Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Asuntojen hinnat romahtavat

Vierailija
06.02.2020 |

Mitä mieltä tästä? Ostimme juuri ensiasunnon puolison kanssa ja nyt alkoi huolestuttaa. https://www.iltalehti.fi/talous/a/c4721f4f-4cbb-4f84-b08e-16ed08077e89?…

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin Iltalehden otsikko, mutta kuitenkin. -AP

Vierailija
2/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaako ihmiset taloissa asumisen kokonaan lähivuosina? Asuinnoilla on arvoa niin kauan kuin niitä jokainen tarvitsee. Kysyntä ei ole mihinkään katoamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä haittaa. Asun Tampereella ja olen jo joitakin vuosia katsellut kivoja mökkejä rannikolla. Ne nyt näyttävät vieläkin maksavan aivan tolkuttomasti, joten rommausta ootellessa.

Vierailija
4/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsettehan te sen kodin paikkakunnaltanne joka tapauksessa. Jos siellä pysytte, eihän arvolla sinänsä ole merkitystä. Ilmaiseksi ei voi kuitenkaan asua, toinen vaihtoehto on olla vuokralla.

Vierailija
5/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Oulussa ja en uskalla ostaa asuntoa täältä vaikka mulla on vakituinen työ. 

Ystäväni on yrittänyt saada saunallista keskustakaksiotaan kaupaksi 2 vuotta ja alentanut hintaa siinä ajassa 40k. Ei mene edes sijoittajille. 

Vierailija
6/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennusta aloitukseesi: osassa Suomea. Ei kaikkialla.

Vierailija
7/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Oulussa ja en uskalla ostaa asuntoa täältä vaikka mulla on vakituinen työ. 

Ystäväni on yrittänyt saada saunallista keskustakaksiotaan kaupaksi 2 vuotta ja alentanut hintaa siinä ajassa 40k. Ei mene edes sijoittajille. 

Sitä sanotaan markkinataloudeksi, jossa asiakkaat määrittelevät kurantin hintatason, ei hinnan pyytäjä. Sehän on päivänselvä asia että ylihintainen p a s k a ei tee kauppaansa. Vasta sitten kun hinta / laatu kohtaa, syntyy kaupat, JA SE ON SE, JOKA MÄÄRITTÄÄ OIKEAN JA REAALISEN HINTASON.

Vierailija
8/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsettehan te sen kodin paikkakunnaltanne joka tapauksessa. Jos siellä pysytte, eihän arvolla sinänsä ole merkitystä. Ilmaiseksi ei voi kuitenkaan asua, toinen vaihtoehto on olla vuokralla.

Vuokralla asuminen ei vähennä asunnon arvoa millään tavalla. Koska joku omistaa sen asunnon joka tapauksessa. Omistusasunnossa sitä vain tavallaa itse toimii itselleen vuokraisäntänä. Jos kaikki muuttaisi vuokralle asumaan niin silloin sijoitusasuntojen kysyntä kasvaisi valtavasti! Kalliiit putkiremontitkaan ei vähennä asumisen tarvetta. Jossain on pakko asua kuitenkin. Ei ihmiset päätä lopettaa syömistäkään sen takia, että ruoka on kallista.

Vierailija
9/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin vika asunnossa/hinnassa jos ei mene kaupaksi. Normaalisri keskustan asnnot menee hyvin kaupalsi Oulussa.

Vierailija
10/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin asuntojen hinnoissa on jopa 15% ilmaa. Kosteusvaurioisesta mörskästkäkin pyydetään lähes uuden hintaa, jne.

Vierailija
11/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen asuntojen hinnat eivät enää nouse kuin korkeintaan muutaman suurimman kaupungin keskustassa. Muualla hinnat tippuvat. Turha luulla että vanhan asunnon myynnillä tienaa, hyvä jos siitä edes pääsee eroon.

Vierailija
12/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäkylillä hinnat ovat jo romahtaneet. Kasvukeskuksissa jatkavat nousuaan, koska kysyntää riittää.

Rommauksesta peloteltiin jo 20 vuotta sitten. Onneksi ei välitetty siitä, vaan ostettiin talo 15 v sitten. Ollaan tämä aika asuttu mukavasti ja väjästi ja säästetty samalla valtava määrä rahaa, joka olisi mennyt vuokraan. Kaiken kukkuraksi talon arvo on kasvanut reippaasti, mutta sillä ei ole minulle merkitystä, koska haluan asua tässä loppuelämäni ajan.

Vierailija
13/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä nyt ihan huvittavaa että asunto on joku keinotekoinen nousujohteinen asia. Yleensä vanha menettää arvoaan niin kuin loogisessa mielessä. 

Vierailija
14/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin vika asunnossa/hinnassa jos ei mene kaupaksi. Normaalisri keskustan asnnot menee hyvin kaupalsi Oulussa.

Asunto on remontoitu täysin 3 vuotta sitten. Ylin kerros, ja iso parveke. 

Kyllä se on vaan niin että Oulu ei ole houkutteleva kohde edes asuntosijoittajille, enkä ihmettele. Itsekin haen koko ajan töitä pk-seudulta ja ulkomailta että pääsisin livohkaan täältä... 

Vierailija
15/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhojen asuntojen hinnat eivät enää nouse kuin korkeintaan muutaman suurimman kaupungin keskustassa. Muualla hinnat tippuvat. Turha luulla että vanhan asunnon myynnillä tienaa, hyvä jos siitä edes pääsee eroon.

Ei kukaan sellaista luulekaan.

Vierailija
16/16 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin juuri kaksioni Helsingistä. Arvo oli noussut 120 000 viidessätoista vuodessa. Hyvä sijoitus.