Aina puhutaan, että narsistit ovat pahoja. Entäs heidän uhrinsa?
Miksi he ovat niin kilttejä ja tyhmiä, että ajautuvat suhteeseen narsistin kanssa? Miksi he jäävät? Missä on näiden ihmisten omanarvontunne? Ja miksi heillä on niin hirveä tarve olla jonkun kanssa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä narsistit ovat tyhmiä, sillä miten he voivat olettaa, että kukaan jaksaa kuunnella kuinka he vain itsestään.
Sosiopaatit ovat sitten erikseen.
Vähän outoja yhtymiä jos narsisteja pidetään älykkäinä? Perusteluja kiitos!
Vaatii älykkyyttä jotta osaa puhua jopa viranomaiset ympäri ja uskomaan asiat. Narsismin äärimuoto on psykopatia.
Jos luulet että narsistin määritelmänä on ainoastaan itsestään puhuminen et tiedä sairaudesta yhtään mitään. Mutta niinhän se sanotaan että sitten tietää mitä narsismi on kun sellaisen henkilön uhriksi joutuu. Onnea etsintään!
TÄMÄ on totta. Mutta se älykkyyskin, tai sosiaalinen lahjakkuuskin, mitä nyt onkaan, on jotenkin kieroutunutta. Kun kyllähän oikeasti älykäs ihminen käyttäisi sitä älyä hyödyksi kestävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narskut on todella yksinkertaisia ihmisiä. Puhuvat itsestään ... Huoh! Typeriä juttuja ja myötähäpeä on suuri.
Sitten vielä luulevat, että heille ollaan kateellisia? Mistä?
Meillä töissä peruskoulun käynyt narsku. En löydä mitään syytä, että miksi hänelle pitäisi olla kateellinen? Ei osaa edes englantia...oikein hävettää hänen puolesta kun meillä on ihan akateemista väkeä töissä ja tämä yksi esittää niitä yksinkertaisia mielipiteitä...
Miksi "narsku" on palkattu töihin? Eikö hänen palkannut tyyppi ole sitten todella tyhmä? Entäs sinä sitten, joka vain puhiset jossakin vauvapalstalla tyypistä, mutta kumartelet töissä sitten niin tätä "narskua" kuin myös kaikkia muita?
Ovatko sinulle muuten kaikki epämieluisat tyypit sinulle narskuja? :)
Tänä narsku on kaunis ja osasi vetää höplästä haastattelijoita. Nämä ovat sanoneet, että rekry meni pieleen. Että näin!
Häntä yritetään siirtää muihin tehtäviin. Pilaa työyhteisön.
On elämä kärsimysnäytelmää, siinä rekryyjä toiseksi jää
Zinccis
Te ette tajua mistään mitään.
Ne ovat vain koetinkiviä, joita matkallenne on ripoteltu.
Zinccis
Narsistit ei ole älykkäitä. Heidän hovinsa on joukko emotionaalisesti ja älyllisesti heikkotasoisia ihmisiä. Miksi aikoinaan minusta tuli narsistin uhri muutamaan kertaan? Ensinnäkin luulin että ilmiö on harvinainen, en uskonut että se hulluus mitä todistin saattoi olla totta ja aloin epäillä omaa järkeäni. Tätä narsisti ja hovi vahvisti, että minä ole se joka on järjiltään, ei he. Kaikkea vahvistettiin uhkailulla, eristämisellä, manipuloinnilla jne. Kyllä kokeneet nämä tietää. Näin jälkeenpäin, en edes itse tajua mitä tapahtui. Nämä narsistit vain iski elämässäni juuri siihen kohtaan kun minulla oli menossa ero suhteestani ja olin kokenut läheisen kuoleman. Elämässäni oli myös muuta isompaa stressiä. Tällaisiin elämäntilanteisiinhan ne iskee. En ollut aiheesta opiskellut silloin joten olin hyvä vedätettävä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Tyhmyydestä sakotetaan ja narskun "uhrit" ovat typeriä tumppuja ja hyväuskoisia hölmöjä. He tarvitsevat jonkun vahvemman ja päätyvät narskun ihan omaa hölmöyttään, ei muiden pakottamana. Jos se elämä ei sitten olekaan mielesistä, niin siitä pitää osata irtaantua ihan itse ja syyttää itseään vain, jos tilanteeseen on syvälle mennyt.
