Poliisin mielestä on outoa jos kukaan ei kahdessa päivässä kaipaa sinua
– Tapaus sattui jo keskiviikkona aamulla ja meidän tietojemme mukaan kukaan ei ollut perjantai-iltaan mennessä kaivannut uhria. Se tuntuu hieman poikkeukselliselta ja oudolta, Salonsaari selittää Satakunnan Kansalle antamaansa lausuntoa, joka loukkasi uhrin omaisia.
Kommentit (44)
Olin teininä (15v.) kesäloman aikaan n. 2kk poissa eikä kukaan kysellyt perään.
Minä ilmoittaudun ulkomailla asuvalle lapselleni joka päivä.
Ystävättären kanssa ollaan yhteydessä melkein joka päivä.
Mulla on
2 puhelinta eri operaattoreiden liittymät.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ihmiset aikuisiin perheenjäseniin päivittäin ole yhteydessä? Esim sisareni on sinkku, asuu eri kaupungissa ja tekee kolmivuorotyötä. Emme todellakaan soittele tai viestittele edes viikottain, voi olla nukkumassa, menossa nukkumaan, töissä...
Joo, mutta kai siskosi nyt jotakuinkin päivittäin on joidenkin ihmisten kanssa tekemisissä, etenkin, jos ei ole työtön? Kyllä minua alettaisiin kaivata työpaikalla saman tien, jos ilmoittamatta jättäisin tulematta paikalle, ja varmasti soiteltaisiin sukulaisille, jos en itse koko päivään puhelimeen vastaisi selittäkseeni, miksen ole töissä. Ja kyllä viimeistään seuraavana päivänä sukulaiset olisivat huolissaan, jos ei mitään vieläkään olisi kuulunut.
Työnantaja antaa sitten selkeät ohjeet siihen missä ja milloin kaikki kokoontuvat ja, että se on ns. pakollista eli siellä käsitellään kaikille yhteisiä ja tärkeitä työasioita. Kyllä minä koen niin, että saan tauoilla tehdä tasan tarkkaan mitä itse haluan eikä siellä ole velvollisuus käydä tai puhua työasioista. Enkä ole tällainen eristäytyjä ollenkaan ja vietän tauot työkavereiden kanssa suurimmaksi osaksi. Meillä tauoilla onneksi ei puhuta työasioita tai jaeta mitään sellaista mitä ei muutoin tietäisi, niitä varten on ihan omat fooruminsa, josta kaikki ovat tietoisia ja ne järjestetään aikaan, jolloin kaikki pääsevät paikalle ja niistä tehdään muistio, jotta nekin, jotka eivät päässeet paikalle, saavat samat tiedot.