Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla kokemusta melanoomasta

Vierailija
08.02.2020 |

Millainen se oli?

Minulle ilmestyi mahaan lähelle toista isoa luomea (ollut lapsesta asti) suht iso nyppy, joka oli punainen/musta. Olen seurannut sitä, mielestäni ei ole kasvanut tai väri muuttunut. Tänään kuitenkin siitä lähti hiukan ihoa päältä ja keskelle tuli punainen piste, on hiukan arka jos painelee/puristelee.

En usko että on melanooma, koska on erittäin tasaiset reunat, eikä näytä miltään esimerkkikuvilta. Epäilen vain jotakin tukkeutunutta rauhasta tmv. Missä vaiheessa pitää huolestua? Ajattelin, että seuraan sitä vielä ensi viikon keskivaiheille asti ja sitten käyn näyttämässä varuilta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, nyppy ilmestyi tämän viikon keskiviikkona muistaakseni. On kohollaan, mutta ei tosiaan ole rosoinen.

Ap

Vierailija
2/10 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/10 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/10 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko kroppa täynnä sellaisia sumeareunaisia luomeja, pitääkö multa leikata koko nahka irti?

Vierailija
6/10 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kokemusta, mutta ihosyöpiä on monta monen laista, joista muut ovat paljon melanoomaa yleisempiä ja vaarattomampia. Ei se melanooma nyt missään parissa päivässä varmaan kasva, mutta meeppä lääkärille niin selviää.

Vierailija
7/10 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli terveeseen ihoon paukama, jonka keskellä oli pieni musta piste. Paukama kutisi ja muistutti muutenkin hyttysen pistosta. Musta piste laajeni ja kutina jatkui. Musta alue oli halkaisijaltaan n. 5 mm, ihan säännöllinen, tarkkarajainen ja tasavärinen. Pisteen laajenemiseen meni joitakin kuukausia. Se oli melanooma.

Vierailija
8/10 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tosiaan ensi viikolla käydä näyttämässä jos ei lähde paranemaan tuosta.

Lisää kokemuksia saa kertoa.

Ap

Vierailija
9/10 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sillä on jotain merkitystä, tämä patti nousi vanhan raskausarven päälle.

Ap

Vierailija
10/10 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi