Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa ultrauttamaan epäilyttävää pattia, kertooko radiologi tutkimuksen aikana mitään?

Vierailija
09.02.2020 |

Eli saanko tietoa saman tien, vai pitääkö vielä odottaa lisää? Ahdistaa ja pelottaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologi tietää.

Vierailija
2/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patologi tietää.

Niin varmasti jos otetaan myös ohutneulanäyte samalla, mutta en tiedä otetaanko. Osaatko vastata kysymykseen?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä jotain kommentoivat. 

Vierailija
4/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin se mitään diagnoosia antaa mutta varmasti kertoo mitä näkee ja miltä vaikuttaa.

Minulta on ultrattu veritulppa ja vauvalta sydän silloin kun hän oli vielä kohdussa ja lääkärit kyllä kertoi mitä löytyi ja mitä ei ym. Ja itsekin näkee kaiken näytöltä. Suolen tähystyskin tehtiin niin että itse sai katsella näytöltä miltä näyttää koko tutkimuksen ajan.

Vierailija
5/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä radiologi kertoo ultraamisen aikana, mitä näkyy. T. Sairaanhoitaja

Vierailija
6/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ainakin kerrottiin jo tutkimuksen aikana kun rinnat ultrattiin.

Vierailija
7/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ainakaan kerrottu mitään lapsen magneettikuvauksen yhteydessä.

Vierailija
8/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! 

-ap

Vierailija
9/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Uskon, että jännittää ja pelottaa.

Vierailija
10/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ultrattiin rinnat, kertoi kyllä heti koko rinnan tutkittuaan, että mitä näkyi, ja lopuksi vielä pukiessani kertoi, miten edetään (ei tarvetta jatkotutkimuksiin, mutta pitää olla herkemmin yhteydessä, jos muutoksia tulee).

Vierailija
11/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin mammografian jälkeen, että pitää käydä paikan päällä uudelleen ja mahdollisimman pian. Ultrattiin ja siinä yhteydessä otettiin ohutneulanäytteitä ja parin viikon päästä olin sairaalassa. Radiologi kertoi tutkimuksen aikana, mitä hän arvioi näkevänsä. Arvio oli oikea.

Olen jälkikäteen ajatellut, että kuinka likellä oli, että olisin jättänyt väliin koko mammografiaan osallistumisen kesken kesäloman. Ei mulla mitään patteja ollut, ei vuotanut nännneistä mitään jne.

Vierailija
12/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ei kerrottu muuta kuin löydösten lukumäärä ja se, että pitää ultrata tietyn ajan päästä uudelleen. patit olivat kaulalla. Kakkoskerralla sitten radiologi kertoi että kaikki patit ovat selvästi hyvänlaatuisia. Olisi varmaan kertonut saman ensimmäiselläkin kerralla, mutta en kysynyt, kun en ole muutenkaan huolestujatyyppiä ja kestän odottamisen: halaun pysyä faktoissa, en arvauksissa tai luulotteluissa.

Vierailija
13/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa.

Vierailija
14/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletatko että me tunnemme ko. radiologin henkilökohtaisesti osataksemme arvata hänen repliikkinsä?

Höpäjää mitä höpäjää, kuulet sitten.

Vierailija
15/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulle ei kerrottu muuta kuin löydösten lukumäärä ja se, että pitää ultrata tietyn ajan päästä uudelleen. patit olivat kaulalla. Kakkoskerralla sitten radiologi kertoi että kaikki patit ovat selvästi hyvänlaatuisia. Olisi varmaan kertonut saman ensimmäiselläkin kerralla, mutta en kysynyt, kun en ole muutenkaan huolestujatyyppiä ja kestän odottamisen: halaun pysyä faktoissa, en arvauksissa tai luulotteluissa.

Hyvänlaatuisuus ei näy kuvasta. Se näkyy patologin tutkimasta ohutneulanäytteestä. Radiologi voi vain olettaa ja arvailla.

Vierailija
16/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä imusolmukejutut jokin kulkutauti? Kahdella tutulla todettu vuoden sisällä. Eka oli vaaraton, toka krooninen lymfaattinen leukemia.

Vierailija
17/17 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiologi voi olettaa tai arvailla ääneen. Mutta pattiultrasta otetaan näyte ja vasta  kun värjäyksen jälkeen  tutkitaan mikoskoopissa voi sanoa jotain solujen eriytymisestä. Terveisin se ultrassa työssä oleva röntgenhoitaja. Et kertonut missä se patti sijaitsee.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi