Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä mikromanageeraavalle esimiehelle? Vai voiko mitään?

Vierailija
08.02.2020 |

Minulla on uusi esimies, joka itse halveksuu mikromanageeraajia, ja on itse pahimman luokan versio. Olen ylempi toimihenkilö, esimiesasemassa, työskennellyt itsenäisesti parikymmentä vuotta. Ja nyt: elämäni ensimmäinen naispuolinen esimies, ja hän puuttuu pikkuasioihin, ja puuttuu kaikkeen. Voi luoja varjele.
Olen nyt toiminut siten, että kun puuttuu mammutinkokoisten asioiden sijaan hyttysiin, ja niiden nenäliinoihin, ilmoitan että hoidan heti ja juuri kuten hän haluaa. Ja häntähän ei saa neuvoa. Kysyn vain kuuliaisesti, että minkähänvärisen nenäliinan hankin tuolle uroshyttyselle, ja mihin voin sen toimittaa.

Isoista asioista hän ei ymmärrä, ja silti puuttuu niihin koko ajan. Jos asiaa on työstetty vaikka kuukausi, niin hän vaatii että hänelle selitetään se asia minuutissa, jonka perusteella hän -siis vain ja ainoastaan hän- tekee ratkaisun. Ja muita vaihtoehtoja ei ole.

Onko kokemuksia ja mitä tälle voi tehdä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä jalat edellä oksasilppuriin. Sellaisella pomolla ei tee mitään.

T: Johtoryhmän jäsen (luultavasti ei teidän firmassa)

Vierailija
2/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, kiitos. Tällaisia ajatuksia minulla salaa onkin :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on uusi esimies, joka itse halveksuu mikromanageeraajia, ja on itse pahimman luokan versio. Olen ylempi toimihenkilö, esimiesasemassa, työskennellyt itsenäisesti parikymmentä vuotta. Ja nyt: elämäni ensimmäinen naispuolinen esimies, ja hän puuttuu pikkuasioihin, ja puuttuu kaikkeen. Voi luoja varjele.

Olen nyt toiminut siten, että kun puuttuu mammutinkokoisten asioiden sijaan hyttysiin, ja niiden nenäliinoihin, ilmoitan että hoidan heti ja juuri kuten hän haluaa. Ja häntähän ei saa neuvoa. Kysyn vain kuuliaisesti, että minkähänvärisen nenäliinan hankin tuolle uroshyttyselle, ja mihin voin sen toimittaa.

Isoista asioista hän ei ymmärrä, ja silti puuttuu niihin koko ajan. Jos asiaa on työstetty vaikka kuukausi, niin hän vaatii että hänelle selitetään se asia minuutissa, jonka perusteella hän -siis vain ja ainoastaan hän- tekee ratkaisun. Ja muita vaihtoehtoja ei ole.

Onko kokemuksia ja mitä tälle voi tehdä?

Turha pitkä selostus, tiivistän:

nainen esimiehenä = katastrofi

Vaihda työpaikkaa, onnistuuko sisäinen siirto?

Vierailija
4/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu toisen pomon alaisuuteen jos muuten viihdyt talossa. Mitä pikemmin sen parempi. Tai etsit uuden työn muualta.

PS. sekaantuvat mistään mitään ymmärtämättömät miespomot on ihan yhtä ärsyttäviä.

Vierailija
5/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan suoraan sanon, niin eipä taida olla paljoa tehtävissä, parempi kun alat suosiolla etsiä muita uramahdollisuuksia.

Vierailija
6/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pelkäänkin, että toivoa ei ole. Työ on kuin unelma, ja tämä nainen siis vasta minulle tähän tullut. Harmillista. ap

Vierailija
7/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimieheni - tai naiseni - järjesteli jopa astiat tiskikoneessa uudelleen, niitäkään ei osattu laittaa oikein. Ei edes mitään lisätilaa saanut aikaan, kunhan järjesteli oman päänsä mukaan. Puuttui just hyttysten nenäliinoihin kaikessa ja kaikkialla. Onneksi ex-työpaikka.

Vierailija
8/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Ihan "tavallista" käytöstähän tuo on aloittelevilta esimiehiltä, mutta hän tuskin on enää sillä tasolla?

Ei tuohon pysty puuttumaan mitenkään. Hän kuvittelee kontrolloivansa kaikkea puuttumalla kaikkeen. Lopputuloksena todennäköisesti on katastofi, esim. se kuukauden valmisteltu juttu muutetaan hänen mielipiteestään johonkin, mistä jo ekana ideointipäivänä tajusitte, että ei voi toimia.

Vierailija
9/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen Antti pomona, ikää noin 33v. Mikromanageroi kaikkea, myös itselleenkuulumattomia asioita. Olen oppinut myötäilemään ja pyytämään vastaukset sähköpostilla.

Työt seisoo, isopomo ihmettelee, kun me ollaan niin tehottomia, kun Antti on antanut selvät sävelet. Juu, selkeät ne on aina noin 3 tuntia kerrallaan, ennen kuin mieli taas muuttuu ja lisäksi toteuttaminen on vaikeaa. Jos meillä ei ole jonkun ohjelman lisenssejä ja jos niistä vastaa muu kuin oma yksikkö, niin hankala on saada vaadittu asia aikaan pilkuntarkasti määritellyllä tavalla.

Tässä on kohta laitettu 30 000 000 euroa menemään ilman tulosta.

Vierailija
10/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minullakaan ratkaisua, mutta sanon vain ettei todellakaan ole ainoastaan naisten ominaisuus. Tuollaiset ummehtuneet ”nainen esimiehenä on katastrofi” -lausahdukset kuuluu jonnekin 50 vuoden taakse.

Meidän firmassa onneksi yksi mikromangeeraaja ja pompottaja (mies) siirrettiin toisiin tehtäviin pois esimieshommista, kun alaiset valittivat. En itse onneksi ollut hänen alaisensa, mutta vierestä läheltä seuranneena uskon, että alaiset toivoivat hänet oksasilppuriin.

Jos pomo ei ole lähdössä, niin sinun täytyy lähteä.

Vierailija
11/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot naisesimiehet ovat yleensä niitä kilttejä tyttöjä, jotka 10 vuoden työsuhteen jälkeen "palkitaan" esimieheksi nostamalla. Nämä myös yleensä haluaisivat olla kivoja esimiehiä ja toteuttavat sitä olemalla kavereita alaistensa kanssa, jota ovat jo vanhastaan, koska kyseessä on se palkintorooli. Eivät pysty puuttumaan aitoihin epäkohtiin, koska siitähän tulisi paha mieli, jos Pirkko-Riitan toimintaan pitäisi puuttua.

Huonot miesesimiehet taas yleensä ovat "hyviä tyyppejä", joilla ei osaaminen riitä asemaan, mutta se on pysynyt ainaisella tekemisen meiningillä piilossa. Kun ovat hetken sekoittaneet pakkaa, vaihtavat muualle.

Mutta ne kiltit pysyvät.

Vierailija
12/19 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esimieheni - tai naiseni - järjesteli jopa astiat tiskikoneessa uudelleen, niitäkään ei osattu laittaa oikein. Ei edes mitään lisätilaa saanut aikaan, kunhan järjesteli oman päänsä mukaan. Puuttui just hyttysten nenäliinoihin kaikessa ja kaikkialla. Onneksi ex-työpaikka.

Lisään vielä, ettei hän ollut aloitteleva pomo, vaan ollut paikassa esimiehenä vuodesta 2005 lähtien. Työntekijöiden vaihtuvuus oli suurta ja minäkin liityin viime vuonna entisten työntekijöiden joukkoon.

Vierailija
13/19 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt näihin. On ollut niin eläkeläisukkoa kuin nuorta akkaa päsmäröimässä. Hassulta tuntuu, kun energiaa käytetään jonkun hyttysenpaskan kokoluokan asian ohjeistamiseen sekä suullisesti että kirjallisesti hyvin yksityiskohtaisesti, samoin kuin tuplavarmistamiseen, että ihan oikeasti teen sen pikkuasian annetussa ajassa ja sitten vielä ohjeistamiseen, että tee tämä nyt, vaikka olen sen jo tehnyt (kuten sanoin tekeväni). Ja sitten pettymys ??? kun on tehty ohjeen mukaan, eikä voi marttyroida "olisi pitänyt tämäkin tehdä itse, kun muista siihen ei ole".

Tuntuu vaan niin tyhmältä, ja se kai on tarkoituskin: saada minut tuntemaan itseni tyhmäksi. Mutta miksi? Mitä hyötyä mikromanageerauksesta on yritykselle ja ns. yhteisille tavoitteille?

Vierailija
14/19 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikromanageeraajat tuhoavat minkä tahansa yrityksen, kenkää kaikille heti muuten yritys tuhoutuu

nämä tunnistaa mm. siitä että vastustavat etätöitä ja haluavat istua kaikkien selän takana

Vierailija
15/19 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä pelkäänkin, että toivoa ei ole. Työ on kuin unelma, ja tämä nainen siis vasta minulle tähän tullut. Harmillista. ap

voithan sä yrittää jonkun vuoden pari kestää, että jospa manageeraja lähtisi muihin hommiin. Pidemmän päälle toi homma kyllä tappaa sielun. nimim. parhaillaan saman ongelman kanssa painiva.

Vierailija
16/19 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. No. Toisaalta sitten ei tarvitse ottaa vastuuta kun joku koko ajan kuitenkin huohottaa niskaan ja ajattelee sun puolesta.

Vierailija
17/19 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikromanageeraajat tuhoavat minkä tahansa yrityksen, kenkää kaikille heti muuten yritys tuhoutuu

nämä tunnistaa mm. siitä että vastustavat etätöitä ja haluavat istua kaikkien selän takana

ja tykkäävät himona palavereista..organisaatiomuutoksen myötä palaverien määrä tuplaantui, aikaansaamiselle kävi toisinpäin koska jokaiseen hemmetin lillukanvartiseen pitää tarttua ja saahan sitä työajan kulumaan palaveeratessa..onneksi emme ole kaikki samalla paikkakunnalla, muuten olisi nämä palaverit varmaan kaikki livenä.

Vierailija
18/19 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari entistä mikromanagerointipomoa jotka mm. sanelivat mitä sanavalintoja käytön sähköposteissa. Sellainen ei kovin (nuoren) työntekijän minäpystyvyyttä kehitä.

Vierailija
19/19 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kokemusta on. Sattui olemaan naispuolinen pomo. Muut naispomoni olivat kaikki olleet asiallisia. Siirryin lopulta toiseen tiimiin. Luultavasti se on loppupeleissä sinunkin ainoa vaihtoehtosi.

Tuo mikromanagerointi on luonteenpiirre josta ihmisen on vaikea päästä eroon ja jota monet mikrottelijat eivät itse edes tunnista tekevänsä. Heille on yhtä tuskaa antaa alaisten tehdä rauhassa hommansa kun mitäs jos ne ei teekään hommia oikein ja annetussa ajassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän