Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi punalappuisten ostaminen hävettää?

Nuuka-Nyysteeni
06.02.2020 |

Olen monesti lukenut netistä, että ihmiset eivät kehtaa ostaa punalappuisia aletuotteita, kun joku voi ajatella siitä jotain negatiivista. Pitävät kenties köyhänä tai jotain?

Mistä tuo ajatuskulku on peräisin? Ajatteletko kenties itse niin? Päteekö sama myös kalliimpiin tuotteisiin? Onko takin tai vaikka pesutornin ostaminen alesta myös noloa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut, että ketään hävettäisi. Varmasti jotain kuitenkin hävettää, meitä on niin moneen junaan että jotakuta hävettää ihan se kaupassakäyntikin alennuslapuista riippumatta.

Tämä. Onhan täälläkin kommentoitu, että jopa vessapaperin ostaminen hävettää. Ei voi ymmärtää, mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
22/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut, että ketään hävettäisi. Varmasti jotain kuitenkin hävettää, meitä on niin moneen junaan että jotakuta hävettää ihan se kaupassakäyntikin alennuslapuista riippumatta.

Olen täältä lukenut että eräitä hävettää jopa vessapaperin osto, vaikka tuskin niissä on koskaan punalappua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täältä lukenut että eräitä hävettää jopa vessapaperin osto, vaikka tuskin niissä on koskaan punalappua.

Mutta sitten muut näkee, että ostaja pyyhkii pyllyään... pitääkin alkaa ostaa punalaputettuja servettejä tähän käyttöön, niin kukaan ei arvaa minun ronkkivan takamusta

Vierailija
24/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan hävetä. Ostan kaikenlaista mahdollisuuksien mukaan, ja monesti vielä sijoitankin käynnin ilta-aikaan, koska silloin on eniten tarjolla punalaputettuja tuotteita. Mielestäni on sekä kauppiaan että kuluttajan kannalta ainoastaan järkevää, että tuotteet saataisiin myytyä eikä tulisi turhaa hävikkiä! Suurimman osan voi pakastaa myöhempää käyttöä varten ja maitotuotteetkin säilyvät jääkaapissa hyvinä noin viikon verran. En ole huomannut isoissa kaupungeissa tuollaista häpeämisen kulttuuria, vaan säästämiseen suhtaudutaan lähinnä ylpeydellä! Varmasti pienen paikkakunnan juttuja tuollaiset häpeämisestä höperöimiset, kun pelätään sitä samaan kauppaan osuvan naapurin Pirkon mielipidettä.

Vierailija
25/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan hävetä, sehän on vain fiksua ja ekologista. Enemmän hävettäisi ostaa ylihintaisia tuotteita, sehän tarkoittaisi että olen tyhmä.

Vierailija
26/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan hävetä, enkä voi ymmärtää miksi pitäisi hävettää. Itsetunto an kohdillaan. Vaikk ei ole ns ”pikkurahan puute” ostan aina punalappuisia , jos yleensä käytän ko elintarvikkeita. Niitä tulee kohdalle päivittäin. Matkustellaan on ykkös-ja kakkoskodit . Raha tulee näinollen rahan luokse.

Vierailija
27/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin nössömiehiä hävettää kuulemma kuukautissuojien ostaminen vaimolle niin paljon, etteivät voi sitä tehdä. Käsittämätöntä. Mun mies on tuonut mulle monta kertaa tamponeja eikä ole nikotellut yhtään. Aikuinen poikani kävi ostamassa mulle ripsivärin, kun oli kerta menossa kaupungille.

Ei nolota, kun on itsetunto kunnossa.

Vierailija
28/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole varsinaisesti mitään muuta hävettävää kuin se että ne punalappuiset tuotteet joutumaan syömään tänään tai huomenna eikä sitä oma ruokataloutta voi silloin suunnitella pitkäjännitteisemmin. Kun niissä tuotteissa on mahdollisimman myöhäinen parasta ennen päivämäärä, niin silloin se oma ruokalista on juostavampi ja kotona voi säilyttää samanaikaisesti useampia ateriavaihtoehtoja. Kävin tänään torstaina kaupassa ja periaatteessa minun ei ole pakko käydä ruokakaupassa ennen maanantaita.

Vierailija
29/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastaa ihmisen huonon itsetunnon ja ulkoaohjautuvuuden jos häpeää tuollaista.

Vierailija
30/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole varsinaisesti mitään muuta hävettävää kuin se että ne punalappuiset tuotteet joutumaan syömään tänään tai huomenna eikä sitä oma ruokataloutta voi silloin suunnitella pitkäjännitteisemmin. Kun niissä tuotteissa on mahdollisimman myöhäinen parasta ennen päivämäärä, niin silloin se oma ruokalista on juostavampi ja kotona voi säilyttää samanaikaisesti useampia ateriavaihtoehtoja. Kävin tänään torstaina kaupassa ja periaatteessa minun ei ole pakko käydä ruokakaupassa ennen maanantaita.

Lähden itsekin pian käymään ja ostan sen verran, että sillä pärjää loppuviikon. Teen ostokset kaksi kertaa viikossa, maanantaisin ja torstaisin, ja olen huomannut sen kaikkein toimivimmaksi ratkaisuksi. Punalaputettuja ostan sen mukaan, mitä sattuu löytymään ja miten sopii suunniteltuun ostoslistaan, jossa on kuitenkin aina hieman varaa muutoksille.

Vierailija
31/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt noloa olla köyhä ja ruma!

Sinc

Vierailija
32/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä 😂

Ei minua kyllä hävetä.

Vierailija
33/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan punalapputuotteita jos tuote on sopiva eli tarvitsen sen. En hamstraa niitä mihinkään jollen tarvitse. Ei hävetä pätkääkään ja iloinen olen jos löydän jotain halvennuksesta ja kauppakin on varmaan iloinen että saa edes muutaman rahan siitä tuotteesta jonka on kuitenkin hankkinut myyntiin eikä tarvitse heittää sitä biojätteeseen tms.

Vierailija
34/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastin on keksitty.

Vierailija
35/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niitä ostavat elintarvikealan tohtorit ja lääkäritkin, miksi eivät muka kelpaa tavalliselle rahvaalle. Itse vältän roskaruokaa: eineksiä, sipsejä, limuja. hampurilaisia, pizzoja, pasteijoita yms. 

Jos jauhelihapaketissa on merkintä vaikkapa tänään, että Parasta ennen 7.2., pastakastikkeen voi vallan mainiosti tehdä tänään. Lihassa noin periaatteessa tuore on sitkasta ja huonoa, murea on kuukausia kypsytetty pakkauksessa, joten mikäs sen jauhalihan pilaisi.

Vierailija
36/36 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomessa ketään, joka ei osta punalappuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi