena olen monesti miettinyt, että mitä siellä on enää jäljellä näitä oman nuoruuden aikaisia kauppoja.
Edelleen löytynee Sokos ja Stockmann, miten on Halosen laita? Onko Vuorikadulla vielä Mic Mac ja sen pihamyymälä?
Ei ole Anttilaa, ei Seppälää, ei Pukevaa, ei Ajatarta, eikä Vaatehuonettakaan.
Joskus pitäisi lähteä Helsinkiin ihan ajan kanssa katselemaan ja kiertelemään vanhat kulmat läpi.
Mä kaipaan monista vanhoista kaupoista tietynlaista kiireettömyyttä. Toki alehulinaa yms on ollut pitkään, mutta mallistot eivät muuttuneet viikoittain, kaupat eivät olleet täynnä sekavasti tursuilevia pinoja ja rekkejä eivätkä vaatteet näyttäneet siltä kuin olisivat tulleet sullottuna säkkiin ja hajoavat ekan käyttökerran jälkeen. Ei se nyt tuollaista joka paikassa tietenkään ole, mutta liian usein kuitenkin.
Surullista. Se oli yks mun lempparikaupoistani. Hinta-laatusuhde omi kohdallaan. Ja mun kropalle sopivia vaatteita.
Milloin uskotte että Suomi ajetaan tarkoituksella alas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sen olen jo huomannut. En vaan ymmärrä, että miksi ja kuka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on suomalaisten kuluttajien projekti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se oli ihan ok tavaratalo. Olen vuosien varrella ostanut sieltä paljon hyviä vaatteita. Peräti 2 juhlamekkoakin!
Siis korostan, että hyviä vaatteita! Ei mitään henkkamaukan rättiä.
Mistäs mä nyt niitä sitten ostaisin kun stockakin on ajettu ihan alas jo?
Juurikin näin. Ei tässä paljoa jää vaihtoehtoja jos (toivottavasti ei) Stocka ja Sokos ajetaan alas. Sitten ei tässä maassa ole enää ainuttakaan rättikauppaa missä viitsis asioida. Onneksi on ulkomaisia nettikauppoja. Enkä todellakaan tarkoita mitään kiinalaisia pilipalikauppoja! Keski-Euroopassa sentään ymmärretään vielä että aikuinen ihminen haluaa muutakin kuin halvinta ja heikkolaatuisinta kertakäyttöpashaa.
Mistä täti-ikäiset nyt saa enää vaatteita?
Aleksi 13 oli yleensä aina silleen takuuvarma, siis juurikin tämä keskustan tavaratalo, että sieltä löytyi.
Viimeksikin ostin sieltä itselleni juhlamekon ja tyttärelle vanhojentanssi kengät.
Vierailija kirjoitti:
Kai ne nyt lopettaa ku porukka käy vaan sovittamassa ja tilaa netistä. EU:n ulkopuolelta tilattaessa voi tuotteisiin laittaa kunnon veron niin pysys työpaikat Suomessa
Alan olla huolestunut näistä Suomalaisista, jotka on niin pällejä, että haluavat keksiä itselleen veroja veron perään.
Kohta voidaankin sitten antaa palkka suoraan verottajalle ja kaikki elää sossun tuilla.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osin automaatio (nyt menossa kauppojen kassoilla) ja tuotannon siirtyminen halpa maihin. Moni ei halua maksaa suomalaisia hintoja ja moni ei edes voi vaikka haluaisi. Ikävä kierre, vähemmän työpaikkoja ➡ vähemmän ihmisiä joilla varaa maksaa suomalaisesta työstä ➡ halutaan halvempaa ➡ lisää automatisaatiota ja halpatuotantoa. Ja toisaalta vähän hassua että esim pankkien konttoreita yms suljettu, kun luulisi että nettiaikana pienemmilläkin paikoilla voisi olla ainakin jotain peruspalveluita 1-2 tyypin ja tietokoneiden avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osin automaatio (nyt menossa kauppojen kassoilla) ja tuotannon siirtyminen halpa maihin. Moni ei halua maksaa suomalaisia hintoja ja moni ei edes voi vaikka haluaisi. Ikävä kierre, vähemmän työpaikkoja ➡ vähemmän ihmisiä joilla varaa maksaa suomalaisesta työstä ➡ halutaan halvempaa ➡ lisää automatisaatiota ja halpatuotantoa. Ja toisaalta vähän hassua että esim pankkien konttoreita yms suljettu, kun luulisi että nettiaikana pienemmilläkin paikoilla voisi olla ainakin jotain peruspalveluita 1-2 tyypin ja tietokoneiden avulla.
Jos suomalaisella työllä tarkoitetaan vaatteita niin tuskin aleksi 13 kovinkaan montaa suomalaista vaatetta oli. Eihän niitä enää juuri ole missään. Minulle ei edes sovi suomalaiset vaatteet kun olen 155cm pitkä. Jos jossain on joku pienvaatevalmistaja niin tarjonta on yleensä hailakanbeigejä maahan asti ulottuvia puuvillaisia kaula-aukottomia säkkimekkoja tyyliin marimekko. Mitään muita vaatteita ei löydy. Verkostakaan en voi ostaa samasta syystä kun vaatteiden mittasuhteet rivät täsmää kun ne suunnitellaan 180cm malleille. Onneksi mulla on iso vaatevarasto ajattomia vaatteita aikaisemmilta vuosilta ja ulkomailta, lähinnä keski- ja eteläeuroopasta. Konmaritus ei ole minun juttuni. On kurjaa että tää maa ja hyvinvointivaltio ajetaan alas joka asiassa ja haalitaan työvoimaa kehitysmaista vaikka omasta takaakin on ammattitaitoisia työttömiä.
Sekava tila ja ylimielinen asiakaspalvelu, jos oli... miksiköhän ei kannata?