Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku kokee vetoa jotakuta sellaista kohtaan, jota ei varsinaisesti koe viehättävänä?

Vierailija
10.02.2020 |

Tiedättekö sen tunteen, kun koette selittämätöntä vetoa jotakuta sellaista kohtaan, joka ei varsinaisesti ole mielestänne edes varsinaisesti viehättävä? Tätä on hankala selittää. Henkilö ei siis varsinaisesti omaa sellaisia piirteitä jotka sinua viehättävät tai hän saattaa olla mielestäsi jopa tavallaan epäviehättävä ulkoisesti, mutta silti saa sukat pyörimään jaloissa ja vetää puoleensa? Itselleni on käynyt parikin kertaa näin, enkä ole edes tuntenut henkilöitä kovin paljoa persoonina, joten ei voi olla kyse puoleensavetävistä luonteenpiirteistäkään. Mitä ihmettä tämä on? Ja onko tämä enemmänkin sukupuolisidonnaista, itse olen nainen. Tapahtuuko miehille koskaan samaa?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep mullakin on työkaveri johon olen ihan täpöllä ihastunut, sellainen jo kaljuuntuva pömppismahainen itseäni liikaakin pidempi mies, joka niin suloisesti osaa ottaa minut huomioon.

Vierailija
2/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju. Äly. Huumorintaju.

Ne määrää muutenkin, jos kyse naisista. Miehet tutkitusti valitsee ulkonäön perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehättävyys on paljon laajempi käsite kuin se, että pitää jotakuta hyvännäköisenä. Totta kai henkilöön voi ihastua muistakin syistä. Luulen kyllä, että naisilla yleisempää.

Vierailija
4/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep mullakin on työkaveri johon olen ihan täpöllä ihastunut, sellainen jo kaljuuntuva pömppismahainen itseäni liikaakin pidempi mies, joka niin suloisesti osaa ottaa minut huomioon.

Joo tosi jännä. Minäkin olin kerran aiemmassa työpaikassa ihastunut työkaveriin joka ei ulkoisesti vastannut yhtään sitä, mistä yleensä viehätyn. Ainoastaan pituus mätsäsi, muuten täysin vastakohta kaikelle mistä yleensä innostun. Hän kyllä jutteli minulle ja oli ystävällinen, mutta oli myös melko jähmeä tyyppi, yleensä tykkään sellaisista näkyvistä persoonista jotka saavat minut nauramaan. 

Vierailija
5/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viehättävyys on paljon laajempi käsite kuin se, että pitää jotakuta hyvännäköisenä. Totta kai henkilöön voi ihastua muistakin syistä. Luulen kyllä, että naisilla yleisempää.

Totta. Omalla kohdallani tämä ihastus on sellainen, josta kyllä löytyy ulkoisiakin itseäni viehättäviä piirteitä, mutta myös sellaisia joista en liioin pidä. On kyllä lahjakas muusikko, ehkä se on sitten se juttu. 

Vierailija
6/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ja seksuaalinen vetovoima  ovat "henkimaailman asioita". Et voi itse valita, että käynpä nyt kuumana tuohon tyyppiin

Vierailija
7/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mulla on yksi tuttavamies, joka saa mut ihan hulluksi jostain syystä. Aivan todella tavallinen kaveri, ei tosiaan vastaa sitä mistä tavallisesti viehätyn. Hyvin hiljainen ja sisäänpäin kääntyneen oloinen. Silti kun olen hänen kanssaan edes samassa huoneessa, mulla pyörii sukat jalassa enkä pysty edes keskittymään kunnolla mihinkään muuhun. Kai tää on sitten näitä hormoneja tai muuta biologiaa, järjellä tätä ei voi kyllä selittää.

Vierailija
8/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ja seksuaalinen vetovoima  ovat "henkimaailman asioita". Et voi itse valita, että käynpä nyt kuumana tuohon tyyppiin

En tietenkään voi. :) Silti, niin kauas kun voin suinkin muistaa, olen aina ihastunut tietyn tyyppisiin miehiin. Aina on löytynyt tietyt ulkoiset piirteet, jopa luonteissa paljon samaa. On jännä, kuinka joskus sattuu niin, että joku ei vastaa yhtään sitä mitä pitää oma tyyppinään ja silti siitä menee aivan sekaisin. 

