Ei käteismaksua enään?
Olen aloittamassa palvelubisnestä, ajattelin maksuvaihtoehdoksi vain Mobile Pay.n ja iZettle.n maksupäätteen, mihin käy käytännössä kaikki kortit. Meinasin jättää käteisellä ja käteiskuiteilla säätämisen kokonaan pois.
Kertaostos asiakkaalla noin 50-300€, mitään pienempää ei ole tarjolla ostettavaksi.
Miltä kuulostaa?
Kommentit (53)
No voit toki tehdä just sellaista bisnestä kuin haluat. Henkilökohtaisesti ei ole mielipidettä asiaan. En itse käytä MobilePayta, ja joskus haluan maksaa nimenomaan käteisellä, mutta eipä minua se haittaa, jos joudun sitten valitsemaan jonkun toisen paikan, jossa asioin. Ja tuskin haittaa sinuakaan, kun sulle on olennaista tuo kortti tai MobilePay.
Vierailija kirjoitti:
Käteistä käyttää enää noin 15% päivittäistavarakaupan asiakkaista. Erikoiskaupassa luku lienee vieläkin pienempi.
Käteistä käyttää lähinnä dementoituneet eläkeläiset, luottotiedottomat ja av.n äitylit.
Kyllä luottotiedotonkin pankkikortin saa maksuominaisuudella, eli ei tuo siihen vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sille etten tule asiakkaaksesi.
Sitten et varmaan käy Telian tms. asikkaanakaan. Siellä ei ole käteistä enää, eikä monissa muissa paikoissakaan.
Nuori oli menossa ostamaan Telialta puhelimen, ei käynyt käteinen.
Otsikko sai mut raivon partaalle, ansaitset käteismaksun nenään!
Vierailija kirjoitti:
Eihän käteistä käytä kuin vanhukset ja maalaiset, eikä ne varmaan kuuluisi potentiaaliseen asiakasryhmään muutenkaan, niin varmaan ihan ok.
Kyllä minä käytän, enkä edusta noista kumpaakaan. Lopetin kortin jo aikaa sitten, koska pankki teki hinnankorotuksen. hmmm... olen pihi. Pärjään ihan hyvin käteisellä. No, oikeastaan en ostele juuri mitään itse, en edes ruokaa. Jos tarvin käteistä, saan sitä kyllä, esim. miehellä on kortti tietysti.
Itse tiedät, käytetäänkö siellä käteistä vai ei. Jos olet valmis luopumaan käteisasiakkaista, niin se on ihan ok.
Itse en lähtisi siihen. Otan mielelläni vastaan joka euron.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen on yhä kuningas. Korteilla maksavat vain luuserit.
Miten niin? Jos siellä tilillä on ne samat miljoonat millä maksetaan, niin mitä eroa on maksaa kortilla tai nostaa sama summa käteistä automaatista? Ei kortti tarkoita automaattisesti luottoa tai velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on varaa kieltäytyä satasen seteleistä.
Tai tonnin!
T. Kummeli
Ei, ei, ei.
Minä sitkeästi yritän maksaa kaiken käteisellä. Autonkin tankkaan siellä, jossa voi kassalle maksaa.
Koska en halua maailman menevän siihen pisteeseen, että raha häviää.
Vierailija kirjoitti:
Käteistä käyttää enää noin 15% päivittäistavarakaupan asiakkaista. Erikoiskaupassa luku lienee vieläkin pienempi.
Käteistä käyttää lähinnä dementoituneet eläkeläiset, luottotiedottomat ja av.n äitylit.
Ja minä. Työelämässä. Akateeminen. Vuositulot 80 k. Kolme asuntoa ja pääomatuloja.
Olemme pulassa, jos käteinen häviää.
Puolisoni on hieroja. Kun hänelle maksaa käteisellä, voi kuitin saada pyydettäessä sähköpostiin. Toki hänellä on käsinkirjoitettavia kuittipohjia olemassa. Eipä ole kukaan kuitteja kaivannut, mutta kyllä se mahdollisuus tulisi olla.
aloituksessa lukee että käteiskuiteillä säätäminen kokonaan pois. lain mukaan asiakkaale on tarjottava kuittia.