Jos löytäisit rahakätkön metsästä niin pitäisitkö rahat?
Oletetaan että löytäisit (vaikka koiran kanssa) metsästä rahakätkön jossa on myös mukana erilaisia pillereitä ja pussukoita niin pitäisitkö rahat ja veisitkö poliisille?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin virkavallalle, koska vain siten on mahdollisuus, että rikolliset jää kiinni. Jos pitäisin rahat, niin sotkisin vain rikospaikan. Hämärämiehille yksi erä rahaa ja mömmöjä ei merkkaa mitään, mutta vankilatuomio ainakin hidastaa heidän toimiaan jonkin aikaa. Entä jos veisin rahat ja jäisin samaisten tyyppien jättämään riistakameraan tai että joku huomaisi minun liikkuneen alueella? He kostaisivat sen.
Niinpä. Vain todella tyhmä lähtisi leikkimään tällaisella asialla rehellisyydestä nyt puhumattakaan, mutta siihen nyt on nykyään enää aika turha vedota. Mutta siis järkevintä olisi toimia niin, että et koske tarpeettomasti mihinkään (eli sotke rikospaikkaa), varmistat ettei sinua ole nähty ja mahdollisten kameroiden varalta yrität olla kuin et olisi mitään huomannutkaan. Sitten paikka tarkasti mieleen, muka lunkisti veke ja turvallisessa paikassa välitön yhteys virkavaltaan.
Se, että random jeppe jää riistakameraan ei tarkoita että ko. henkilö voidaan vielä jäljittää. Jos kätköstä löytyy vielä iso rahamäärä, fiksumpi menee heti ostamaan uudet takit ja hatut. Vielä fiksumpi tutkii lähiympäristön ja etsii ko. riistakameran.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin rahat. Ainoastaan roisto jemmaa rahoja metsään, ja minun käsissäni niitä ei käytettäisi mihinkään pahantekemiseen.
Entä jos paikka on seurannassa? Kohta on kytät ovella kyselemässä ja vaikket ole tekijä, ei laittoman tavaran vieminen ja pitäminenkään ole vain olankohautus juttu. Sakkoja ja merkintä siitä ainakin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Se, että random jeppe jää riistakameraan ei tarkoita että ko. henkilö voidaan vielä jäljittää. Jos kätköstä löytyy vielä iso rahamäärä, fiksumpi menee heti ostamaan uudet takit ja hatut. Vielä fiksumpi tutkii lähiympäristön ja etsii ko. riistakameran.
Ja sitten kun et löydä sitä, jää kuviin todella hyvin materiaalia myöhempää tunnistamista varten xD naamaasi ja koiraa et voi uusia vaikka vaatteet vaihtaisitkin. Ja jos olet lenkillä (koiran kanssa) asut todennäköisesti suht lähellä eli siitä voi lähteä haarukoimaan. Ja jos sulla on koira, on sitä ulkoilutettava jatkossakin eli sisälle et voi jäädä piileskelemään. Ja vaikka välttelisit ko. aluetta, et silti kovin kauas jalkaisin pääse. Ja jos olet kameroissa koiran kanssa, jo koira erottaa sut muusta massasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin rahat. Ainoastaan roisto jemmaa rahoja metsään, ja minun käsissäni niitä ei käytettäisi mihinkään pahantekemiseen.
Entä jos paikka on seurannassa? Kohta on kytät ovella kyselemässä ja vaikket ole tekijä, ei laittoman tavaran vieminen ja pitäminenkään ole vain olankohautus juttu. Sakkoja ja merkintä siitä ainakin tulee.
Syyte osallisuudesta jossain huumejutussa, varkaus, kätkemisrikos jne niin ei selviä pelkillä sakoilla.
Kovinpa naivia porukkaa täällä, kun kuvittelevat että voivat viedä joidenkin rikollisten rahat ja päästä siitä kuin koira veräjästä. Sitten on perässä sekä poliisi että rikolliset, ja molemmat taatusti selvittävät mihin rahat katosivat. Niin suurta rahakätköä ei olekaan, että ottaisin riskin siitä, että vähän ajan päästä on jotkut jengiläiset ovella valmiina katkomaan luita. Siinä on turha sitten änkyttää katkenneiden hampaiden seasta että yhyy, en mä tienny että ne oli teidän rahoja...
Aika huonosti pitää olla piilotettu jos minä sen löytäisin. En kaivele kivien koloja metsässä liikkuessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Virkavalta ei suoraan käy hakemassa kätköä, vaan virittää usein ansan, jotta se itse rikollinen jää myös kiinni. Jos sinä otat kätkön, niin sinua pidetään mahdollisena rikollisena. Sitten on turha väittää että olet vain ohikulkia joka löysi kätkön, koska niin väittää rikollisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyte osallisuudesta jossain huumejutussa, varkaus, kätkemisrikos jne niin ei selviä pelkillä sakoilla.
