Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vikana kun en laihdu

Vierailija
08.02.2020 |

Faktat: 46v, 174cm, paino lähdössä 85kg. Tavoite -10 - -15kg. "Elämäntapaa" tai laihdutusta nyt takana 8 vkoa. Ekat 4 vkoa paino laski kivasti, nyt viimeiset 3 vkoa samassa?

Syön n 1600 kcal päivässä, joitain yksittäisiä päiviä jotain 2000kcal. Liikun n. 2 krt viikossa hikeen, muuten kävelyä tms kevyttä. Mittanauhassa ei suuria muutoksia, joten ei ole mitään läskilihakseksi muutosta.

Pitääkö mun tiristää kcal vielä pienempään? Vaikuttaako mun ikä (keho ei luovu rasvastaan)? Jumittaako tämä vain hetken?

Syön kyllä mielestäni hyvin tuolla 1600kcal, kasviksia ja proteiinia. En näe nälkää, mutten kerrytä kcal herkuilla, tms.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö leipää?

Vierailija
2/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän, käyt säästöliekillä.

- RAVINTOASIANTUNTIA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sinun täytyy laittaa kalorit alemmas jos nykyisellä ei enää paino laske. 1200 kcal asti on ihan turvallista pudottaa. Itse en ainakaan yli 1300 kcal edes laihtunut kun yli nelikymppisenä laihdutin. Ja nyt kun olen tavoitepainossani, voin syödä 1500 kcal / päivä niin etten liho enkä laihdu.

Vierailija
4/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön leipää, kcalien puitteissa. Ja tässä vielä mitään säästöliekkiä ole voinut kertyä. Varsin kun syön.

Vierailija
5/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nyt ainakin se leipä pois.

Vierailija
6/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö leipää?

Sinänsä leipä ei ole mitenkään erityislihottavaa ja sitä voi laihduttaessakin syödä jos haluaa. 2 asiaa tästä kuitenkin:

- Raju hiilihydraattien vähentäminen ruokavaliosta poistaa kehosta nestettä, joten voi vaikuttaa laihtuvan viikossa 2-5 kiloakin jos jättää ne pois. Tämä ei kuitenkaan ole oikeaa laihtumista vaan vain nestetasapainon muutos. 

- Siinä tapauksessa, että joutuu laihtuakseen vetämään kalorit tosi pieniksi, tyyliin 1200 kcal / päivä, voi olla järkevää jättää leivät, riisit ja perunat vähiin, jotta kaloreita jää käytettäväksi ravinnepitoisempiin ruoka-aineisiin. Esim. rasvan äärimmäinen vähentäminen ei ole terveellistä, mutta noita hiilariruokia kukaan ei varsinaisesti tarvitse.

Vierailija
7/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian terveellisesti. :D olen melkein 170cm painan tällähetkellä 47kg.

Tämän päivän syömiset.

Kaurapuuro voi silmällä, vehnäsämpylä leikkeleellä.

3 kuppia kahvia

Banaani ja vehnäsämpylä leikkeleellä

Kourallinen pähkinöitä

5 karkkia

Vaniljavanukas

Ennen nukkumaan menoa haen pizzan. :D

Vierailija
8/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö leipää?

Sinänsä leipä ei ole mitenkään erityislihottavaa ja sitä voi laihduttaessakin syödä jos haluaa. 2 asiaa tästä kuitenkin:

- Raju hiilihydraattien vähentäminen ruokavaliosta poistaa kehosta nestettä, joten voi vaikuttaa laihtuvan viikossa 2-5 kiloakin jos jättää ne pois. Tämä ei kuitenkaan ole oikeaa laihtumista vaan vain nestetasapainon muutos. 

- Siinä tapauksessa, että joutuu laihtuakseen vetämään kalorit tosi pieniksi, tyyliin 1200 kcal / päivä, voi olla järkevää jättää leivät, riisit ja perunat vähiin, jotta kaloreita jää käytettäväksi ravinnepitoisempiin ruoka-aineisiin. Esim. rasvan äärimmäinen vähentäminen ei ole terveellistä, mutta noita hiilariruokia kukaan ei varsinaisesti tarvitse.

Painoa pudottaakseen ei kenenkään pidä laskea kaloreita noin alas, se on sulaa hulluutta.

Vierailija
9/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko riittävästi ja miten on stressin laita?

Vierailija
10/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo 1600 tuntuu aika suurelta määrältä laihduttajalle, sanoi suositukset mitä vaan. Itse joudun kyllä pudottaa kalorit 1200-1300 :een että mitään tapahtuu. Toki viikonloppuna enemmän mutta arki saa mennä aika matalilla kaloreilla näin yli 40-vuotiaana kun aineenvaihdunta hidastunut. Eli koita pudottaa kalorimäärää vielä vähäsen!

Vierailija
11/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö leipää?

Painoa pudottaakseen ei kenenkään pidä laskea kaloreita noin alas, se on sulaa hulluutta.

Kyllä mun täytyy. Olen nyt melkein puoli vuotta syönyt 1200 - 1300 kcal päivässä ja paino on pudonnut 8 kg. Jos syön enemmän, ei paino putoa. Ylipainoa oli vain hitusen, eli lähes normaalipainon sisällä olen laihduttanut. Ikää on liki 60.

Vierailija
12/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo 1600 tuntuu aika suurelta määrältä laihduttajalle, sanoi suositukset mitä vaan. Itse joudun kyllä pudottaa kalorit 1200-1300 :een että mitään tapahtuu. Toki viikonloppuna enemmän mutta arki saa mennä aika matalilla kaloreilla näin yli 40-vuotiaana kun aineenvaihdunta hidastunut. Eli koita pudottaa kalorimäärää vielä vähäsen!

Älä nyt hullujas puhu!

Vierailija
13/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aliarvioit syömiset,yliarvioit kulutuksen.

Tuo pätee joka ikiseen joka väittää ettei laihdu millään.

Vierailija
14/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö leipää?

Kyllä mun täytyy. Olen nyt melkein puoli vuotta syönyt 1200 - 1300 kcal päivässä ja paino on pudonnut 8 kg. Jos syön enemmän, ei paino putoa. Ylipainoa oli vain hitusen, eli lähes normaalipainon sisällä olen laihduttanut. Ikää on liki 60.

Älä nyt hullujas puhu!

Vierailija
15/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmistaa vielä kerran omat laskelmat. Tosi yleistä arvioida ja laskea väärin syötyjen ruokien energiapitoisuus. Onnistuminen on hankalaa jos ei tiedä täsmälleen mitä syö ja mistä kalorit kertyvät. Ihmisen mieli on myös tosi hyvä huijaamaan itseään. Pitää olla tosi säälimätön luonne näissä asioissa.

Vierailija
16/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö leipää?

Ei tuo vielä ole mikään paha, kunhan syö oikeasti järkevästi. Ja kyllä lääkärit ja ravitsemusterapeutit yleensä kannattavat tarpeen niin vaatiessa 1200 kcal asti menemistä, jos laihtumistarve on oikea eikä isommilla kaloreilla laihtumista tapahdu (enää). Esim. PCOS ja kilpirauhasen vajaatoiminta-ihmiset sekä vaihdevuosi-ikäiset naiset joskus vaativat aika pienet kalorit että laihtuvat. 1200 kcal on vielä ihan turvallista normaalilla ravinnolla, kunhan ne syödyt ruoka-aineet on terveellisiä ja täysipainoisia. 

Esim. tässä minun 1200 kcal päivä (ja minulla on PCOS ja tämä on ravitsemusterapeutin määräämä kalorimäärä), ei tämä niin kauheaa nälkäkituutusta ole:

Aamupala: Valio Profeel Proteiinirahka vanilja, klementiini

Lounas: Wieninleike, perunamuusi, sekasalaatti, salaatinkastike

Päivällinen: Uunijuureksia ja savutofua, oliiviöljy-hunajakastike ja kaurakermaa

Vierailija
17/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmistan kalorilaskelmat katsomalla tuotteen energiapitoisuuden ja punnitsemalla ruuan. Eikö se ole riittävä tapa?

Vierailija
18/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä laskuri sen arviointiin kuinka paljon oma kulutus on. Jotta laihtuu pitää olla ainakin 500kcal vaje keskimääräisesti päivittäin.

Jos ap ei liiku pahemmin ja tekee toimistotyötä niin 1600kcal päivässä voi ollaliikaa.

https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

Lisäksi ihmiset yleensä aina arvioivat syömässä ruoan kalorimäärän noin 15% sen alle mitä se oikeasti on. Eli ellei ap punnitse joka ikistä suupalaa hän luultavasti ei syö 1600kcal vaan noin 1900kcal. Ne jotka sanovat syövänsä 1200kcal syövät 1400kcal.

Vierailija
19/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut takapuoles päällä ja ränkkäät tätä vauvapalstaa. Senkin ajan olisit voinut vaikka pistää jotain musiikkia soimaan ja tehdä vatsalihasliikkeitä.

Vierailija
20/50 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaista, syöt liikaa.

Älä usko säästöliekki-hömppään, kyllä se rasva alkaa palamaan, kun keho saa tarpeeksi vähän energiaa ulkopuolelta. Aito säästöliekki alkaa sitten kun kehon rasvat on poltettu, ja silloin kyllä tunteen tunnistaa, ei vaan pysty enää suoriutumaan urheilusta samalla tasolla kuin ennen.

Eli viilaat vielä vähän energiaa pienemmäksi. Ja jos mahdollista, niin lisäurheilu ei haittaa, mutta sillä et pysty korvaamaan mässypäiviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi