33-35-vuotiaat naiset, näkyykö teissä jo ikääntymisen merkkejä?
Itse olen pienoisessa kriisissä kun (Olen 33-vuotias) katson peilistä naamaani niin ei kyllä näytä enää samalta mitä oli 22-vuotiaana. Ilmeryppyjä on ilmestynyt etenkin otsaan vähän.
Kommentit (26)
Kyllä näkyy. Pari vuotta sitten huomasin ekan harmaan hiuksen, nyt niitä löytyy ihan etsimättä joka kerta ainakin 10 ja nyt tämän viimeisen vuoden aikana on tullut ryppy kolmakarvojen väliin ja se tuntuu vaan syvenevän päivä päivältä.
Kyllä. Olen 33-vuotias ja ihan muutamassa vuodessa alkanut ikääntyminen näkymään kunnolla. Kasvot jotenkin valahtaneet eikä niin ”kuulaat” kuin ennen. Olen kuitenkin normaalipainoinen, siihen olen tyytyväinen. Painonkin kanssa saa kamppailla ihan erilailla nyt kun ikää tullut.
Mulle on tullut viimeisen vuoden sisällä ilmeryppyjä otsaan ja oon vasta 31...
mulla on rutturyppyjä silmien alla. 35 vee. Muuten mulla ollut aika sellaiset pehmeän pyöreät kasvot (tyypillinen suominaama, ns. omenaposket) ja paksu, rasvoittuva iho. Nyt muutaman vuoden aikana kasvot ovat ikään kuin vähän valahtaneet ja kaventuneet. Hymyillessä yhä korkeat omenaposket, mutta se nuoruuden pehmeys on vähentynyt. Ja oikeastaan olen tyytyväinen, piirteet nousee edes vähän esiin, kun muutenkin on ns. vähän/pehmeät piirteet.
Joo. Minulla ongelmakohta on posket ja suupielet, jotka ovat aavistuksen verran alkaneet "valua". Ai kauhea, millainenhan bulldogi olen 5-kymppisenä! Silmäkulmissa on todella hentoja juovia. Ne eivät onneksi näy, ellen katso todella läheltä ja tarkkaan. Muutenkin iho on jotenkin rumempi verrattuna siihen, mitä se oli parikymppiensä, en oikein osaa eritellä miten.
Joo voi kauheeta. 30 kun tuli mittariin ja äidiksi tulin samoihin aikoihin, niin alkaa kyllä näkyä naamasta. Harmaita on hurjasti ja se nuoruuden kuulaus puuttuu ihosta, juonteitakin on. Mutta itsestä huolen pitäminen kiinnostaa koko ajan enemmän ja se on positiivista. Onneksi oman elämän tärkeät asiat liittyy vain vähän omaan ulkonäköön. Jos tapaisin 18v itseni, sanoisin hänelle että olet kaunis, et ole lihava, ja nauti miesten huomiosta ym.
Ikävä kyllä. Alkoi 35v ja etenee nopeasti.
Kuulaus on poissa, piirteet valuu alaspäin, juonteita, harmaita hiuksia.. tää on ihan kamalaa.
Minusta nainen on 35-vuotiaana yleensä paremman näköinen kuin esim. 20-vuotiaana. Vauvanpyöreys on häipynyt ja pienet "ikääntymisen merkit" tuovat vain särmää.
Kyllä, vienoinen alamäki alkoi siinä 30-vuotiaana. Nyt olen 39 ja naama vetelee viimeisiään ettei näytä vielä täysin kulahtaneelta. Otsa muhkuraa ja suupielet alkaneet roikkua. 👵
Juu. Tiesin jo nuorempana, että silmänympärykset rypistyvät jo melko nuorena, kun iho on niissä ollut aina ohutta ja läpikuultavaa. Harakanvarpaita on, näkyvät etenkin hymyillessä, ja huono meikkivoide kerääntyy niihin. Muualle ei ole tullut ryppyjä, niitä odotellessa.
Saako miehenä kommentoida? Ei varmaan, mutta kommentoin silti..
Tapailen 34-v naista, eikä hänessä näy ikääntymisen merkkejä sitten lainkaan! Aivan kuin olisi 24-vuotiaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta nainen on 35-vuotiaana yleensä paremman näköinen kuin esim. 20-vuotiaana. Vauvanpyöreys on häipynyt ja pienet "ikääntymisen merkit" tuovat vain särmää.
Musta 3-4 kymppiset on nykyään paljon esillä mainoksissa, blogeissa jne. Toki voi olla että ennenkin on ollut mutta nuorempana en huomannut.
En tosiaankaan mitään ryppyjä laske :D Ensimmäistäkään ryppyvoidetta en ole omistanut.
Ainoa enemmän häiritsevä muutos on pienehköt silmäpussit, jotka nekin ehkä korjaantuisivat jos malttaisin mennä iltaisin ajoissa nukkumaan, eikä lapsi herättäisi joka aamu klo 6-7.
Kohta 38v mittarissa mutta jatkuvasti luullaan 5 vuotta nuoremmaksi. Joku nainen baarissa veikkasi 25veeksi XD Taisi olla iloliemellä "pikkuisen" osuutta asiaan kuitenkin.
Mielenkiinnosta avasin ketjun ja luin vaikka olenkin mies. Ja kyllä näkyy myös meissä miehissä! Naama on jotenkin valju, epätasainen ja värinen. Jopa hieman haaleaa maksaläiskän tapaista kasvoissa ja ikää 37. Silmien ympärillä ja otsassa näkyviä ryppyjä, ilmestyivät siinä 32-34 vuotiaana ja koko ajan pahenee. Harvemmin kasvoja viitsii pitkään edes katsella. Ukkoutuminen on vauhdissa ja sille ei voi mitään. Kilojen kanssa saa taistella myös. Normaalipainossa edelleen mutta rasvaa kertyy eri tahtiin kuin ennen. Liikuntaa harrastan ja kyllä katson vähän mitä syönkin ja juhlimista en ole harrastellut enää vuosiin.
Itselläni on silmiinpistävin ikääntymisen merkki ollut kirsikkaluomet, joita on ilmestynyt. Lapsuudesta tutut pisamatkin ovat tulleet takaisin kavereiden kera. Ryppyjä on tietysti hieman hymyillessä silmien ympärillä, mutta kasvot ovat vielä yhtä kuulaat kuin ennenkin enkä ole ainuttakaan harmaata löytänyt. Käsistä iän näkee myös paremmin. Kynnet ja sormet kuuluvat selvästi keski-ikää lähestyvälle, vaikka muuten vielä menen monesti nuoremmasta. Piilossa pysyvä ikääntymisen merkki on ikänäkö. Joka optikolla käynnin jälkeen poistetaan miinuksia tehoista.
Olen 31 ja tuntuu että raskauden ja synnytyksen jälkeen vanhenin 10 vuotta. Sain lapsen 1,5 vuotta sitten. Tuntuu etten palaudu tästä enää. Löysää nahkaa joka puolella. Naamasta olen mielestäni vanhentunut eniten jos vaikka vertaa siihen miltä näytin vielä kolme vuotta taakse päin. Harmaita hiuksia tuli 27 vuotiaana.
Niin se rapistuminen alkaa. Enää ei kehitytä vaan rupsahdetaan.
no mun 4-vuotiaassa tyttäressä näkyy ikääntymisen merkkejä! NÄyttää paljon vanhemmalta kuin kolmevuotiaana! Apua, mitä ehdotatte? Botoxia? Vai alkuun ihan vaan jotain voiteita?
No siis sori vitsailuni, ap, mutta kyllä, mielestäni meissä kaikissa näkyy ikääntymisen merkkejä. 30-vuotiaana näyttää eriltä kuin 20-vuotiaana. Kiihtyvään vauhtiin alkoi itselläni vähän ennen 40-synttäreitä.