Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaista apua...

22.06.2006 |

...on mahdollista saada kaksosten synnyttyä? Siis esim kodinhoitoapua, tms... Järjestääkö kunnat/kaupungit? Maksaako se...?

Oon tässä vähän miettinyt et miten ihmeellä aika riittää kaikkeen sitten kun kaksoset syntyy... Nyt jo esikoisen kanssa tuntuu et aika loppuu ihan kesken... Koko ajan on jotain siivoomista, ruuan laittoo, tms ja aika pitäs riittää vielä lapsillekin... Tai siis ne on tottakai etusijalla... Mut pakkohan se on siivotakin... Onnex on ihana mies joka tekee oman osansa, mutta silti....

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo avunsaanti riippuu varmasti kunnasta/kaupungista missä asut ja se vaihtelee Suomen maassa aikasta paljon.

Meillä on eskariin menevä esikoinen (joka on osapäivähoidossa) sekä kaksoset, nyt 3,5kk. Otin jo odotusaikana selvää mahdollisuudesta saada kotiapua, mutta en juuri saanut mistään mitään selkeää vastausta tai lupausta automaattisesti monikkoperheisiin kohdistuvasta avusta.

Puhuin asiasta neuvolassa ja he antoivat perhetyön puhelinnron, johon soitella. Teinkin näin ja selostin tilanteen ja vastaus oli aika selkeästi, että kunnan resurssit ovat pienet ja rajatut, ensisijalla akuutit tapaukset kuten huostaanotot. hyvällä tsäkällä saattaa saada jotain apua,< mutta ei ole varmaa.

Odotusaika oli henkisesti tosi rankkaa ja kävin juttelemassa neuvolan psykologin kanssa kerran viikossa. Hän sitten itse otti yhteyttä perhetyöhön ikäänkuin konsultoiden ja kas kummaa, minulla tarjoutui sitä kautta apua..huoh, ihan kuin oma sana ja huoli jaksamisesta ei olisi mitenkään noteerauksen arvoinen=(

Tuplamme syntyivät rv 38+6 maaliskuun alussa ja isä oli ensin minun kanssani 2 kk kotona, mikä oli ihanaa! Kun isä lähti töihin, sain tuon perhetyön kautta hoitajan kotiin 4h/vko ja 5 kertaa. Eihän siinä kauheasti kerennyt, mutta menin esim.kuntosalille, uimaan, kirpparille..mitä tahansa omaa mieltä piristävää. JOku hoitaja siivosikin kotia siiinä samalla, joku toinen oli lasten kanssa vain.

Tämä 5 kertaa siis luvattiin resursseista ja kun kysyin jatkosta, ei luvattu enempää " virkistäytymiseen" taikka ennaltaekäisyyn vaan sitten vasta voi pyytää apua, kun on ihan loppu taikka jos itse sairastuu/lapset sairastuvat=(

Meillä on kyllä mennyt TOSI kivasti tämä 3 lapsen arki, olen aivan todella yllättynyt. Vauvat ovat alusta saakka nukkuneet koko yön, ovat samantahtisia,< imetys sujuu, esikoinen auttaa hoidossa ja omat vanhemapnikin asuvat aika lähellä ja tulevat auttamaan kun pystyvät. Kannattaa siis nyt jo alkaa miettimään siä sosiaalista tukiverkostoa, ellei saa apua muuta kautta.

Tsemppiä ja onnea odotukseen =)

Ps, kannattaa myös kysellä paikallisten oppilaitosten opiskelijoita harjoitteluun. ja vielä, siihenkin tottuu ettei voi joka paikkaan revetä ja koti ei aina kiillä puhtauttaan=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla