Hyi 4 tähden illallisessa se helsinkiläinen toimittaja maisteli ruokaa puulastasta itse ja samoin mies ja jatkoi sekoittamista samalla lastalla :(
Miltähän tuntuu vaikka Esko Eerikäisen katsoa tuota ohjelmaa kotonaan ja nähdä kuinka kokki käyttää ruoanlaittovälinettä useaan otteeseen omassa suussaan, puolisonsa suussa ja sitten takaisin kinuskikattilaan? Ai kuinka hienoa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä pisti silmään, mutta tuossa vaiheessa kinuski on sen verran kuumaa, ettei siinä mitään bakteeriongelmaa ole.
Ja tuo nyt on ihan normaalia muualla, täällä siitä hysterisoidaan. Onhan se toki ällöä, mutta siinäpä se, ei siitä kukaan pöpöjä saa tms.Mutta on väärin että tällaista näytetään telkkarissa ja opetetaan epähygienisiä tapoja kotikokeillekin.
Itse en kyllä edes omaan suuhun menevää ruokaa maista ruoanlaittovälineellä vaan erikseen pikkulusikalla (ja kyllä, otan aina uuden vaikka maistaisin vain esim. suolan määrää sitä samalla lisäillen).
Sanoisin, että lastan nuolaisu on ihmisen pienin ongelma, jos hän pitää humoristista viihdeohjelmaa opetusohjelmana oikeanlaisista kokkailutavoista. Omaakin älyä saa käyttää...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ihailevat ja hyväksyvät huonoja ja epähygienisiä tapoja?
En itse haluaisi syödä nykyajan avokeittiössä jossa näkyy kun isäntä ja emäntä vievät kauhoja suuhunsa ja laittavat ne takaisin keittoon.
En myöskään tykkää syödä taloudessa jossa käsiä ei pestä ennen pöytään käymistä tai jos isäntäväki ei pese käsiään WC-käynnin jälkeen.
Ei niitä kukaan ihaile. Mutta maalaisjärkeä on hyvä käyttää eikä hysterisoida asioita, joissa nyt ei mitään vakavaa ole.
Onko sinusta kuitenkin ok syödä ravintolassa, jossa maistelu tapahtuu piilossa keittiön uumenissa? "Sitä mitä en näe, sitä ei tapahdu" :D
Huomasin saman. Jäätävää. Sivistymätön miukka. Nuolisi varmaan lapsensa tutinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ruoka hellalla on niin kuumaa, että ei siellä mitkään bakteerit elele vaikka vähän lastaa lipaisisikin. Hygieniahullut taas riehaantuvat mitättömästä pikkuseikasta. Tietäisittepä vaan mitä kaikkea ravintolakeittiöissä tapahtuu....
Ei minun tee mieli syödä kenenkään sylkeä ruokank mukana, oli se sitten bakteeritonta tai ei.
Sitten ei kannata koskaan syödä ravintolassa. Kokki on nimittäin saattanut vahingossa maistaa ruokaa käytetyllä lusikalla ja on sinne voinut jokunen hikipisarakin eksyä mausteeksi.
Tämän vuoksi en syökään ravintoloissa.
Olen työskennellyt opiskeluaikoinani eräässäkin paikassa jo todennut tuon hygieniaongelman ihan käytännössä. Moni paikka herää siivoamaan ja tarkastaa ruokavaraston päivämäärät vasta sitten, kun terveystarkastajat ovat ilmoittaneet tulevansa käymään. (Mikä idea muutenkaan on siinä, että etukäteen ilmoittavat?)
Osa kokeista tosiaan laittaa ruokaa silä metodilla, että puistattaa. Noinko on hygieniaopit unohtuneet?
On muutenkin masentavaa maksaa ylihintaa ruuasta, joka valmistetaan halvimmilla raaka-aineilla. Eräässäkin fiinimmässä keittiössä näkyi olevan Xtra-tuotteita :D
Mieleeni tuli kun viime viikolla Puoli seitsemän -ohjelmassa juontaja Mikko Kekäläinen aloitti ITSE kakun, joka oli tarkoitettu haastateltavalle vieraalle synttärikakuksi. Hävetti tuollainen todellinen äärijunttimaisuus. Muutenkin Kekäläinen ahneena ahmi kakkua siinä ja kehtasi jopa ottaa LISÄÄ sanoen ääneen, että :”Minä lähden tässä jo toiselle kierrokselle.” Muut eivät olleet ehtineet edes ekaa palasta ottaa.
Ja Kekäläinen ei tehnyt tätä ekaa kertaa, on ennenkin ollut samanmoinen. Ehkä se ei ehdi syödä siellä YLE:llä? Vai maksetaanko siellä palkka kakkuna ja pullana?
Helkutti kun ihminen voikin olla käytöstavaton. Näköjään ei juontajilta paljoa vaadita.
Sitten ei kannata koskaan syödä ravintolassa. Kokki on nimittäin saattanut vahingossa maistaa ruokaa käytetyllä lusikalla ja on sinne voinut jokunen hikipisarakin eksyä mausteeksi.