Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli puolet nettikaupan ostoksista palautetaan

Vierailija
09.02.2020 |

Nettikauppa ei ole ekologisin ja ympäristöystävällisin keino. Uuden ostamisen sijaan kaikkien pitäisin opetella käyttämään taas vanhaa, korjaamaan ja tekemään itse.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se, jos opettelisi tilaamaan sen mitä aikoo ostaa, eikä vain huvin vuoksi naputtelisi kaikenlaista ostoskoriin ja sitten yön yli harkitsematta tilaamaan.

Olen löytänyt pari verkkokauppaa, joissa on iso valikoima tuotteita samassa paikassa ja niiden tarpeessa joutuisi ajelemaan kauppaan kaupunkiin monta kertaa. Kun ne tulevat yhdessä paketissa, niin on paljon ekologisempaa. Voisivat jopa maksaa vähän enemmän, koska polttoaineen hinnassa säästäisi.

Vierailija
2/11 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo tieto, että suurin osa palautetaan? En usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo tieto, että suurin osa palautetaan? En usko.

Esim. https://www.talouselama.fi/uutiset/zalandon-tuotteista-noin-puolet-pala…

Vierailija
4/11 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taida ihan "yli puolia" olla, mutta onhan se melko paljon, muistaakseni keskimäärin luokkaa 30-40%, tosin tämä vaihtelee aika paljon esim. tuoteryhmittäin. Vaatteet ja kengät ovat etenkin ongelma, koska monet tilaavat samaa mallia vaikka kolmea kokoa, sovittavat, pitävät sen sopivimman ja palauttavat ne kaksi muuta, jolloin palautusprosentti on 66%. Itsekin tein kerran niin, että tilasin samaa takkia kahta eri väriä (oli nettisivuilla värit kuvattu ja kuvailtu niin epämääräisesti etten saanut kunnolla selvää), ja molempia kahta eri kokoa (omaa kokoani mutta erityispitkänä, ja yhtä isompaa normaalipitkänä, kun en tiennyt miten istuu). Pidin yhden, palautin loput, palautusprosentti 75%. Mutta minkäs teet kun sovituskoppina toimii oma koti.

Vierailija
5/11 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusta pitäisi vähentää tai jopa lopettaa. Tulisi siirtyä takaisin omavaraistalouteen jossa kaikki vaatteet valmistettiin kokonaan itse aina kengistä lähtien.

Vierailija
6/11 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulutusta pitäisi vähentää tai jopa lopettaa. Tulisi siirtyä takaisin omavaraistalouteen jossa kaikki vaatteet valmistettiin kokonaan itse aina kengistä lähtien.

Eihän se mitään omavarasitaloutta ole, että elää sossun/kelan tuilla lampaiden ja kanojen keskellä:)

On vaan yhteikunnan laiska elätti. Elää muiden työn tuloksilla. Kaikki veronmaksajien piikkiin.

Vierailija
7/11 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu on pesiytynyt yksityisten väliseen kirppiskauppaan.

Jengi ostokliimaksissa tilailee ja varailee tavaroita, sitten kun koittaa maksun/noudon hetki niin ostokrapuloissaan hannataan jonkin naurettavan tekosyyn varjolla.

Valehtelematta melkein puolet ”ostajista” tekee näin.

Vierailija
8/11 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mitään omavarasitaloutta ole, että elää sossun/kelan tuilla lampaiden ja kanojen keskellä:)

On vaan yhteikunnan laiska elätti. Elää muiden työn tuloksilla. Kaikki veronmaksajien piikkiin.

Maanviljely ja karjanhoito ei ole edes kannattavaa liiketoimintaa eikä toimeen tulisi ilman maataloustukia. Jussien kannattaisi ennemmin laittaa tilan ovi säppiin ja tulla kaupunkiin töihin.

Vierailija
9/11 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet vaatteista palautetaan.  Minulle ei tullut verkkokauppaani viime vuonna yhtään palautusta.  Ostajat tiesivät tuotteen tarkkaan, ja sitä tarvitse "sovitetlla".   

Vierailija
10/11 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vaatteita myyvä nettikauppa voisi vähentää palautuksia reilusti laittamalla jokaisen vaatekappaleen mitat esille nettisivuille, mutta voi voi, kun siitä olisi kuluja ja vaivaa, niin ei voi.

Vierailija
11/11 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki verkkokauppa ei ole sama asia kuin yksi zalando.

Yleensä pidän kaiken mitä tilaan. Vain väärä koko tai vika tuotteessa on syy, miksi palautan. Näitä sattuu tosi harvoin kohdalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi