Olen nyt täysin velaton ihminen!
Sain kuitattua viimeisen erän kymppitonnin opintolainasta, aiemmin oli myös korttivelkoja ja autolainaa. Nyt on kaikki maksettu eikä ole mitään. Nolla euroa velkaa. Asun Helsingin kantakaupungissa kaupungin vuokra-asunnossa, joka on kohtuuhintainen. Käyn töissä ja palkasta jää käteen runsaasti. Suorastaan todella paljon.
Olen vapaa ja velkaa en enää ota.
Kommentit (23)
Varmasti vapauttavaa! Onnea! Itselläni asuntovelkaa vielä 35 000, tilillä 15 000 säästössä, joten nettovelka 20 000. Odotan kyllä aikaa, jolloin velkasaldo menee nolliin. Äkkiähän tuon maksaisi, jollei avustaisi kahta opiskelijalasta, mutta toisaalta asumiskulut ovat nykyiselläänkin pienemmät kuin vuokralla, joten olen valinnut näin. Pääsee seuraava sukupolvi vähän helpommalla.
Onneksi olkoon!
Itse taas sidoin juuri itseni 20v velkaan ensiasunnon ostolla. Tähän saakka elämä olikin velatonta, kun en opintolainaa tai kulutusluottoja ole nostellut ja autoakaan ei ole ollut ikinä. Mutta on tämä oma asunto tuon velkavankeuden arvionen ja kuukausikulut asumiseen pieneni vuokraan verrattuna (mä en ikinä saanut hekalta asuntoa, vaikka sellaista monessa elämäntilanteessa olen hakenut).
Kyllä silti odotan sitä hetkeä, kun velattomauus taas koittaa. Mihinhän ihmeeseen sitä silloin rahansa laittaa, kun asumiskulut tipahtaa murto-osaan siitä, mitä ne koko aikuiselämän on tähän asti ollut. Luultavatsi palkkakin tuolloin parempi, kun ikälisiä on kertynyt enemmän...
N33
Onnittelut! Itse justiin tuossa mietin että montako vuotta menee, alta kymppitonni on asuntolainaa enää. Sitten voi tehdä remonttia.