Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät osaa siirtää laskujen eräpäiviä?

Vierailija
07.02.2020 |

Olen aina ihmetellyt tätä, kun joku sanoo ettei pysty maksamaan laskuja. Jos ei pysty eräpäivään mennessä maksamaan, miksei ota yhteyttä laskuttajaan ja pyydä siirtämään eräpäivää?

Minulle on itsellenikin pienituloisena käynyt useamman kerran niin, että saan rahaa vasta eräpäivän jälkeen, mutten ole tehnyt siitä ongelmaa. Olen heti tilanteen valjettua soittanut laskuttajalle ja pyytänyt, voisiko eräpäivää siirtää päivään x ja aina on onnistunut.

Toki en tiedä onnistuuko silloin, jos on jatkuvasti myöhästelyä/maksamattomia laskuja/luottotiedot menneet. Mutta oletetaan että kaikki on "kunnossa" noilta osin, miksi he eivät siirrä eräpäivää?

Itsekin juuri siirsin vuokranmaksuni eräpäivää pysyvästi, kun sain töitä toisesta paikasta ja palkanmaksupäivä muuttui. Ei ollut mitään ongelmaa, vaikka on yksityinen vuokranantaja.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke 1050 € netto, en ole eläissäni siirtänyt mitään laskua.

M. 55

Vierailija
22/24 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisena olen koko ajan tietoinen milloin mikäkin lasku on tulossa ja elän sen mukaan. Maksan laskut eräpäivään mennessä, ei tarvi soitella mihinkään.

Itsekin tiedän suurimman osan laskuista, mutta vakuutuslaskun ja sähkölaskun tarkkaa eräpäivää en tiedä, kun se vaihtelee. Tai jos tulee yllättävä meno, silloin joudun siirtämään eräpäiviä. 

Ap

Omissa vakuutus- ja sähkölaskuissani ainakin lukee se seuraavan laskun arvioitu eräpäivä. 

Ellei lue, etkö osaa sitä itse arvioida? Jos sähkölasku tulee kerran kuussa ja sen eräpäivä on esim. 20. 2. , eikö ole oletettavaa, että seuraava lasku erääntyy suunnilleen 20.3.?

Jos maksat vakuutuksen vaikkapa erissä, 4xvuodessa, saat laskun, jossa on eräpäivä esim. 20.2., eikö ole oletettavaa, että seuraava lasku erääntyy kolmen kuukauden päästä eli 20.5.?

Mikä tässä voi olla niin vaikeata? 

Vuokran eräpäivää ei tarvitse siirtää, se erääntyy joka kuukausi samana päivänä. Helppoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hanki luottokorttia, koska luulen, että silloin helposti tulee elettyä yli varojensa. En tykkää ajatuksesta, että ostan tavaroita "ilman rahaa" ja joutuisin stressaamaan sitten luoton laskua. 

Ap

En ihan tajua tuota: "tulee ostettua", kuitin aina saa kun pyytää ja ne talteen?

Vierailija
24/24 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran soittanut DNA:lle eräpäivän siirrosta tyyliin 10-14 päivällä enkä enää tee sitä, jos joskus sattuu vielä tulemaan sellainen tilanne että ei olisikaan rahaa maksaa eräpäivään mennessä niiden laskua.

Ensinnäkin joku elämässään epäonnistunut tradenomi-jonne alkoi tenttaamaan miksi puhelinlaskuni on niin iso, miksi en ole tehnyt sitä ja tätä, ja tätä keskustelua kesti lähes viisi minuuttia. Lopulta äijä sanoi että eräpäivää ei voi siirtää, mutta merkkaa nyt tänne että milloin aion laskun maksaa. Joka tapauksessa kuulemma tulee 5 euron myöhästymismaksu ja niinhän siellä seuraavassa laskussa olikin. 

Koko puhelu ajan tämä ns. asiakaspalvelija puhui minulle kuin 10-vuotiaalle todella alentuvasti ja ihan kuin hyvää hyvyyttään nyt tämän kerran armollisesti hänen luvallaan voin maksaa myöhässä, vaikka loppujen lopuksi siis olisi ollut ihan sama vaikka olisin vain ilman mitään erillisilmoitusta maksanut laskun myöhässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan