Tampere Euroopan 8. vaarallisin kaupunki.
Miten tamperelaiset ovat päästäneet kaupungin tuohon tilaan?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikkia väkivaltatapauksia ei uutisoida tai erityisemmin tilastoida, mutta vähän väliä saa kuulla kun joku on saanut puukosta tai joku hakattu henkihieveriin.
Narkkareita pyörii ympäri keskustaa ja rautatieaseman alueella. Juoppoja joka paikassa. Päihteiden alaisena ihminen voi hyökätä random ohikulkijankin kimppuun kun vaan sattuu väärään paikkaan väärään aikaan. Tampereella sattuu ja tapahtuu tämän tästä, en kyllä yksin ikinä illasta ja yöstä uskaltaisi liikkua.
-tamperelainen
Yöaikaan yksin liikkuminen kieltämättä puistattaa, muutaman kerran olen joutunut pakon edessä. Keskutan alueella poliiseja on kyllä silloin ollut suht hyvin ajelemassa, mikä loi vähän turvan tuntua. Heti kun kävelee keskustasta vähän sivumpaan, alkaa tuntua selvästi epämiellyttävämmältä.
Tampereen meininki on erittäin sekavaa, mutta tästä haluan esittää eriävän mielipiteen. Käyn usein Tampereella yksin lenkillä klo 22-00 välillä, enkä ole kohdannut ikinä vaaratilannetta. Olen nähnyt juoppoja ja narkkareita hortoilemassa siellä ja täällä, mutta eivät ole ikinä tulleet mulle mitään juttua heittämään. En siis koe ulkona liikkumista myöhäisempinäkään aikoina pelottavaksi. Toki naisena tilanne voisi olla eri, mutta haluan vain sanoa sitä, ettei se meno niin vaarallista ainakaan vielä ole.
Korostan kuitenkin että keskustasta on tullut hyvin epämiellyttävä siellä liikkuvan epämääräisen väen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina asunut Tampereella. Ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa "narkkareiden" kanssa. Suurimmalla osalla niistäkin on sydän oikealla paikalla. Ratikka työmaakin on kohta ohi. Varmaan on karu paikka niille, jotka katsovat muita nenän vartta pitkin.
et taida tietää mitään nistien maailmasta. Suurin osa heistä ei todellakaan ole harmittomia vaan tuo on julma alamaailma, jossa tehdään päivittäin rikoksia ja pahoinpitelyitä, myös tappoja jos on huumevelkoja saamatta. He ovat valmiita myymään vaikka mummonsa.
Esim. Pendoliini ryöstetään jatkuvasti.
Nistien kanssa samassa talossa asuneena voin kertoa että häkkikopit murrettiin säännöllisesti yms. Piikkejä ja sekavaa jengiä raput täynnä. En suosittele.
No jaa. Olen samaa mieltä ensimmäisen lainauksen kanssa, että ei niitä nistejä kyllä pelätä tarvitse yhtään enempää kuin ketään muutakaan, etenkään humalaista miestä viikonloppuna. Osa varmaan myy vaikka kenet, suurin osa ei. Nistit on vaarallisia lähinnä toisilleen ja muut saa olla aivan rauhassa kun ei liiaksi näytä että kiinnostaa heidän touhuilunsa. Päihde- ja mielenterveyshuolto on Tampereella pelkkä vitsi, siksi noita narkkejakin on niin paljon. Jos jotain nipaa haluat pelätä, kierrä ne alaikäiset tai juuri ja juuri kahdenksantoistakesäiset kaukaa. Ne on niitä sekopäisimpiä joka kategoriassa. Muut näistä yhteiskunnan pudonneista on ihan lepposta porukkaa kunhan muistat itsekin käytöstavat. Kukaan ei halua tai ansaitse pahansuopa tuijottelua tai alentavaa käytöstä kohdalleen.
T. Ex-nisti
Mä kattelin kanssa että joku on nyt katsellut liikaa elokuvia. Nään näitä(kin) töissä, ja hyvin ne maailmat pysyvät erillään tavallisen keskiluokkaisen tallaajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Tampere ole Suomen persu- ja äärioikeistoghetto?
Tampere on punainen. On aina ollut. Kommunismi kukoistaa ja se näkyy rikostilastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampere on kyllä iljettävä kaupunki nykyään. Ei ihme, että ihmiset haluaa sieltä pois.
Väkiluku kumminkin kasvaa, ja vieläpä nopeasti.
Nakkarit muuttaa joukolla Tampereelle.
Ei täällä Tampereella nyt niin vaarallista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikkia väkivaltatapauksia ei uutisoida tai erityisemmin tilastoida, mutta vähän väliä saa kuulla kun joku on saanut puukosta tai joku hakattu henkihieveriin.
Narkkareita pyörii ympäri keskustaa ja rautatieaseman alueella. Juoppoja joka paikassa. Päihteiden alaisena ihminen voi hyökätä random ohikulkijankin kimppuun kun vaan sattuu väärään paikkaan väärään aikaan. Tampereella sattuu ja tapahtuu tämän tästä, en kyllä yksin ikinä illasta ja yöstä uskaltaisi liikkua.
-tamperelainen
Yöaikaan yksin liikkuminen kieltämättä puistattaa, muutaman kerran olen joutunut pakon edessä. Keskutan alueella poliiseja on kyllä silloin ollut suht hyvin ajelemassa, mikä loi vähän turvan tuntua. Heti kun kävelee keskustasta vähän sivumpaan, alkaa tuntua selvästi epämiellyttävämmältä.
Tampereen meininki on erittäin sekavaa, mutta tästä haluan esittää eriävän mielipiteen. Käyn usein Tampereella yksin lenkillä klo 22-00 välillä, enkä ole kohdannut ikinä vaaratilannetta. Olen nähnyt juoppoja ja narkkareita hortoilemassa siellä ja täällä, mutta eivät ole ikinä tulleet mulle mitään juttua heittämään. En siis koe ulkona liikkumista myöhäisempinäkään aikoina pelottavaksi. Toki naisena tilanne voisi olla eri, mutta haluan vain sanoa sitä, ettei se meno niin vaarallista ainakaan vielä ole.
Korostan kuitenkin että keskustasta on tullut hyvin epämiellyttävä siellä liikkuvan epämääräisen väen vuoksi.
Olen siis nainen. Itsekin kävin vielä muutama vuosi sitten lenkillä noihin aikoihin ilman minkäänlaista pelkoa mutta muutettuani sittemmin toiselle alueelle asia muuttui. Silminnähden juopot ja narkkarit eivät ole niitä, jotka suurimman pelon aiheuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä Tampereella nyt niin vaarallista ole.
Tamperelaisempaa kommenttia saa hakemalla hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina asunut Tampereella. Ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa "narkkareiden" kanssa. Suurimmalla osalla niistäkin on sydän oikealla paikalla. Ratikka työmaakin on kohta ohi. Varmaan on karu paikka niille, jotka katsovat muita nenän vartta pitkin.
et taida tietää mitään nistien maailmasta. Suurin osa heistä ei todellakaan ole harmittomia vaan tuo on julma alamaailma, jossa tehdään päivittäin rikoksia ja pahoinpitelyitä, myös tappoja jos on huumevelkoja saamatta. He ovat valmiita myymään vaikka mummonsa.
Nistien kanssa samassa talossa asuneena voin kertoa että häkkikopit murrettiin säännöllisesti yms. Piikkejä ja sekavaa jengiä raput täynnä. En suosittele.
No jaa. Olen samaa mieltä ensimmäisen lainauksen kanssa, että ei niitä nistejä kyllä pelätä tarvitse yhtään enempää kuin ketään muutakaan, etenkään humalaista miestä viikonloppuna. Osa varmaan myy vaikka kenet, suurin osa ei. Nistit on vaarallisia lähinnä toisilleen ja muut saa olla aivan rauhassa kun ei liiaksi näytä että kiinnostaa heidän touhuilunsa. Päihde- ja mielenterveyshuolto on Tampereella pelkkä vitsi, siksi noita narkkejakin on niin paljon. Jos jotain nipaa haluat pelätä, kierrä ne alaikäiset tai juuri ja juuri kahdenksantoistakesäiset kaukaa. Ne on niitä sekopäisimpiä joka kategoriassa. Muut näistä yhteiskunnan pudonneista on ihan lepposta porukkaa kunhan muistat itsekin käytöstavat. Kukaan ei halua tai ansaitse pahansuopa tuijottelua tai alentavaa käytöstä kohdalleen.
T. Ex-nisti
Mä kattelin kanssa että joku on nyt katsellut liikaa elokuvia. Nään näitä(kin) töissä, ja hyvin ne maailmat pysyvät erillään tavallisen keskiluokkaisen tallaajan kanssa.
Kannattaisi sitten muuttaa keskustaan johonkin narkkaritaloon ja katsella sitä meininkiä päivästä toiseen ja tulla sitten vasta puhumaan kuinka leppoista jengiä ovat. Minun naapurini eksä oli mm. tappanut toisen miehen huumebisneksien takia. Ja näitä sekopäisiä eksän kavereita ravasi talossa ja soitteli öisin ovikelloja ja ryösteli koppeja.
Millä te luulette että mömmöt rahoitetaan? Rikoksilla tietenkin. Ja jotkut naiset ja miehetkin sillä maailman vanhimmilla tavalla. Miksi suljette silmänne tältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampere on punainen. On aina ollut. Kommunismi kukoistaa ja se näkyy rikostilastoissa.
Oletko milloin viimeeksi käynyt Tampereella? Jos täältä jotain saisi etsiä suurennuslasin kanssa niin kommunismia. Kun katson kaupungin valintoja, niin mieleen tulee lähinnä että kokoomuksella taitaa olla aika vahva asema täällä. Kaikkea rakennetaan, mutta peruspalvelut hunningolla. Hämeenkadulla kävellessä ja paikallisliikenteen busseissa matkatessa taas tulee mieleen että Persujen äänestäjiä saattaisi olla täällä aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ex-nisti
Kannattaisi sitten muuttaa keskustaan johonkin narkkaritaloon ja katsella sitä meininkiä päivästä toiseen ja tulla sitten vasta puhumaan kuinka leppoista jengiä ovat. Minun naapurini eksä oli mm. tappanut toisen miehen huumebisneksien takia. Ja näitä sekopäisiä eksän kavereita ravasi talossa ja soitteli öisin ovikelloja ja ryösteli koppeja.
Millä te luulette että mömmöt rahoitetaan? Rikoksilla tietenkin. Ja jotkut naiset ja miehetkin sillä maailman vanhimmilla tavalla. Miksi suljette silmänne tältä?
Mä olin niissä vastaantulijoissa, ohikulkijoissa ja Pendoliinossa. Ihan rauhassa saa käydä, munkin Tammelassa asuva vanha äitini käy päivittäin. Ei tarvitse pelätä päällekarkauksia.
Missä listasta on Englannin kaupungit ja entiset neuvostoliiton maat? seuraan tarkkaan Englannin uutisia ja siellä on jatkuvasti kaikkea ihan päiväsaikaan etenkin Lontoossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampere ei ole yhtään sen sen punaisempi kuin muukaan Suomi, paitsi korkeintaan äänestystuloksissa. Ihan yhtä lailla tampereenkin demarit liittoutuvat aina kokoomuksen kanssa ja tuhlaavat verorahat aivan turhiin munanjatkeprojekteihin, tietenkään tekemättä mitään rappiolla olevan sosiaali- ja terveydehuollon korjaamiseksi. Vanhukset ja jopa lapsetkin jätetään heitteille, kun pitää saada veropotista vähän fyffeä jäähalliin ja ratikkaan. Näin ei varmasti tapahtuisi, jos demarit olisivat olisivat ylevien puheiden myös teoissaan tavallisen pulliaisen asialla ja liittouisi kokoomuksen sijaan vihreiden ja vasurien kanssa.
Äitini asui tovin keskustassa. Varasi aina kolikkoja taskuun, kun lähti kävellen kaupoille. Ihmettelin. Hän, alunperin maalainen, selittu, että on aina antaa jotain niille rahantinkaajille. Turvallisempaa kuin sanoa EI OO mitään.
Tampereella on tosi huono karma vuoden 1918 tapahtumien vuoksi. Tuolloin punaisia haudattiin joukkohautoihin paikkoihin, joissa nykyään on tieverkostoa ja ostoskeskuksia. Lapsiakin ammuttiin Tampereella kadulle sisällissodan aikaan, näitä hirmutekoja on kuviinkin dokumentoitu. Jotain demonista pahuutta noista tapahtumista on jäänyt Tampereelle leijumaan.
Popedan syytä. Se lahottaa aivot.
Tampere on tosi karsea paikka nykyisin, tänne muuttaa ihan outoa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mistä nuo luvut ovat oikein peräisin. Wikipedian perusteella (https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homici…) Euroopasta löytyy vaikka kuinka monta maata, joissa henkirikosten määrä ("homicides per 100,000" mistä luvusta Foxkin puhuu) on koko maan keskiarvona paljon korkeampi kuin Tampereen 2,2, ja kaikissa maissa on tietysti vaihtelua kaupunkien välillä.
Esimerkiksi Venäjällä luku on 9,2, joten vähän vaikea uskoa, ettei sieltä löytyisi kymmentä kaupunkia, joissa se ylittää 2,2. Ja jos Venäjä ei Foxin mielestä ole Eurooppaa, niin myös vaikka Ukrainassa (6,20), Valko-Venäjällä (3,58), Virossa (2,20), Latviassa (4,20), Liettuassa (4,50) ja Unkarissa (2,50) luulisi olevan ihan muutamia kaupunkeja.
Tai no "en tiedä", siellähän se lukee: "according to a report UN Office on Drugs and Crime released in 2019". Mutta oudolta kuulostaa yhtä kaikki. Latviasta ei sitten löytynyt yhtään kaupunkia, jossa henkirikoksia olisi tehty edes 2,2, mikä on reilusti alle maan keskiarvon.
Jos nyt katsotaan pelkästään suomalaisena tätä, niin kyllä tuo on huolestuttavaa miten nopeasti vakavat rikostilastot ovat räjähtäneet Tampereella kun muualla ne ovat pysyneet ennallaan tai laskeneet. Rikolliset selvästi pitävät Tampereesta.
Ja siinä vieressä olevasta Sastamalasta.
Onhan tämä vähän surullista menoa. Odottelin Hämeenkadulla bussia tänään jonkun reilu 10 min, ja siinäkin ajassa näin useita ihmisiä ketkä olivat selvästi päihtyneitä. Nuoriakin. Ja kyllähän siinä kaksikin eri paikallista herrasmiestä tuli ruinaamaan rahaa kun odottelin bussia. Ei heidän läsnäolonsa minua haitannut, pikemminkin käy heitä sääliksi.
T. Ex-nisti