Mikä ihmishirviö sinä olet?
Näin ajattelee narsisti, ulkoistaa tekojensa vastuun, eikä ota vastuuta mistään. Muiden syy.
Pikkukakara, jokainen on itse vastuussa omista tekemisistään. Ei kadullakaan voi alkaa riehumaan ja väkivaltaiseksi ja sitten väittää että kukaan ei estänyt.
Vierailija kirjoitti:
Te ette tajua mistään mitään.
Ne ovat vain koetinkiviä, joita matkallenne on ripoteltu.
Zinccis
Jotkut kyllä painuu sen kiven kanssa merenpohjaan.
Onko narsistinpaljastaja muuten narsisti kun buffy vampyyrintappajakin on vampyyri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narskut on todella yksinkertaisia ihmisiä. Puhuvat itsestään ... Huoh! Typeriä juttuja ja myötähäpeä on suuri.
Sitten vielä luulevat, että heille ollaan kateellisia? Mistä?
Meillä töissä peruskoulun käynyt narsku. En löydä mitään syytä, että miksi hänelle pitäisi olla kateellinen? Ei osaa edes englantia...oikein hävettää hänen puolesta kun meillä on ihan akateemista väkeä töissä ja tämä yksi esittää niitä yksinkertaisia mielipiteitä...
Väärin. narskut on oikeasti älykkäitä ja osaavat lukea ihmisiä kuin avointa kirjaa. osanneet tehdä sen jo nuoresta asti. Narsistit saavat tehdä juuri oikean vaikutuksen ja esittää roolinsa taitavasti. Osaavat kääntää ihmiset puolelleen. Harvat näkevät valheen läpi, he ovat yleensä sellaisia ihmisiä jotka eivät ole kauhean kiinnostuneita muista ihmisistä/heitä ei pysty miellyttämään.
Tyhmä ihminen ja narsisti eivät ole sama asia.
Eivät kaikki narsistit/luonnehäiriöiset ole viisaita myöskään. Tyhmä narsisti vaan ei ehkä yllä samaan manipulointikykyyn kuin viisas.
Eksäni oli jonkin sortin luonnevikainen eikä mitenkään välkky. Pysyin hänen kanssaan niinkin kauan, koska nuorena ja naiivina kuvittelin hänen haluavan muuttua paremmaksi, kuten normaalit ihmiset tekevät aikuistuessaan. Lähdin siinä vaiheessa, kun tajusin, ettei mikään muutu kuin pahemmaksi. Pelotti, sillä en tiennyt seuraako siitä jotain uhkaa minulle vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä narsistit ovat tyhmiä, sillä miten he voivat olettaa, että kukaan jaksaa kuunnella kuinka he vain itsestään.
Sosiopaatit ovat sitten erikseen.
Vähän outoja yhtymiä jos narsisteja pidetään älykkäinä? Perusteluja kiitos!
Vaatii älykkyyttä jotta osaa puhua jopa viranomaiset ympäri ja uskomaan asiat. Narsismin äärimuoto on psykopatia.
Jos luulet että narsistin määritelmänä on ainoastaan itsestään puhuminen et tiedä sairaudesta yhtään mitään. Mutta niinhän se sanotaan että sitten tietää mitä narsismi on kun sellaisen henkilön uhriksi joutuu. Onnea etsintään!
Ensimmäinen mistä narsistin tunnistaa on se, että hän on kiinnostunut vain tuomaan itseään esille (lyhyesti laitoin tämä itsestä puhuminen). Ja siinä sitten joudut väkisin kuuntelemaan ja välillä kehumaan häntä.
Onnea itsellesi etsintään ja saamaan elämän kokemusta!
T. Narsitiäidin tytär
Vierailija kirjoitti:
Narsisti on luuseri! Haluaa mennä sieltä missä aita matalin, siksi valitsee uhreikseen tyhmiä reppanoita rassukoita jotka eivät osaa pitää puoliaan. Siksi.
