Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sitä tutkittu, millaisia ulkosuomalaiset eli Suomesta pois muuttaneet ovat?

Vierailija
07.02.2020 |

Tekevätkö enemmän lapsia kuin Suomessa asuvat kantasuomalaiset? Entä työllistyvätkö paremmin? Menetämmekö hyviä yhteiskunnan jäseniä, koska emme osaa pitää maatamme tarpeeksi houkuttelevana asuinpaikkana?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkosuomalaiset ole mikään yhtenäinen ryhmä. Minun lapsuudenperheessäni on edustettuna monenlaisia entisiä ja nykyisiä ulkosuomalaisia.

Minä opiskelin ulkomailla ja löysin ulkomaalaisen vaimon, jonka kanssa emme ole halunneet lapsia. Sisareni on asunut ulkomailla seitsemän vuotta ja tehnyt neljä lasta. Isäni viettää ulkomailla eläkepäiviään, eikä ole tehnyt meidän kahden lisäksi lisää lapsia siellä.

Ps. Meistä kaikista Suomi näyttäytyy erityisen hyvänä yhteiskuntana ulkomailta katsottuna. Täällä sitä ei niinkään osaa arvostaa.

Vierailija
2/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne lähtevätkin työn perässä ulkomaille, joten toki silloin työllistyvät paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on taipumusta ihmettelyyn.

Vierailija
4/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia ulkosuomalaisia kirjoitti:

Ei ulkosuomalaiset ole mikään yhtenäinen ryhmä. Minun lapsuudenperheessäni on edustettuna monenlaisia entisiä ja nykyisiä ulkosuomalaisia.

Minä opiskelin ulkomailla ja löysin ulkomaalaisen vaimon, jonka kanssa emme ole halunneet lapsia. Sisareni on asunut ulkomailla seitsemän vuotta ja tehnyt neljä lasta. Isäni viettää ulkomailla eläkepäiviään, eikä ole tehnyt meidän kahden lisäksi lisää lapsia siellä.

Ps. Meistä kaikista Suomi näyttäytyy erityisen hyvänä yhteiskuntana ulkomailta katsottuna. Täällä sitä ei niinkään osaa arvostaa.

No daa, tietenkään eivät ole samanlaisia. Tarkoitan, että tekevätkö keskimäärin enemmän lapsia ja töitä jne. Ei viedä keskustelua sivuraiteille siitä, onko Suomi maailman paras paikka asua vai ei.

Vierailija
5/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ulkosuomalaisia (itse asunut jo yli 25 v muualla) on moneen junaan, enpä usko että voi sanoa paljoakaan yleisesti. Vaikka ovathan esim. Ulkosuomalaisparlamentti ja Suomi-Seura tehneet erilaisia selvityksiä vuosien varrella.

Eikä se lähtö ainakaan minun osallani johtunut siitä että Suomi ei olisi houkutellut, vaan siitä että kun olin opiskellut ulkomailla niin sinne oli luontevaa sitten myös jäädä, ja vaikka välillä kävinkin Suomessa asumassa pari vuotta niin verkostot ym. vetivät taas pois. Ja koska vaimoni ei ole suomalainen, niin ei senkään puolesta ole mitään erityistä hinkua tai painetta palata Suomeen.

Vierailija
6/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin ahtaan ilmapiirin takia, ahdisti synkkyys, ihmisten kylmyys ja ikävä ilmapiiri. Eli omalta osalta sanoisin ulospäinsuuntautuvia.

Vierailija
7/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman ja he ovat kaikki menestyneitä uraihmisiä, joille on ollut ulkomailla mielenkiintoisempia töitä tarjolla. Sittennkun ovat asuneet siellä eri maissa tarpeeksi ksuan, ovat todenneet, että Suomi on aika surkea maa monin tavoin ja ovat päättäneet jäädä johonkin muuhun maahan lopullisesti.

Vierailija
8/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Nacci Tranberg

Vierailija
9/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskettuneita, onnellisia, solakoita, iloisia, ystävällisiä, avoimia, ...

... itseasiassa perussuomalainen taitaa muuttua ulkomailla suomenruotsalaiseksi.

Vierailija
10/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille asumaan lähdetään yleensä tietyistä syistä:

- opiskelemaan

- töihin

- puolison vuoksi

- eläkepäiviä viettämään

Aika harva suomalainen taitaa muuttaa ulkomaille ilman jotain em syistä. On siis varsin oletettavaa, että tehdään myös töitä, jos on työn perässä lähdetty. 

Vierailija
11/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenlaisia ulkosuomalaisia kirjoitti:

No daa, tietenkään eivät ole samanlaisia. Tarkoitan, että tekevätkö keskimäärin enemmän lapsia ja töitä jne. Ei viedä keskustelua sivuraiteille siitä, onko Suomi maailman paras paikka asua vai ei.

Monessa maassa sosiaaliturvan varassa eläminen ei onnistu, ei varsinkaan jonkun toisen maan kansalaiselta. Sen vuoksi on vähän pakko tehdä töitä, jos ei puoliso elätä tai ei ole vielä eläkkeellä. 

Vierailija
12/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uraihmiselle ulkomaat on parempi kuin Suomi.

Vierailija
13/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sinne ulkomaille ota ketään lähiöpummia, sinne lähtee menestyviä uraihmisiä. Tietenkin työllistyy paremmin ja saa parempaa liksaa.

Vierailija
14/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tuntemani ulkosuomalainen on työn takia ulkomaille muuttanut vela.

Vierailija
15/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka tunnen -olivatpa lähteneet mistä syystä tahansa- ovat akateemisia.

Vierailija
16/16 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaille asumaan lähdetään yleensä tietyistä syistä:

- opiskelemaan

- töihin

- puolison vuoksi

- eläkepäiviä viettämään

Aika harva suomalainen taitaa muuttaa ulkomaille ilman jotain em syistä. On siis varsin oletettavaa, että tehdään myös töitä, jos on työn perässä lähdetty. 

Niin, tai ei tehdä töitä jos on lähdetty noiden muiden mainitsemiesi syiden johdosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi