Miten tehdä elämästä vähemmän tyhjää?
Kolme vuotta sitten olin opiskelija, kävin harrastuksissa 3 kertaa viikossa ja asuin avomieheni kanssa. Pian valmistumiseni jälkeen erosin avomiehestä, muutin omilleni, harrastukset (= opiskelijoiden yhdistystoiminta) jäivät sikseen, ja opiskelijakaverit jäivät vielä opiskelevan eksäni puolelle.
Kaikki karsiutui aika nopeasti. Elämässäni on nyt jäljellä vain työpaikka ja kissani. Arkena olen kotona noin klo 19:30, oleskelen pari tuntia ja sitten menen nukkumaan. Viikonloppuisin siivoan, olen kotona, usein en edes mene ulos jos ruokakauppaa ei lasketa. Tuntuu että elämässäni ei ole mitään sisältöä, olin joskus menevä ja kaikesta kiinnostunut opiskelija, ja nyt minulla ei ole yhtään mitään työpaikan ulkopuolelta. En oikein osaa ottaa kontaktia ulkomaailmaan, en kohtaa ihmisiä oikein missään, ja kaikilla tuntuu olevan jo valmiit ympyrät joihin uusilla ihmisillä ei ole asiaa.
Mistä tämmöiseen elämään oikein saa sisältöä? Harrastan ruoanlaittoa ja neulomista, mutta nekin alkavat tympimään kun viikosta toiseen olen vain kotona ja ei ole mitään jaettavaa yhtään kenenkään kanssa.
Kommentit (24)
Säätimet kirjoitti:
Mene pääsi sisälle asetuksiisi.
Sitten näpelöi sydämmesi lyöntitiheyttä. Väännä kytkintä siten että saat "ilmakuplia tai nykytystä rintaasi" silloin tällöin.
Väännä myös muisti minimille. Tämän jälkeen kaikki tuntuu uudelta ja saat jatkuvasti hienoja deja vyitä.
Asetukset pääsi sisällä on avain kaikkeen. Kun matkaat pääsi sisälle, niin älä ota ensioletuksena sitä että "pääsi sisä" merkitsee aivojasi tai ajatuksiasi.
Se tarkoittaa asetuksiasi. Ne on kaikkialla ja niitä voi myös muutkin säädellä.
Ehkä paras neuvo konsaan.
Jos tekemistä kaipaat, niin hanki mies ja sitten lapsi. Ei lopu tekeminen ei 😉 Jos olet yli 35v, niin hanki lapsi vaikka yksin, sittenkään ei lopu tekeminen.
Voisin pitkään sinkkuna eläneenä antaa vinkin. Opettele viettää aikaa onnellisesti myös yksin. Jos haluat käydä ratsastamassa niin mene ratsastamaan. Ymmärrän tuon, että kaipaat jonkun jonka kanssa jakaa arki mutta kannattaa oikeasti opetella olemaan myös yksin.
Tuo on itse asiassa tosi hyvä idea! Juuri hypin kotona tanssimatolla, tuota kun voi harrastaa yksia kotona. Olen aina halunnut oppia lattaritansseja, ja tykkäsin opiskelijana tosi paljon zumbasta. Pitääkin katsoa jos jossakin alkaa alkeiskursseja lähiaikoina :)
Kiitos kaikille vastauksista, hyviä vinkkejä on tullut vastaan. Olen harkinnut myös seinäkiipeilyä, sekin on ollut pitkään unelmissa.
-ap