Kovinpa naivia porukkaa täällä, kun kuvittelevat että voivat viedä joidenkin rikollisten rahat ja päästä siitä kuin koira veräjästä. Sitten on perässä sekä poliisi että rikolliset, ja molemmat taatusti selvittävät mihin rahat katosivat. Niin suurta rahakätköä ei olekaan, että ottaisin riskin siitä, että vähän ajan päästä on jotkut jengiläiset ovella valmiina katkomaan luita. Siinä on turha sitten änkyttää katkenneiden hampaiden seasta että yhyy, en mä tienny että ne oli teidän rahoja...
Ei selviäkään, mutta kyse oli siitä, että vain ottaa kätkön. Lähdin siitä ajatuksesta tämä selviää ja on todistettavissa eli silloinhan syyte ei tule kätkemisestä ym. vaan juuri olisiko luvaton haltuunotto tai varkaus, hallussapito ymv. Ja voi kai noista sakkoja kovempi tuomio tullakin, ehdollista ehkä tilanteesta riippuen (mitä tavaraa, kuinka paljon, mitä tehnyt niille, oma rikoshistoria jne.)
Ja joo eikö olekin. Ja vaikkei rikolliset olisikaan perässä, niin tyhmää ottaa silti riskiä poliiseistakaan. Kyllä Suomessa vielä osataan tutkia näitä juttuja.
Veisin rahat ja napit. Edes poliisi ei arvosta kantelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika huonosti pitää olla piilotettu jos minä sen löytäisin. En kaivele kivien koloja metsässä liikkuessani.
Ei ihmiset kaivelekaan, mutta koirat kyllä ja outo haju voi herättää kiinnostuksen. Siis kun puhuttiin, että olisi huumeita ym.
Veisin rahat ja napit, suomalaisten luontainen lammasmainen itsesabotaasi näkyy tässäkin langassa. Eivät tiedä, ettei edes poliisi ei arvosta itseriittoista kantelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei selviäkään, mutta kyse oli siitä, että vain ottaa kätkön. Lähdin siitä ajatuksesta tämä selviää ja on todistettavissa eli silloinhan syyte ei tule kätkemisestä ym. vaan juuri olisiko luvaton haltuunotto tai varkaus, hallussapito ymv. Ja voi kai noista sakkoja kovempi tuomio tullakin, ehdollista ehkä tilanteesta riippuen (mitä tavaraa, kuinka paljon, mitä tehnyt niille, oma rikoshistoria jne.)
Ja joo eikö olekin. Ja vaikkei rikolliset olisikaan perässä, niin tyhmää ottaa silti riskiä poliiseistakaan. Kyllä Suomessa vielä osataan tutkia näitä juttuja.
Nuo siis vain nopeita ympäri pyöreitä heittoja eli jotain vähän sinnepäin. Nyt kun tarkemmin mietin niin tuskin puhutaan luvattomasta haltuunotosta jne. mutta siis muuten jotain tuohon suuntaan.
Koska se olisi jo valmiiksi rikollista rahaa, pitäisin itse.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyödyt lähettävän riistakameran etsimisestä? Saat varmasti naamastasi kuvan kameran asettajalle. Lisäksi ainakin poliisit saa muutakin tietoa paikalla hiippaileista random tyypeistä.Sinä et kovin välkyltä ja fiksulta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo siis vain nopeita ympäri pyöreitä heittoja eli jotain vähän sinnepäin. Nyt kun tarkemmin mietin niin tuskin puhutaan luvattomasta haltuunotosta jne. mutta siis muuten jotain tuohon suuntaan.
Tai toisaalta vois kai se ollakin. Tietääkö joku miten kätkön vieminen tulkittaisiin? Sori jäi vaivaamaan, sillä järkeilin vain tietämättä tarkemmin.
Ilmoittaisin poliisille. Parhaassa tapauksessa kätköstä löytyy jotain jolla saadaan muutama k*sipää telkien taakse.
Olen kerran löytänyt rahakätkön metsästä. Ilmoitin poliisille ja sanoin, että se sisältää ehkä yhden 400 mk arvoisen ketjun ja rahaa noin 2000 mk. Sain pitää ne, mutten kertonut, että summa oli todellisuudessa moninkertainen ja koruja pussillinen. Jätin korupussin lopulta kultakaupan tiskille ja sanoin vain löytäneeni ne bussin penkiltä, että jos kultaseppä ehkä tunnistaisi kenen ne ovat. Joissain koruissa nimittäin oli erikoinen leima.
Nyt jos vastaava tulisi, niin ilmoittaisin kaiken poliisille. Podin huonoa omaatuntoa pitkään, mutta rahat todella tuli tarpeeseen silloin.