Kohtauksia erään liiton normi la-illasta
Menen keittämään teetä, mies tulee hakemaan lisää kaljaa ja toteaa että ai laitat teetä. Juon teen hänen vieressään istuen. Kehoitan häntäkin ottamaan. Hän menee keittiöön ja takaisin tullessaan tärisee pyhää raivoa, siellä on ollut teetä ja hänelle ei ole sanottu mitään. Seisoo edessäni ja huutaa pelottavasti.
Yritin olla ärsyttämästä, mutta koko illan puhui sekoja tyyliin tykkää Tehosekoittimesta. Hetken kuluttua toteaa, että mitään sellaista ei sanonut, ei edes puhunut bändistä vuosiin, raivoaa että hourin ja puhun paskaa kuulemma.. Tolla nyt mitään väliä, mutta toi käytös.
Tää oli meidän kohtauksia meidän la-illasta.
En uskaltaisi ottaa tätä puheeksi tänään ,mutta en jaksa jaksaa enää, niin arvaamatonta ja pelottavaa käytös on. Tiedän vanhastaan, että hän raivostuu valtavasti, vaikka on selvinpäin. Ja sunnuntaikin on minulla piloille. Kertokaa pilailematta, miten otan tuon käytöksen/viinan oton puheeksi etten saa pelottavaa paskaa niskaan?
Hänen kanssaan en oo osannut millään tasolla noista keskustella. Pinna menee välittömästi, saan kuulla olevani hullu ja että erotaan samantien. Se on ollut vakiovastaus aina kaikkeen.
Kommentit (46)
Kaverilla oli tuollaista. Sitten kerran heräsi siihen, että mies painaa tyynyä kasvoille yöllä.
Oon kerran muuttanut pois kun kävi käsiksi ja oli suhteita. Nuokin oli ihan vain minun syytä että noin oli. Mies ei todellakaan pyytänyt palaamaan, itsellä oli vain hirvittävän paha olla. Ehkä hän on saanut manipuloiduksi minut paskaksi ihmiseksi, kun en tule toimeen maailman mukavamman seuraihmisen kanssa josta kaikki pitävät. Olikin jälkeenpäin sanonut että säälistä otti takaisin.
Kukaan ei usko, jos kertoisin noita tekoja joita erän liiton illoissa tapahtuu...
Kylläpä löydätte itsellenne suoranaisia valioyksilöitä samaa huushollia asustamaan.
Mieti itseäsi 10 tai 20 vuoden kuluttua. Millaista elämää haluaisit silloin elää? Mitkä valinnat estävät sen ja mitkä taas vievät sitä kohti? Sinulla on oikeus valita risteyksissä se tie, joka vie kohti haluamaasi elämää.
Lähde NYT kun vielä voit. Älä tule hänelle raskaaksi, sillä pilaisitte lapsenkin elämän. En tiedä kuinka uhkaavaksi heittäytyisi erotilanteessa mutta ota se riski, lähde ja hanki oma elämä. Elämä kannattelee...
Ehkä ei kannata sanoa mitään, vaan pakata tavarat ja häipyä vähin äänin kun mies ei ole kotona. Ei kuulosta siltä että tuossa liitossa on enää mitään pelastettavaa.
Vihaan pariskunta-lauantai -iltoja. Niistä 85% päätyy aina tappeluun. Omasta kokemuksesta
Vaikuttaa, että olet joutunut narsistin koukkuun
Minkä ikäinen miehesi on? Jos on viidenkympin paremmalla puolella, alkava muistisairaus voi tulla kyseeseen.
Joka tapauksessa tuollainen käytös ei ole normaalia ja jos keskusteluyhteyttä ei ole eikä tule vaikka hän on selvinpäin, kannattaa alkaa miettiä uutta elämää.
Haluatko viettää ainutlaatuisen elämäsi jatkuvassa jännityksessä peläten ja odottaen seuraavaa räjähdystä? Tuosta tekstistä saa käsityksen, että hänestä on tullut lähinnä pelottava ja hankala kämppis. Mieti ensin, miten pärjäät taloudellisesti omillasi ja ala järjestää elämääsi siihen suuntaan, että kun hän seuraavan sanoo sinulle pahasti, voit sinä sanoa hyvästi.
En ehkä pärjää hyvin taloudellisesti, mutta eniten huolestuttaa terveydentila. Vaikka mies on arvaamattoman häijy kännissä ja joskus selvinpäinkin, hän on avulias. Olen liikuntavammainen, pärjään kyllä, mutta mies hoitaa avuliaasti kaikki asiani pyytämättä. Ei ikinä nurise niistä. Käy kaupassa, siivoaa, tekee ruokia näiden lisäksi.
Ei kyllä ole huolissaan terveydestäni, ei kiinnosta, mutta on kohtelias ja tekee kaikkea mitä pyytää.
Liikuntavaivani ei ole tällä hetkellä paha, mutta se voi taas tulla sellaiseksi. Hänessä on siis hyviäkin puolia, joita kyllä kernaasti korostaa muille ihmisille. Tämämpä takia hän on ollut unelmamies monille naisille, jotka ovat koputellut liittomme ovea.
