Näkyykö kuu päivisin etelässä?
Siinä hyvin pitkälle kysymys. Mut tosiaan itse asun Lapissa, kaveri eteläsuomessa ja hän oli ihmeissää ku näki kuun päivällä. Mie en hämmentynyt ku oon monesti nähny saman. Eli et näkyykö se normaalisti etelä Suomessa, vai oliko vaa nii et mun kaveri ei ollu huomannu asiaa ennen?
Kommentit (16)
Ihan etelässä ei näy. Täällä näkyy Nebula.
Miten se muka näkyisi Lapissa mutta ei samaan aikaan Etelä-Suomessa? 😆
Täytyy olla trollialoitus...
Tarkoitetaanko kaamosaikaa? Silloin voi joskus käydä niin että etelämpänä ei näy, jos kuu on lähellä aurinkoa.
Se kaveri on vissii kasvanut kellarissa. Mun 3-vuotiaskin tietää, että kuun voi nähdä myös päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan eteläisimmässä suomea näy. Jossain jkl seutuvilla saattaa jo näkyä? Mullakin kaverit ihmetelleet samaa, asun myös Lapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan eteläisimmässä suomea näy. Jossain jkl seutuvilla saattaa jo näkyä? Mullakin kaverit ihmetelleet samaa, asun myös Lapissa.
vitsailetko? Asun Turun saaristossa ja ihan tavallinen näky tuo on. Tälläkin viikolla näkyi kuu päiväsaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuun ja auringon näkyminen samaan aikaan on täysin tavallista täällä Helsingissäkin. Mikä sen muka estäisi? Toki kuu usein peittyy auringon kirkkauteen mutta ei ole millään lailla epätavallista että se välillä myös näkyy.
Ei hitto, ootteko noin tyhmiä...
Näkyy se Kuu Afrikassakin päiväsaikaan jos sijaitsee sopivasti.
Jopa Venuksen voi nähdä päivällä kun katsoo oikean kohtaan.
Eteläsuomalainen
Eikös kuu olekaan sama kuin aurinko, mutta yöllä?
Vakka ja kansi 😃