Älä viitsi! Narsistin uhriksi voi päätyä kirjaimellisesti ihan kuka tahansa. Fiksutkin ihmiset menevät ansaan, koska narsisti pitää yllä maskia joskus pitkiäkin aikoja ennen kuin pudottaa sen kasvoiltaan. Et sinä narsistia ensinäkemältä tunnista, ellei ole olemassa jo selviä varomerkkejä.
Se henkinen väkivalta, alistaminen ja itsetunnon nujerrus tapahtuu asteittain ja pikkuhiljaa. Olet kuin padassa hitaasti elävältä keitetyksi joutuva sammakko, et havainnoi mitä sinulle on tapahtumassa. Rakastuneena kulkee vaaleanpunaiset lasit silmillään eikä näe totuutta vaikka se olisi nenän edessä, ja kääntää mielessään karmeatkin narsistin teot normaaleiksi ja ohimeneviksi. Ei tämä ole mikään mustavalkoinen asia.
Narsisti osaa manipuloida ja teeskennellä. Hän on aluksi hyvin miellyttävä.
Totuus paljastuu kun uhri on jo loukussa.
Narsisti on ihmishämähäkki, ja tämä on loukkaus hämähäkkejä kohtaan. Anteeksi hämpit, teitä tarvitaan mutta narskuja ei. Joten ap, katoa.
Tässäkin ketjussa nähdään miten virheellisin päätelmin narsistikortti viuhahtaa. Vain pari kommentoijaa näyttää oikeasti tietävän mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa nähdään miten virheellisin päätelmin narsistikortti viuhahtaa. Vain pari kommentoijaa näyttää oikeasti tietävän mistä puhuu.
En voisi olla enempää samaa mieltä. Kusipäisyys ei ole sama asia kuin narsistinen persoonallisuushäiriö. Olen kokenut narsistista väkivaltaa ja alistamista niin lapsuudessa kun nyt aikuisena. Itseasiassa pääsin juuri eroon ihmisestä, jossa on vähintäänkin erittäin paljon narsistisia piirteitä, ellei jopa se itse häiriö ja todella turhauttaa lukea vastauksia ihmisiltä, joilla ei ole pienintäkään ymmärrystä tästä aiheesta. Toivottavasti vastaukseni oli niiden järkevien joukossa :) Terveisin kirjoittaja 32/32.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla enempää samaa mieltä. Kusipäisyys ei ole sama asia kuin narsistinen persoonallisuushäiriö. Olen kokenut narsistista väkivaltaa ja alistamista niin lapsuudessa kun nyt aikuisena. Itseasiassa pääsin juuri eroon ihmisestä, jossa on vähintäänkin erittäin paljon narsistisia piirteitä, ellei jopa se itse häiriö ja todella turhauttaa lukea vastauksia ihmisiltä, joilla ei ole pienintäkään ymmärrystä tästä aiheesta. Toivottavasti vastaukseni oli niiden järkevien joukossa :) Terveisin kirjoittaja 32/32.
Kyllä, tiedät mitä ilmeisimmin mistä puhut.
Nuorena ja sinisilmäisenä haksahdin. Lähdin kyllä itse pois suhteesta, jos siitä jotain gloriaa saa. Eikä ollut helppoa irrotautuminenkaan. Vuosien tais te lut mm. käräjä oikeudessa, po liisi-kin tuli tutuksi.
Itse asiassa yritin pae ta jo ensitapaamisella ravintolassa, mutta narsisti ei päästänyt otettaan irti. Vahti jopa vessan oven takana, etten karkaa! Tuskin ap:kaan pystyisi väistämään iilimato-taktiikkaa, jos kohdalle osuisi, silti täällä rie naa uhreja.
Tarve olla miehen kanssa hävisi kyllä aika perusteellisesti. En ole ollut sen jälkeen vakituisessa suhteessa. Varattu F uck B uddy on turvallisempi, siitä pääsee helposti eroon, kiitos vaimojen ja tyttöystävien.
Ja toiseen narsistiin en enää haksahda, haistan heidät heti ja kaukaa. Vaikka tälläkin palstalla muuta väitetään.