Aina mua näissä ihmetyttää, että miksi nykyajan vempaimia kun on vaikka mitä, niin kukaan ei koskaan tallenna näitä ikäviä tilanteita todisteeksi esim läheisiä varten, joista sit sais tukea. Ja muutenkin, vaikka käräjiä varten. Omassa kodissa saa kyllä kuvata/tallentaa.
Vierailija kirjoitti:
Eroisitteko tuon takia että sua pidetään paskana? Etkö halusi selvittää? Ja saada toista lopettamaan ryyppääminen
Jos toinen ei halua itse lopettaa ryyppäämistään niin et sinäkään sitä pysty tekemään. Kukaan ei voi rakastaa toista terveeksi. Pelasta itsesi ja eroa.
Mä ihmettelen, että mikä saa ihmisen roikkumaan tuollaisessa suhteessa? Eikö harmita, kun elämä luisuu ohitse surkeana ja mitättömänä. Jos mies käy kaupassa ja siivoaa niin onko se niin suuri rakkauden teko mielestäsi, että suvaitset kaiken muun? Vetoat liikuntavammaan ja siihen, että mies on avulias kotona.
Viittasit, että miehen perään on kysyntää. Haluat vain roikkua miehessä kiinni, vaikka parisuhteenne on surkeassa jamassa. Muut naiset ei koettele liittoa, jos ei mies itse anna siihen aihetta!
Luulenpa, että suurin ongelmasi on läheisriippuvuutesi ja heikko itsetuntosi. Et tiedä paremmasta ja sinulta puuttuu rohkeus ja itsekunnioitus.
Hakeudu johonkin terapiaan ja lähde menemään. Miestä et pysty muuttamaan, sillä kaikki muutos lähtee aina omasta itsestä. Toista et voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä täällä neuvotaan, niin et sinä siitä ota onkeesi. Jäät miehen luokse ja yrität miellyttää, vaikka tiedät sen mahdottomaksi.
Ei edes turpaan saanti tule herättämään sinua.
Valitettavasti tämä on totta. Some of them want to get abused.
Totta on, etten pysty toimimaan ilman terapiaa. Mulla pitäisi olla joku ystävä joka tukisi muuttoani ja irtipääsyä. Kukaan ei vain usko minua. He kunnosta nähneet miehen erittäin mukavana seuramiehenä. En saa heistä tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä täällä neuvotaan, niin et sinä siitä ota onkeesi. Jäät miehen luokse ja yrität miellyttää, vaikka tiedät sen mahdottomaksi.
Valitettavasti tämä on totta. Some of them want to get abused.
Pitää paikkansa. Useimmiten kertoo henkilön älynlahjoista. Ei osaa tehdä asialle mitään, vaan odottelee ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Totta on, etten pysty toimimaan ilman terapiaa. Mulla pitäisi olla joku ystävä joka tukisi muuttoani ja irtipääsyä. Kukaan ei vain usko minua. He kunnosta nähneet miehen erittäin mukavana seuramiehenä. En saa heistä tukea.
Harva ystävä pystyy auttamaan tai tukemaan tuollaisessa tilanteessa. Hakeudu pariterapeutin juttusille, vaikka yksin. Siitä se lähtee. Kunhan ensin lopetat asioiden parhaiden päin selittämisen itsellesi ja sen, että alistut huonoon suhteeseen. Eihän tuo helppoa tule olemaan, mutta elämässä valitettavasti ei aina pääse helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Ap, valitset nykyisen elämäsi ihan itse.
Kukaan ei pysty toista muuttamaan.
Et sinäkään, vaikka tekisit mitä.
On sinusta itsestäsi kiinni mitä haluat elämässäsi. Olet vastuussa vain siitä.
Valehtelet itsellesi jäämällä "suhteesee" ja mikään järkipuhe täältä tai läheisiltä ei auta kun olet päättänyt että miehesi muuttuu kun olet tarpeeksi kärsivällinen.
Oma on valintasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva ystävä pystyy auttamaan tai tukemaan tuollaisessa tilanteessa. Hakeudu pariterapeutin juttusille, vaikka yksin. Siitä se lähtee. Kunhan ensin lopetat asioiden parhaiden päin selittämisen itsellesi ja sen, että alistut huonoon suhteeseen. Eihän tuo helppoa tule olemaan, mutta elämässä valitettavasti ei aina pääse helpolla.
Terapiaa! Kuka täällä aina tyrkyttää terapiaa vastaukseksi joka ongelmaan? Terapiassa ulkoistetaan ongelma terapeutille ja jäädään odottamaan ratkaisua spanielin ilme naamalla.
Ihan itse joutuu/pääsee ratkaisemaan omat ongelmansa. Kolmas osapuoli ei ongelmia ratkaise.
Se on sinun kotisi. Siellä pitää olla turvallista niin henkisesti kuin fyysisesti. Älä ole ihmisen kanssa, joka saa olosi turvattomaksi. Tuo on henkistä väkivaltaa.