Onko ok, että tyttöni 11v kutsuu synttäreille mus limi tytön kun synttärit hoplopissa?
Liharuokaa ei ole tarjolla. Mutta kolme kutsuttavista ovat poikia. Tyttö käyttää huivia. Saako tai pitääkö se olla hop lopissa päällä? Tuleeko ongelmia siitä että osa kutsutuista on poikia?
Kommentit (27)
Joistain näistä kommenteista tuli mieleen kun aikuinen mies huuteli alakoululaiselle tytölle kaupassa kun se oli maksamassa.
Harmittaa että en vuorostani vittuillut tälle miehelle, mutta lapsi juoksi ulos heti kun sai maksettua ja tilanne meni niin nopeasti ohi. Ja olis saattanut muutenkin mennä tappeluksi, äijä ei varmaan mennyt kaikilla sylintereillä.
Ei tule ongelmaa. Sinä laitat kutsut, ja perhe sitten itse päättää, osallistuuko. Jos heillä on lisäkysymyksiä lihasta, pojista, lahjatoiveista tai mistä vaan, niin he esittävät itse kysymyksensä. Voi toki olla, että tosi vahvasti uskovaiset eivät edes osallistu - vähän samoin kuin joku kristillinenkin lahko jättää synttärit väliin (en nyt muista oliko jehovan todistajat vai mikä?)
Vierailija kirjoitti:
Miksi se käyttää huivia kun tuon ikäiseltä sellaista ei vaadita?
No ei kai ap voi sitä tietää.
Muslimi tyttö päättää itse voiko tulla jos on joku este. Eikö olisi kurjaa olla saamatta kutsua ja vielä siitä syystä että joku toinen on päättänyt ettei se ole sopivaa?
Tottakai laitat kutsun, tytön perhe päättää sitten voiko hän tulla vai ei. Oman lapseni luokalla ollut muslimityttö ei saanut tulla ”suomalaisten synttäreille” kuten hän itse asian ilmaisi. En tiedä oliko kyse poikien mahdollisesta läsnäolosta vai tarjoiluista.
Omalla lapsella oli alakoulussa kaverina muslimityttö. 10 ikävuoteen asti kaikki helppoa, sen jälkeen alkoi huivin käyttö ja liikkumisrajoitukset. Ei saanut tulla synttäreille eikä muuallekaan ilman "esiliinaa", jos oli odotettavissa että poikiakin paikalla. En pidä aapeen kysymystä mitenkään asiattomana.
Suurin ongelma on siinä, että noin ison lapsen synttäreitä vietetään HopLopissa.