Saaressa oleva mökki pitäisi saada purettua, mutta ei tule jäitä
Veneellä tosi hankala. Perintönä saatu ristiksi, kukaan ei siellä käy eikä ketään kiinnosta. Ongelma on siinä, että saari on vuokrattu eikä vuokrasopimusta saa sanottua irti,ennen kuin mökki on pois. Vuokraisäntä ei ota mökkiä ilmaiseksikaan. Mökki on rakennettu 1972 ja rakennettu kerran, ei mukavuuksia. Paikka on kiva ja rauhallinen kyllä, mutta ei sellaista kukaan osta. Perunkirjoituksessa sen arvoksi tuli 1000 euroa muutama vuosi sitten. Ihan arvottomaksi ei perunkirjoittaja sitä suositellut laittamaan.
Kommentit (11)
Ei auta kuin odottaa seuraavaa talvea ja parempaa onnea tai vuokrata lautta, jos lähistöllä sellaisia on.
Vierailija kirjoitti:
Miten jäät liityvät purkamiseen?
Olettaisin että purkujätteen poiskuljettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkaa voi vaikkei olisi jäitä ja seuraavana talvena voi kuletaa jätteet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Talvilomalla oli tarkoitus purkaa, mutta huonolta näyttää. Ainakin nyt sikäläiset sanoivat, että hullu vain jäälle menee siellä. Siinä on vähän virtausta vieressä, joten ihan ensijäillä ei sinne auta mennä. Eikä sitä nyt ihan pulkalla sitä jätettä tuoda pois, pitäisi saada järempää kalustoa. Traktori on kyllä tiedossa jo, mistä saisi samoin kuin peräkärry. ap.
Voisi kiinnostaa. Missä saari on?
Purku sujuu, kun viet veneellisen sopivaa/sopimatonta sakkia saareen viinan, paloöljyn ja tulitikkujen kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä lähtemisen vaivalla sitä veisi samalla kaikki pois. Ainakin itse ajattelisin niin. Helpompi myös, jos sattuu tulemaan runsasluminen talvi, ei tarvitse käydä lumia siivoamaan epämääräisten purkujätekasojen päältä.
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva saada ne jätteet pois ettei tarvitsisi maksaa saaresta vuokraa. Eri asia, jos tontti olisi oma. Vanhempien eläessä muut halusivat sen pitää, jos vielä...vaikka oli selvää, että ei sinne enää jaksa mennä. Itse olen käynyt kerran viidessä vuodessa katsomassa, että onko seinät vielä pystyssä. 15 vuoteen ei ole ollut enää aktiivikäytössä, joku on käynyt siinä pihalla grillaamassa joskus, mutta ei siellä kukaan uskalla enää esim. saunaa käyttää.
Palokunnalle sopivan haastava harjoitustehtävä, palon sammuttaminen saaressa. Oletko kysynyt, kiinnostaisiko paikallista palokuntaa?
Kyllä mä sinne purkamaan menisin suunnitellusti, vaikka sieltä ei tässä kohtaa mitään saisi pois vielä tuotua. Aina kotiinpäin, kun tekee.
siis remontoitu kerran, joskus 90-luvulla.