Paras asuinalue Espoo-Vantaa?
Ollaan muuttamassa Lappeenrannasta ja ei vielä tietoa alueesta! :)
Kommentit (111)
Jos kerran toiveena on asua Espoossa niin onko sillä väliä mitä Helsingistä löytyy?
Espoosta pääsee julkisilla loistavasti Helsinkiin.
Toiseksi, kaikki eivät halua asua Helsingissä.
Helsinki on niin sa*tanallisen kallis p*skakaupunki, että pakko asua naapurikunnassa.
Itse asun Espoon Tapiolassa ja käyn koulua Helsingissä.
Mikä ihmeen ongelma se tuntuu täällä olevan että matkaa Espoosta Helsinkiin julkisilla tai autolla?
Kyllä se onnistuu ja varsinkin jos on tottunut liikkumaan julkisille pidempiäkin matkoja kuin 5 min metrolla..
Vantaan Vaarala. Ihana pientaloalue, jossa hyvät julkisen liikenteen yhteydet (joskus ehkä ratikkakin, saa nähdä) jonka lisäksi autolla pääsette joka suuntaan helposti.
Vantaan Korso, upea arkkitehtuuri ja ihmiset
Sama tyyppi on kirjoittanut melkein kaikki ekan sivun viestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorelle parille Suurpellossa on hyviä vaihtoehtoja! Siellä myös hyvät kulkuyhteydet
Nuorelle parille Suurpellossa on tosi hyödyllinen alakoulu, Angry Birds puisto ja Muhevainen? Ja valtava rottakanta?
Eli en todellakaan suosittele lapsettomalle parille Suurpeltoa.
En ymmärrä, miten kukaan voi suositella Suurpeltoa kenellekään. Omiin silmiini hyvin luotaantyöntävän näköistä seutua, ankeita kerrostaloja vieri vieressä keskellä peltoa.
No nimensä mukaan Suurpelto on peltoa. Hahahahahhaha
Riippuu kai mitä hakee. Esim Suurpellosta pääsee suoraan Keskuspuistoon lenkille, kävelylle, hiihtämään jos löytyy lunta. Iso Omena ja metro lähellä, samoin Tapiola. Kauppakin löytyy. Ei se että on nuori tarkoita sitä, että pitää olla bilemesta. Aphan sanoi juuri etsivänsä luonnonläheistä, hyvää aluetta josta hyvät kulkuyhteydet. Tämä kaikki löytyy Suurpellosta ja halvemmalla kuin esim Tapiolassa.
T. Suurpellossa asuva alueeseen oikein tyytyväinen 24-vuotias
Itse suosittelisin Espoon alueelta Saunalahti, Kauklahti, Tapiola ja Niittykumpu sen mukaan mikä on mielestänne merkittävintä asuinalueen toimivuuden ja hinnan suhteen.
Eli jos se ei haittaa että matkaa on Kauklahti ja Saunalahti ovat hinnaltaan ja laadultaan parhaat.
Tapiola ja Niittykumpu ovat vähän kalliimpia mutta sijainniltaan kulkuyhteydet huomioituna parempia.
Tikkurilasta kasvaa seuraavien vuosikymmenten ainaka Helsingin tärkein keskus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorelle parille Suurpellossa on hyviä vaihtoehtoja! Siellä myös hyvät kulkuyhteydet
Nuorelle parille Suurpellossa on tosi hyödyllinen alakoulu, Angry Birds puisto ja Muhevainen? Ja valtava rottakanta?
Eli en todellakaan suosittele lapsettomalle parille Suurpeltoa.
En ymmärrä, miten kukaan voi suositella Suurpeltoa kenellekään. Omiin silmiini hyvin luotaantyöntävän näköistä seutua, ankeita kerrostaloja vieri vieressä keskellä peltoa.
No nimensä mukaan Suurpelto on peltoa. Hahahahahhaha
Riippuu kai mitä hakee. Esim Suurpellosta pääsee suoraan Keskuspuistoon lenkille, kävelylle, hiihtämään jos löytyy lunta. Iso Omena ja metro lähellä, samoin Tapiola. Kauppakin löytyy. Ei se että on nuori tarkoita sitä, että pitää olla bilemesta. Aphan sanoi juuri etsivänsä luonnonläheistä, hyvää aluetta josta hyvät kulkuyhteydet. Tämä kaikki löytyy Suurpellosta ja halvemmalla kuin esim Tapiolassa.
T. Suurpellossa asuva alueeseen oikein tyytyväinen 24-vuotias
Nimenomaan!
Suurpelto on myös minun 26-vuotias olen, erittäin hyvä paikka asua nuorenkin ihmisen.
Kaikki nuoret eivät tykkää rällästää vaan arvostavat rauhaisaa luontoa!
Muista myös että suurin osa niistä jotka ei suosittele jotain aluetta on niitä, jotka ei ole siellä asunut tai asunut siellä 10 vuotta sitten. Toki on niitäkin jotka suoraan kertovat että on asunut jollain alueella eikä suosittele, mutta suurin osa on sellaisia "Hyi ei missään nimessä Korso koska junasta katsottuna näyttää ankeelta".
Muutettiin juuri Jupperiin, viihtyisää pientaloaluetta ja kohtuulliset hinnat. Tosin julkinen liikenne on hävyttömän huonoa..
Älä missään nimessä muuta Helsinkiin. Saatikka Vantaalle.
Espoo on kaikkein viihtyisin.
Vierailija kirjoitti:
Muutettiin juuri Jupperiin, viihtyisää pientaloaluetta ja kohtuulliset hinnat. Tosin julkinen liikenne on hävyttömän huonoa..
Minultakin iso suositus Jupperille!
Vierailija kirjoitti:
Sama tyyppi on kirjoittanut melkein kaikki ekan sivun viestit.
Tai sitten olet katkera helsinkiläinen?
Jos kaipaa omaa rauhaa ja luontoa niin Espoo. Myös porukka Espoossa on keskimäärin sivistyneempää.
Itse sanoisin Vantaan Kivistö ja Ylästö. Toki en ole asunut Espoossa ja varmasti sieltä myös hyviä ja rauhallisia alueita.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun Espoon Tapiolassa ja käyn koulua Helsingissä.
Mikä ihmeen ongelma se tuntuu täällä olevan että matkaa Espoosta Helsinkiin julkisilla tai autolla?
Kyllä se onnistuu ja varsinkin jos on tottunut liikkumaan julkisille pidempiäkin matkoja kuin 5 min metrolla..
Eihän siinä ole mitään järkeä varta vasten muuttaa asumaan kauas päivän menoista. Tietysti jos tykkää harrastuksena istua pari tuntia bussissa joka päivä niin kaikin mokomin. Itse asuisin mielummin kävelymatkan päässä koululta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras ehdottomasti Leppävaara! Hyvät kulkuyhteydet ja sijainti.
Älä missään nimessä Leppävaaraan!
Paljon ulkomaalaisia ja likaista joka puolella. Hirveä paikka!
Myöskin muutama edellinen alue joka mainittu iso EI!
Espoo ja Tapiola! Paras ehdottommasti.
Yksi paikka ei voi olla paras kaikille. Mistä sen tietää vaikka ap haluaisi nimenomaan asua gettolähiössä?
Näin minäkin ajattelen. Itse kävelen ja mies pyöräilee töihin. Helppoa! Ja kaikki huvit ovat lähellä ja luontoa riittää mm. merenrannoilla ja keskuspuistossa, Mustikkamaalla, Kivinokassa jne asuinpaikasta riippuen.