Miten parantaa englantia nopeasti?
Haluan erään työn jossa englannin kieltä todellakin tarvitsee. Koen osaavani englantia kyllä jollain tasolla ja selviän esim. Matkoilla ja erilaisista tilanteista englanniksi. Ehkä suurin ongelma on PUHUMINEN. Ei vaan tahdo uskallus riittää puhumiseen ja jännitän hirveästi puhumista vaikkei edes olisi mitään ns. Vaikeampaa puhuttavaa.
Lisäksi koen, että sanastoa pitäisi lisätä, mutta sellainen pelkkien sanojen opetteleminen ei ole itselleni tehokasta kun ei ne sanat yhdisty oikein mihinkään jos niitä vaan harjoittelee sellaisenaan.
Ymmärrän englantia aika hyvin ja saan tosi usein kiinni siitä mitä engl. Kielisessä kirjoituksessa sanotaan, vaikken edes osaisi suomentaa tekstiä kunnolla niin saan jutusta kiinni. Kielen tuottaminen itse tuntuu olevan haastavampaa.
Näen kuitenkin itsessäsi kyllä potentiaalia ja uskon, että oppisin kieltä nopeastikin jos saisin oikeanlaisia ohjeita. Worddiven olen jo ladannut puhelimeen ja opiskelen sitä kautta englantia, siinäkin itse asiassa huomaan pärjääväni tosi hyvin.
Vinkkejä ja ideoita?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut isossa kaupungissa niin tsekkaa ensimmäiseksi kansalais- tai työväenopiston kurssit, siellä voi olla ihan puhumiseen keskittyvä kurssi. Myös yksityisten instituuttien tms tarjonta kannattaa tsekata. Worddivet ja Duolingot ja vastaavat ovat aika alkeellisia. Niissä toistetaan samoja asioita päivästä toiseen eikä sanavarasto laajene.
Ei toisteta samoja asioita vaan nimenomaan niitä asioita joita ET osaa, toistetaan ja jankutetaan niin kauan että ne menee oikein tarpeeksi monta kertaa ja osaat ne! Eli nimenomaan todella hyvä tyyli. Järjestelmä pakottaa oppimaan asioita tai et pääse eteenpäin. Itse ainakin sain sanavarastoa kartutettua tosi paljon worddiven avulla. Samalla oppii myös lauserakenteita, lausumista ja kielioppia.
No minä osaan nyt venäjäksi sanat äiti, isä, kissa, unikko, hiki ja möykky. Tosi hyödyllistä... Ja tuhlasin siihen 20 minuuttia elämästäni.
Et ehkä osaa käyttää sitä oikein?
Kerropa miten käytät Worddivea oikein venäjän alkeiden oppimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut isossa kaupungissa niin tsekkaa ensimmäiseksi kansalais- tai työväenopiston kurssit, siellä voi olla ihan puhumiseen keskittyvä kurssi. Myös yksityisten instituuttien tms tarjonta kannattaa tsekata. Worddivet ja Duolingot ja vastaavat ovat aika alkeellisia. Niissä toistetaan samoja asioita päivästä toiseen eikä sanavarasto laajene.
Ei toisteta samoja asioita vaan nimenomaan niitä asioita joita ET osaa, toistetaan ja jankutetaan niin kauan että ne menee oikein tarpeeksi monta kertaa ja osaat ne! Eli nimenomaan todella hyvä tyyli. Järjestelmä pakottaa oppimaan asioita tai et pääse eteenpäin. Itse ainakin sain sanavarastoa kartutettua tosi paljon worddiven avulla. Samalla oppii myös lauserakenteita, lausumista ja kielioppia.
No minä osaan nyt venäjäksi sanat äiti, isä, kissa, unikko, hiki ja möykky. Tosi hyödyllistä... Ja tuhlasin siihen 20 minuuttia elämästäni.
Et ehkä osaa käyttää sitä oikein?
Kerropa miten käytät Worddivea oikein venäjän alkeiden oppimiseen.
Tai pikemminkin, miten sitä voi käyttää väärin.
Kansalaisopistojen kurssit on se muutama tunti viikossa, vaikka ovat hyviä niin ei se riitä siihen että oppisit puhumaan nopeasti ja sujuvasti. Tarvitsee jotakin missä puhut englantia päivittäin tai lähes päivittäin. Englanninkieliset tutut on ihan parhaita tähän ja hyviä vinkkejä on jo tullutkin!
Kannattaa lukea tekstejä englanniksi ääneen, vaikka yksin. Kun tulee vastaan vaikea sana, laita se Cambridgen sanakirjaan ja kuuntele miten sana sanotaan, ja toista sitä niin kauan että menee edes sinnepäin. Itse olen tällä rohkaistunut paljon. https://dictionary.cambridge.org/dictionary/learner-english/
Hanki jotain englanninkielistä kirjallisuutta ja lue sitä ääneen. Se auttaa tottumaan puheen tuottamiseen vieraalla kielellä. Kyllä se äkkiä siitä lähtee, jos pohjat(luetun ja kuullun ymmärtäminen) on hyvällä tasolla.