Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustellaan tekopyhyydestä

Vierailija
08.02.2020 |

Osittain Antti Tuiskun kritiikin innoittamana. Miten tekopyhyyttä voisi välttää? Mitä esimerkkejä on tekopyhyydestä. Tekopyhyyttä voi löytää varmaankin monesta paikkaa. Itse olen Jeesukseen, Raamattuun ja Raamatun Jumalaan uskova kristitty eli siltä kannalta kiinnostaisi keskustella. Toisaalta vääristä syytöksistä tai joidenkin muiden historiallisten henkilöiden tekemisistä ei niinkään, vaan tämän päivän tekopyhyydestä. Joku varmaan ottaa homot esille. Olen hetero mutta Raamatun Jumalaan uskovana kaivan sen kohdan "Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät." ja voisin sanoa että itse olen elämäni aikana syyllistynyt varmaan ainakin ahneuteen ja epäjumalan palvelemiseen mutta omalta kohdalta koen että Jumalaa etsittyäni nuo tarpeet ovat vähentyneet. Ahneus oli minulla pohjimmiltaan varmistelua siitä että pärjään kun varastoin. Tilalle on kuitenkin tullut luottamus Jumalaan ja tarve on vähentynyt. Se miltä kaikki _näyttää_ on ollut yksi epäjumalani ja josta koetan koko ajan tehdä eroa, uskon että olen myös onnellisempi niin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhyys on joskus todella epäolennainen huomio.

Mitä parempi ihminen on, sitä enemmän hänen huonoihin puoliinsa kiinnitetään huomiota. "Kun kerrat teet noin, niin sun pitäisi tehdä noinkin." Jotta hyvä ihminen ei olisi jonkun mielestä tekopyhä, hänen pitäisi olla kirjaimellisesti täydellinen, eikä kukaan ole sitä.

Jos taas ihminen on täysin mahdoton, niin sitä on vaikea syyttää tekopyhyydestä.

Vierailija
22/31 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekopyhyyttä on myös kaksinaismoraali. Esim. on ihan hyväksyttävää vetää kannikat olalle alkoholilla. Sitten jos päihdyt vähemmän haitallisella kannabiksella se on muka rikos. Kun tätä ajattelee töissä jaksamisessa niin juuri näillä rehdeillä juomia nauttivilla on eniten maanantaisia tauteja miksei kykene töihin.  Silti se on muka paha jos käyttää päihdettä josta ei tule krapulaa.

No jaa, alkoholin valmistukseen, maahantuontiin, jakeluun, myymiseen ja ostamiseen ei kuitenkaan yleensä liity järjestäytynyt rikollisuus kaikkine herkkuineen. Minunkin puolestani jokainen saisi muuten sekoittaa päänsä millä tykkää, mutta laittomiin aineisiin liittyy turhan ikäviä ilmiöitä että ne hyväksyisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekopyhyyttä on myös kaksinaismoraali. Esim. on ihan hyväksyttävää vetää kannikat olalle alkoholilla. Sitten jos päihdyt vähemmän haitallisella kannabiksella se on muka rikos. Kun tätä ajattelee töissä jaksamisessa niin juuri näillä rehdeillä juomia nauttivilla on eniten maanantaisia tauteja miksei kykene töihin.  Silti se on muka paha jos käyttää päihdettä josta ei tule krapulaa.

No jaa, alkoholin valmistukseen, maahantuontiin, jakeluun, myymiseen ja ostamiseen ei kuitenkaan yleensä liity järjestäytynyt rikollisuus kaikkine herkkuineen. Minunkin puolestani jokainen saisi muuten sekoittaa päänsä millä tykkää, mutta laittomiin aineisiin liittyy turhan ikäviä ilmiöitä että ne hyväksyisin.

Toki jokaisella tulisi olla oikeus kasvattaa käyttämänsä kannabis itse, rangaistuksetta. Tarkoitin ylläolevalla huumeita yleisesti.

Vierailija
24/31 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä puhuisi tekopyhyydestä mutta joskus minua ärsyttää sellaiset asiat missä ihmiset ikäänkuin ostaa hyvää omaatuntoa jollain pikku hyvän tekemisellä tekemättä kuitenkaan mitään todellista vaikka pystyisivät.

Vierailija
25/31 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä nää kannabikset nyt kuuluu tähän ketjuun.

Vierailija
26/31 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on vissiin hiukan eri asia että puhutanko epäpyhyydestä hengellisessä mielessä vai nii kuin ihan vaan muuhun elämään liittyvistä ilmiöistä.

Vierailija
27/31 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt on vissiin hiukan eri asia että puhutanko epäpyhyydestä hengellisessä mielessä vai nii kuin ihan vaan muuhun elämään liittyvistä ilmiöistä.

Niin, en tiedä onko se? :)

ap

Vierailija
28/31 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat "ei ap." jos et ole ap.

Trollin haju

Sinua ei siis miellytä tuo, mitä Raamattu sanoo homoista, vai miksi olet niin kriittinen?

Miksi vedit aluksi homot tähän. Se teki aloituksestasi just tekopyhän oloisen. Tai trollauksen oloisen. Et halunnut puhua tekopyhyydestä vaan siitä.

Ennakoin vaan kun nykyään se on usein aihe joka otetaan esiin muiden toimesta jos kristittynä ilmaiset jotain. Eli, that being said voimme keskustella tekopyhyydestä.

ap

Mun mielestä on tekopyhää ottaa Raamatusta yhtä ja jättää toista. Jeesus oli kaikkein heikompien puolella ja tähdensi lähimmäisen rakkautta. Rakkaus on Uuden Testamentin tärkein sanoma, kerrottuna Jeesuksen elämän ja kuoleman kautta.

Vierailija
29/31 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta tekopyhyyttä on saarnata yhtä ja tehdä toista. Kirkon miesten lapsiin sekaantuminen pahimpana.

Vierailija
30/31 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä nää kannabikset nyt kuuluu tähän ketjuun.

Siksi kun kaksinaismoraali on tekopyhyyttä. Jos ihan raamatun tekstiä lainataan niin jumala antoi kaikki siementä tekevät kasvit ihmisten käytettäviksi. 

Vierailija
31/31 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä