Kenellä on palstan isoin huonekasvi?
Kisassa on kaksi sarjaa. Köynnökset ja pystyssä tönöttävät. Mittaa kasvin pituus mullan pinnasta sen kärkeen ja ilmoita sen laji. Myös doupatut kasvit hyväksytään, mutta pihapuita, muovikasveja tai ihmisen DNA:ta sisältäviä ei.
Aloitan 128 cm pitkällä traakkipuulla ja 75 cm pitkällä aarnipeikonlehdellä (köynnös).
Kommentit (29)
Mulla on 145cm joku, en siis edes tiedä kasvin nimeä. Siinä on monta puisevaa runkoa ja vahapintaiset lehdet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 145cm joku, en siis edes tiedä kasvin nimeä. Siinä on monta puisevaa runkoa ja vahapintaiset lehdet.
Menet heti johtoon pystyssä tönöttävien sarjassa.
Olisiko se kumipuu? Se tuli mulle mieleen. Jäi hieman kiinnostamaan, mikä se mahtaa olla...
ap
Muutama silee on kasvamassa jo, mutta niillä ei tässä kisassa pääse keulimaan vielä. Isoin bacca taitaa olla 25 cm luokkaa.
Zinc
Enkä tod. ala mittailemaan
Sohvalla lojuu 145 kiloinen kaljaakittava vihannes a.k.a sohvaperuna nimeltä Pertti.
Sarjassa köynnökset roikkuva: Himalajan posliinikukka 165 cm
Vierailija kirjoitti:
Sohvalla lojuu 145 kiloinen kaljaakittava vihannes a.k.a sohvaperuna nimeltä Pertti.
Kysyttiin pituutta, ei painoa.
Miehen kaktus 151 cm. Meidän ainoa huonekasvi.
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa köynnökset roikkuva: Himalajan posliinikukka 165 cm
Ohitit mun aarnipeikonlehteni kirkkaasti.
Tuo on varmasti upea. Itselläni ei ole posliinikukkia, vaikka tekisi kovasti mieli sellainenkin hommata. Ei vain ole enää kauheasti tilaa uusille kasveille ja vanhat valtaavat tilaa minkä kerkiävät.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä se on? Meidän vastaava ei ole päässyt noin painavaksi kun on vähän huonosti saanut ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin pituutta, ei painoa.
Voidaan tehdä oma sarja sohvaperunoille. Paino ratkaiskoon, tai sitten mahan korkeus kun ovat makuuasennossa, mutta sen mittaaminen voi mennä hankalaksi.
Ap
Keittiön kaapin takana kasvaa ainakin pari metriä pitkä sienirihmasto. Lasketaanko tätä mukaan kun ei teknisesti ottaen ole kasvikunnan edustaja?
Tämä posliinikukka on helppo ja ei vie leveää tilaa. Annan kuivahtaa vähän, kastelen noin kerran viikossa ja lannoitan miedosti. Kukkii aina välillä. Kukat tuoksuvat.
7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet heti johtoon pystyssä tönöttävien sarjassa.
Olisiko se kumipuu? Se tuli mulle mieleen. Jäi hieman kiinnostamaan, mikä se mahtaa olla...
ap
Voin käydä googlettelemassa, mikä ihme kumma se on. Ruukkuineen se on parimetrinen ja sen lehdistä on kamala pyyhkiä pölyjä, kun en saa sitä enää suihkuun raahattua.
Meillä on järkyttävän iso peikonlehti. Olisko jonkun 16-170 korkea ja melkein yhtä leveä. Alkaa jo haitat elämää kun pitää kulkiessa väistää peikkistä XD Innolla ja kauhulla odotan mitä seuraavaksi tapahtuu kun keväällä alkaa pykätä lisää isoja lehtiä. Talvella tuli 6 pikkuista alaosaan. Kova kasvu kun hyvä hoito..On varmaan joku 5-6 vuotta vanha
Vierailija kirjoitti:
Vaihda olut johonkin vitamiinipitoisempaan veteen, niin pituuskasvu kiihtyy.
Mulla olis 192 senttinen sohvaperunahko, painoa vain 85 kg. Seisoo hyvin terhakasti pystyssä ja on toimelias.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kaktus 151 cm. Meidän ainoa huonekasvi.
No tuo ansaitsee kyllä jonkin kunniamaininnan, vaikka pidempi vielä löytyisi. Menee myös johtoon tällä hetkellä.
En ole ehkä koskaan nähnyt noin isoa kaktusta livenä. Ehkä jossain kasvitieteellisessä puutarhassa korkeintaan, mutta en muista.
Tiedätkö sen lajia tai ikää? Osaatko kuvailla sitä? Onko se muodoltaan semmoinen pitkä puikula vai muistuttaako se semmoisia piirroselukuvan kaktuksia? Se saattaisi olla tyräkkikin, tosin lähisukua nuo on. Muistaakseni tyräkit ja kaktukset eroaa toisistaan lähinnä sillä, että tyräkeissä on maitiaisnestettä, mutta saatanpa olla väärässäkin. Siitä on aikaa, kun tutkin noiden eroavaisuuksia enemmän.
Todella upea se varmasti on.
ap
Kultapalmu noin 180cm ja Juoru noin 5 metriä.
Ketjun avaajalle: Olisit jättänyt huonekasvi-sanan pois, niin olisi tullut värikkäämpi keskustelu...