Inhokit tv-sarjat
Yksi ylitse muiden tulee mieleen: FRENDIT! Olen aina vihannut tätä sarjaa ja pahinta että sitä uusitaan koko ajan. Siltä ainakin tuntuu ja sitä tehtiin 10 vuotta eli uusimista piisaa. Ne kaikki tähdet näyttävätkin niin ärsyttäviltä. Toinen on Beverly Hills 90120. Veetutti kun 90-luvun alussa jokainen Suosikki täynnä tätä. Samoin että pelkkä tähtien naamojen näkeminen (Shannen Dohertya ehkä lukuun-ottamatta) riipii. Kolmas Ally McBeal, jota jopa katsoin mielelläni alussa mutta kohta en voinut sietää.
Kommentit (463)
Tiedä ja voita, Stadi vastaan lande.
La otra mirada - toinen katse espanjalaissarja. Teemalta. Yritin alkaa katsoa, mutta alkoi tympiä espanjalaisille tyypillinen nopea höpötys ja se, että pääosan esittäjät ovat aina täydellisen kauniita/komeita ja laitettuja. Sivuosissa ja syrjittyinä kelpaa sitten epätäydellisemmätkin. En jaksanut katsoa. Tykkääkö joku muu siitä?
Vierailija kirjoitti:
Avasin keskustelun vain nähdäkseni kuinka monta kertaa mun lemppari South Park on lytätty täällä. En törmännyt kertaakaan, monta sivua selasin. Yleisesti se on niin inhottu sarja, ymmärrän hyvin vaikka itse rakastankin.
Aloitukseen: kaikki suomalainen komedia lukuun ottamatta Kumman Kaata. Jäätävä myötähäpeä
Mulla ihan positiiviset fibat Southparkia kohtaan vaikka vähän olen katsonutkin. Simpsonit on ikisuosikkini vaikka paljon huonoja jaksoja siihenkin mahtuu. Kukkulan kuningas on OK.. mutta Family Guyta en jostain syystä kestä.
Seinfeld. Tyyppi on todella itseriittoisen ja ärsyttävän oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Seinfeld. Tyyppi on todella itseriittoisen ja ärsyttävän oloinen.
Tyyppi vieläpä tietää sen. Minä kyllä tykkäsin katsoa Seinfeldiä.
Vappu ja Marja live koska Vappu ja Marja
Simpsonit. Ei vain nappaa ja mielestäni todella tylsä. Yrittänyt ns antaa mahiksia ja katsonut josko kiinnostus heräisi mutta ei vaan naurata tai mitään. Niin ja pieni talo preerialla. Ihan söpö mutta Laura ingalls käy mulla hermoon :D
Salatut elämät.
Ylivoimaisesti tv:n paskinta näyttelemistä.
Parempaa näkee koulujen joulujuhlissakin.
Sitten vielä MTV3 uutisoi sarjan tapahtumista muiden uutisten lomassa. 🤮
Walking dead.
Sarja, jonka juoni on se, ettei siinä ole juonta.
En nyt muista ohjelman nimeä, mutta se missä Jennifer Love Hewitt oli ”salaisesti” joku hieroja. On muuten surkea näyttelijäkin.
Madventures, jo pelkät mainokset on vastenmielisiä. Hyi v.ttu pelkkää oksennusta ja perseilyä kumpikin äijä.
Posse. En voi sietää sitä mökää ja Viivin kikatusta. Yllättäen muuten taitaa sisältää myös oksentelua ja perseilyä.
Vierailija kirjoitti:
Simpsonit. Ei edes hauska.
Oli se joskus, vielä 20 vuotta sitten. Ysärin Simpsonit oli ihan kultaa, mutta näitä uusia ei jaksa edes katsoa. Ihmekös tuo, mikään sarja tuskin pysyisi hyvänä 30 vuotta. Kysymys kuuluu, miksi niitä tehdään niin kauan.
Karhulan nukkesairaala oli järkyttävää katottavaa lapsena, myös Morso, aasi ja mouru ohjelma kanssa.
Kaikki, missä on Vesa Matti Loiri raakkumassa ja puhumassa muka jotain syvällistä ja yleisö itkee. Loirinuotiolla oli ainakin yksi tällainen ohjelma. Hyi oksennus.
90-luvulla ja 00-alussa suosikkejani olivat mm täälläkin esiin nousseet Sinkkuelämää ja Ally McBeal mutta nyt niistä aika on ajanut ohi monin tavoin ja ovat minulla kääntymässä melkeinpä inhokkien puolelle. Toisaalta ensinnäkin täytyy myöntää, että ainakin Suomen tv:ssä ja ei-maksullisilla kanavilla Sinkkuelämää oli vuonna 1998 oikeasti jotain uutta. Ainakin ekalla Sinkkuelämää-kaudella jokainen jakso käsitteli jotain seksiin tai suhteisiin liittyvää teemaa ja mukaan oli otettu klippejä, joissa "tavalliset" ihmiset katsoivat suoraan kameraan ja sanoivat myös kommenttinsa. Myöhemmillä kausilla tuo tapa muuttui ja muutenkin ohjelmasta tuli enemmän parisuhdekeskeinen. Mutta oli siis ennenkuulumatonta, että tv:ssä niin suoraan puhuttiin suihinotoista, pissaleikeistä, peppureiän nuolennasta jne.
. Samoin Ally McBeal oli ekalla tuotantokaudellaan suhteellisen raikas tuulahdus mutta sekin muuttui perinteisemmäksi sarjaksi muutaman tuotantokauden jälkeen. Sanottakoon, että jo ysärillä "Ällö" McBeal herätti suurta vastustusta ja joku toimittaja (?) perusti ihan kerhonkin/yhdistyksen, jonka nimi oli "me vihaamme Ally McBealia".
Syy, miksi nuo sarjat lähestyvät inhokkejani on, että vaikka niissä naiset olivat hyvin koulutettuja ja menestyviä, heidän elämäänsä peilattiin paljolti miesten kautta. Joko sen kautta, millaisia miehiä heidän elämässään on tai ei ole ja millaisen miehen he toivovat saavansa. Esim. koko Allyn tarina oli sitä (ainakin ekat kaudet) kun ahdisti olla töissä samassa työpaikassa ex-poikaystävän ja tämän nykyisen puolison kanssa. Sinkkuelämää taas lopulta kulmioitui siihen, että Carrien onnellisuus = suhde Bigin kanssa. Samoin Charlotten elämä perustui siihen, että pitää löytää mies ja "päästä" naimisiin. Mutta silti myönnän, että etenkin Sinkkuelämää-sarjassa on hetkensä ja oivalluksensa. Yksi suosikkiteemoistani on se, miten Carrien ja Aidanin kipuilua kuvataan silloin kun he koittavat muuttaa yhteen. Carriella on oman tilan ja ajan tarve, Aidan taas haluaisi olla vieläkin tiiviimmin yhdessä. Pystyin samaistumaan Carrieen tosi hyvin ja teema oli mielestäni onnistuneesti ja uskottavasti kuvailtu.
Minulla ei ole ollut tv:tä koko 2000-luvulla, mutta mitä iltapäivälehdistä yms. tiedän niin taattua roskaa on varmasti kaikki Vesa Keskinen/Sampo Kaulanen/Huutokauppatyyppi/Jetro yms. tosi tv:t. Oikeastaan en pidä niitä edes televisiona.
Kerran jouduin kyläpaikassa katsomaan jakson Vain elämää. Oli kiusallista kun isäntäväki kyynelehti ja piti ohjelmaa niin aitona ja syvällisenä, minusta se oli hirveää teennäistä ja laskelmoitua soopaa. Sellainen "rahat pois tyhmältä kansalta" asenne. Sama juttu Masked Singerin kanssa, kyläpaikassa jouduin näkemään pätkän ja mietin että katsotaanko me jotain lastenohjelmaa.
Ysärillä lapsena/nuorena inhokkejani oli täälläkin mainittu Blondi tuli taloon, Ihmeidentekijät ja Salkkarit ja varmaan kaikki muutkin suomalaiset sarjat loistavaa Studio Julmahuvia lukuun ottamatta. Noissa näyttelijäntyö oli niin kiusallista ja kökköä, tuntui kuin katsoisin jotain koulun kevätjuhlanäytelmää. Vaikea uskoa, että ammattilaiset ovat olleet noita tekemässä, kuten Anu Hälvä ja miespääosannäyttelijä jonka nimeä en nyt muista. Lisäksi ainakin Blondi tuli taloon-sarjan juoni oli käsittämättömän älytön. Yksinhuoltajaäiti vaan muuttaa jonkun satunnaisen miehen luokse ja siitä seuraa hah hah-hassunhauskoja kommelluksia.
Ai niin, loppuun lisäys. Olihan ysärillä kotimainen draamasarja joka ei herättänyt myötähäpeää vaan oli kiinnostava. Puhtaat valkeat lakanat. En tosin teini-ikäisenä ollut varmaan kohderyhmää ja olihan siinäkin alkujaksoissa omat kiusallisuutensa kun kolmekymppiset näyttelijät näyttelivät teinejä, mutta muutoin oli laatusarja eikä katsojalle tullut kiusaantunutta oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vappu ja Marja live koska Vappu ja Marja
Hirveää röhkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Huutokauppakeisari pistää oksettaa.
Kappas tonnin astiasto. Tarjoan 50 euroa. No 100 euroa on aivan viimeinen tarjous. Enempää ei voi millään maksaa ettei tule tappiota. => Maksettiin 100 euroa ja kun myytiin niin saatiin 1200 euroa. Hyvät kaupat tehtiin!
Mitä pitäisi uskoa? Kumman Kaan hyvyys vai? Sen päättäköön jokainen itse, en mäkään usko täällä yhtäkään mielipidettä itse katsomatta sarjaa :D monet suosikkini mainittu moneen kertaan