Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoosta Leville autolla lasten kanssa, kuinka monta taukoa matkalla?

Vierailija
07.02.2020 |

Lapset 9 ja 12.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun varaa paljon aikaa, voi pitää mukavia taukoja. Meidän suosikki on käydä Haaparannassa ostoksilla. 🍬

Vierailija
22/27 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaistakin pitää etukäteen pohtia? Pysähdytte kun pitää tankata/ jollakulla on vessahätä/ tulee nälkä/ ihan vaan pitää päästä jaloittelemaan. Vai tarvitseeko taukoihinkin jonkun aikataulun?

Ei niihin välttämättä _tarvitse_, mutta itse tykkään pidemmille automatkoille katsoa matkalta vähän pysähtymisen arvoisia paikkoja, esim. kehutun ravintolan tai jonkun näkemisen arvoisen kohteen. Tosin itse kyllä arvailen sen pysähtymisen tarpeen, eikä niistä suunnitelmista tietenkään ole pakko pitää kiinni.

Meidän lapset ei ole kovin hyviä automatkailijoita, niin automatkat sujuu sopuisammin kun on joku odotettavissa oleva taukopaikka jolla on jotain kivaa luvassa (pienet jutut riittää!) vrt. ajetaan kerralla sen mikä huvittaa = lapsia ei huvita yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me lähdettiin neljä aikaan aamuyöllä. Eka stoppi Jyväslylä, aamupala. Oulun alapuolella lounas, Kolarissa pikkupysähdys ostaa limsaa ja sitten perille. Oisko mennyt 13 h matkaan.

Ei kai nyt Leville mennä Kolarin kautta?

Vierailija
24/27 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaistakin pitää etukäteen pohtia? Pysähdytte kun pitää tankata/ jollakulla on vessahätä/ tulee nälkä/ ihan vaan pitää päästä jaloittelemaan. Vai tarvitseeko taukoihinkin jonkun aikataulun?

Ei niihin välttämättä _tarvitse_, mutta itse tykkään pidemmille automatkoille katsoa matkalta vähän pysähtymisen arvoisia paikkoja, esim. kehutun ravintolan tai jonkun näkemisen arvoisen kohteen. Tosin itse kyllä arvailen sen pysähtymisen tarpeen, eikä niistä suunnitelmista tietenkään ole pakko pitää kiinni.

Meidän lapset ei ole kovin hyviä automatkailijoita, niin automatkat sujuu sopuisammin kun on joku odotettavissa oleva taukopaikka jolla on jotain kivaa luvassa (pienet jutut riittää!) vrt. ajetaan kerralla sen mikä huvittaa = lapsia ei huvita yhtään.

Pysähtymisen arvoisten paikkojen etsiminen nyt on vähän eri asia kun "montako kertaa matkalla x kannattaa pysähtyä" -kysely. Voihan sitä kysellä vaikka "mikä huoltamo tms olisi hyvä välillä Pihtipudas - Kärsämäki", jos ei kyseistä väliä ole oikein ajellut. Mutta se, ettei itse osaa tehdä laskelmia ja osaa suhteuttaa sitä omien lapsiensa matkustuskykyyn / omiin perslihaksiinsa, niin se on jo vähän naiivia.

Vierailija
25/27 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin kyselisin jo ihan siksi että olisi sitten mahdollista pohtia etukäteen kivoja pysähdyspaikkoja, eikä vaan heti kurvata ensimmäiselle aabeeceelle kun vähän joku kitisee. Ja lasten ikä ei varmaan vaikuta siihen, onko kokemusta noin pitkistä ajomatkoista. Vai onko joku tietty ikävuosi johon mennessä täytyy olla istuttuna x määrä kilometrejä yhdellä pysähdyksen taktiikalla?

Vierailija
26/27 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me lähdettiin neljä aikaan aamuyöllä. Eka stoppi Jyväslylä, aamupala. Oulun alapuolella lounas, Kolarissa pikkupysähdys ostaa limsaa ja sitten perille. Oisko mennyt 13 h matkaan.

Ei kai nyt Leville mennä Kolarin kautta?

Ei se matka kamalasti eroa meneekö Rovaniemen kautta vai Kolarin kautta. Osa tykkää ajaa jokivartta, osa Rovaniemen kautta.

Vierailija
27/27 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysähtymisen arvoisten paikkojen etsiminen nyt on vähän eri asia kun "montako kertaa matkalla x kannattaa pysähtyä" -kysely. Voihan sitä kysellä vaikka "mikä huoltamo tms olisi hyvä välillä Pihtipudas - Kärsämäki", jos ei kyseistä väliä ole oikein ajellut. Mutta se, ettei itse osaa tehdä laskelmia ja osaa suhteuttaa sitä omien lapsiensa matkustuskykyyn / omiin perslihaksiinsa, niin se on jo vähän naiivia.

Vastasin vain siihen että pitääkö niitä pysähdyksiä etukäteen pohtia. Taukojen tiheys/määrä on ihan hyvä lähtökohta mielenkiintoisten paikkojen etsimiselle, ja erikoista on että joitakin hiertää näin kovasti että ap haluaa muiden kokemuksia/näkemyksiä oman mutunsa rinnalle. Tämä on keskustelupalsta, täällä on normaalia "pohtia ääneen" täällä sellaisiakin asioita joista teoriassa selviää yksinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan