Mitä Tupla-patukalle on tapahtunut?!
Useamman vuoden jälkeen ostin Tupla-suklaapatukan ja olen ihan pettynyt. Aivan hirveän makuinen ja rakenne on jotenkin rakeinen ja pähkinärouhetta ei ole entiseen malliin. Mitä ihmettä ne on tehneet, että ne on saaneet aikaiseksi näin epäonnistuneen patukan?!
Eipä tarvitse enää himoita mokomaa herkkua. Mutta alkoi mietityttämään, että onko kaikki muutkin patukat pilattu, jollain uudistuksella. Onko asiasta kokemuasiantuntijoita? Mitkä patukat ovat pysyneet "samoina" ja mitkä muuttuneet ?
Kommentit (55)
Kyllä se on juuri se epäeettinen, epäekologinen, epäterveellinen ja pahanmakuinen palmuöljy. Mutkun se on halpaa...
Ihme jengiä. Itse olen pitänyt Budapest suklaasta juuri sen takia että siinä on palmuöljyä. Millä tavalla palmuöljy muka eroaa mistään muusta tehotuotetusta elintarvikkeista. Esim. Vehnäpelto ei todellakaan ole luonnontilassa
Vierailija kirjoitti:
Okei, täytyypä siis tutkia tuoteselosteet ennen kuin ostaa. Tuollaisesta moskasta ei meinaan tullut kuin kusetettu olo.
Onko joku suklaa, vielä jätetty pilaamatta tuolla palmuöljyllä?
-ap
On niitä. Ainakin Fazerin sininen ja pähkinäsuklaa. Ostan aina sinistä, kun en jaksa tutkia tuoteselostuksia. Matsmartista tilasin ennen joulua erilaisia suklaita, joissa ei ole palmuöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme jengiä. Itse olen pitänyt Budapest suklaasta juuri sen takia että siinä on palmuöljyä. Millä tavalla palmuöljy muka eroaa mistään muusta tehotuotetusta elintarvikkeista. Esim. Vehnäpelto ei todellakaan ole luonnontilassa
Sen maku ei mielestäni sovi suklaaseen, en sitä muuten boikotoi.
Tupla pilattiin jo lähes 15 vuotta sitten. Kun valmistus siirtyi ulkomaille niin maku ja rakenne muuttui täysin erilaiseksi.
Ei sitä kaakaota mistään taivaalta sada, jos ihmiset on kuluttaneet luonnonvaroja liikaa, niin alkaa olla aika sopeutua niukempiin aikoihin. Tarkoittaa sitä, että kaikenlaista korviketta on tiedossa myös suomalaisille. Kauppojen karkkivalikoimia voisi kyllä karsia reilulla kädellä ja satsata laatuun sekä kotimaisuuteen, luomuun ja reiluun kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Teiltä on mennyt maku. Sitä se ikä teettää ja tupakka.
Kamalaa, maku mennyt 21-vuotiaana. 😪
Palmuöljyhullu keskustelee taas yksinään :)
Palmuöljy on terveystuote! Vegaanista!
Zinc
Budapestit tehdään nykyään Ukrainassa Turun sijasta. Maku on kuin entisissä neuvostoliittolaisissa suklaissa.
Pandan suklaissa on paljon sellaisia, joissa on vain kaakaovoi. Ei palmuöljyä. Eli suklaahyllyn edessä tutkikaa Pandan suklaat!
Ja sit näissä ei ole palmuöljyä:
Fazerin sininen levy
Toblerone
Brunberg tryffelit
Ilmastovegaaninen palmuöljy tapahtui
Vierailija kirjoitti:
Palmuöljy on terveystuote! Vegaanista!
Zinc
Sulle hinttarille varmaan onkin oiva tuote.
Työnnä perseeseesi.
Tai juo ja pieraise.
Mainokset on ainakin pilattu koska (turhaan) varotaan kaikkia mielensäpahoittajia. Ennenmainostettii Tuplaa telkkarissa jotenkin näin: "Eipä taida tyttö tietää että kulman takana olisi patukkaa tarjolla".
Tupla Patu Kalle ei ole käynyt mitään, toisin kuin sinun muistoille sen mausta.
Mitä jos vieroittautusitte makeisriippuvuudestanne? En ole vuosiin syönyt karkkia enkä suklaata paitsi pari konvehtia jouluna kohteliaisuudesta. En kaipaa ollenkaan eikä ne enää maistu hyvältä, ällöttävän makeilta vain.
Ei se pelkkä yks palmuöljy koko makua ja rakennetta pelkästään voi muuttaa. On niissä tapahtunut muitakin muutoksia. Sitä paitsi leivässä palmuöljy ei edes maistu ja on ihan syötävää.
Palmuöljyä on sitä paitsi monissa vegaanituotteissa. Eikä kukaan vegaani siitä valita.
Ostan Lidlin levyjä. Niissä ei ole palmuöljyä.
Mieheni "patukka" sen kun pysyy ja paranoo.
Hopeatoffee oli ennen sentään toffeeta, nykyään pehmeä ja valju.