Vierailija
9/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on asioista, joita et näe.

Zinc

Se että länsimaissa opetetaan, että on olemassa vain se mitä sinä näet, mutta se ei ole totta.

Vierailija
10/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Mulla on yksi tuttavamies, joka saa mut ihan hulluksi jostain syystä. Aivan todella tavallinen kaveri, ei tosiaan vastaa sitä mistä tavallisesti viehätyn. Hyvin hiljainen ja sisäänpäin kääntyneen oloinen. Silti kun olen hänen kanssaan edes samassa huoneessa, mulla pyörii sukat jalassa enkä pysty edes keskittymään kunnolla mihinkään muuhun. Kai tää on sitten näitä hormoneja tai muuta biologiaa, järjellä tätä ei voi kyllä selittää.

Oi! Luultavasti liittyy hormoneihin, mutta entäs sitten kun joku aiheuttaa tuollaisen reaktion vaikkei koskaan samassa tilassa olla oltu? Tai jos ollaan, niin hyvin etäällä toisistaan. Päteekö nuo hormonit silloinkin, kun puhutaan ihan totaalisesta kaukoihastuksesta? 

Vierailija
11/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli taannoin salasuhde pallomahaiseen, puolikaljuun, lyhyeen ja ei niin komeaan mieheen. En tiedä mikä hänessä veti puoleensa, mutta kiihkeää oli. Oma mies taas on täysin päinvastainen.

Vierailija
12/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttavaa on se, kun sellaista tosi voimakasta vetoa tuntee jotakuta kohtaan jonka tietää varmaksi olevan saavuttamattomissa. :( Ei pysty lopettamaan toisen ajattelua, siitä tulee kuin joku pakkomielle. Sitten vaan masentuu, kun tietää että haaveiluksi vain jää. 

Vierailija
13/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään voi. :) Silti, niin kauas kun voin suinkin muistaa, olen aina ihastunut tietyn tyyppisiin miehiin. Aina on löytynyt tietyt ulkoiset piirteet, jopa luonteissa paljon samaa. On jännä, kuinka joskus sattuu niin, että joku ei vastaa yhtään sitä mitä pitää oma tyyppinään ja silti siitä menee aivan sekaisin. 

Ihmisellä on monia piirteitä, jotka ovat erilaiset kaikilla. Olet vain ennen kiinnittänyt huomiota tiettyihin piirteisiin. Ihastuksellasi on sitten joitakin muita erityisen hyviä piirteitä, mitä et ole muissa ennen huomannut.

Vierailija
14/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan käynyt noin. Ne joihin olen tuntenut vetoa, ovat olleet silmissäni myös erittäin hyvännäköisiä.

Vierailija
15/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli taannoin salasuhde pallomahaiseen, puolikaljuun, lyhyeen ja ei niin komeaan mieheen. En tiedä mikä hänessä veti puoleensa, mutta kiihkeää oli. Oma mies taas on täysin päinvastainen.

Miten miehesi suhtautui, kun kuuli sinun pettäneen? 

Vierailija
16/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne ja persoona vaikuttaa paljon ja monesti sen on itsellä jokin syy ihastukseen jos en siis ole ulkonäön suhteen heti niin innostunut.

Vierailija
17/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan käynyt noin. Ne joihin olen tuntenut vetoa, ovat olleet silmissäni myös erittäin hyvännäköisiä.

Henkilö jonka inspiroimana tein aloituksen, omaa paljon sellaisia piirteitä joita pidän viehättävinä. Hän on kyllä hyvännäköinen, mutta ei mikään 10/10. Hänestä löytyy myös sellaisia piirteitä jotka tekevät hänestä suorastaan epäviehättävän. Tätä on niin hankala selittää, tunnen oloni typeräksi kun yritän selittää mitä ajan takaa. :D Tosi hassu juttu. Ap

Vierailija
18/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedä.

Vierailija
19/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonne ja persoona vaikuttaa paljon ja monesti sen on itsellä jokin syy ihastukseen jos en siis ole ulkonäön suhteen heti niin innostunut.

Mitäs sitten, kun toista ei oikeastaan tunne ja täten ei tiedä luonteesta lähestulkoon mitään? 

Vierailija
20/44 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedä.

Aiotko kertoa?