Minne järjestyshäiriöstä ilmoitetaan?
Minne tai kenelle järjestyshäiriöstä taloyhtiössä yleensä ilmoitetaan, miten teillä?
Minä en löytänyt ohjetta asukasohjeista enkä järjestyssäännöistä, keneen pitäisi ottaa yhteyttä. Olen ilmoittanut isännöintitoimistoon sähköpostitse, mutta he eivät ole koskaan vastanneet minulle, eikä häiriölle ole mitään tehty. Taloyhtiössä on myös talonmies. Ja tietysti taloyhtiöllä on hallitus.
Kommentit (41)
Taloyhtiöiden laitteiden aiheuttama järjestyshäiriö.
Että semmoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää tehdä isännöitijälle kirjallisena ja siihen pitää saada 2-3 eri asuntojen asukkaan allekirjoitus.
Olen tehnyt kirjallisena, sähköposti on kirjallinen. Mutta muita asukkaita ei tässä ole, joihin tuo häiriö kohdistuisi. Ulkopuolinen asiantuntija on käynyt kyllä totemassa häiriön ja häneltä voin tietysti pyytää lausunnon asiaan. Lähinnä ongelma on nyt se, että isännöinti ei vastaa kirjallisiin yhteydenottoihin mitenkään. Viranomaisen yhteydenotto sai aikaan jotain toimia, mutta nyt tilanne on taas repsahtanut.
ap
Miksi et kertonut tätä heti aluksi? Soitat tosiaan 112 ja joka kerta pyydät kirjallisen raportin.
Miksi soittaisin 112:een? Se on tarkoitettu hätätilanteita ja uhkaavia tilanteita varten. Tässä on kyse taloyhtiön laitteiden aiheuttamasta metelistä.
ap
Miksi et tätäkään kertonut heti aluksi? Ihan turhaa tuhlattiin tähän nyt aikaa.
Hyvää päiväjatkoa!
Kerroin heti aluksi, että kyse on järjestyshäiriöstä, kuten onkin. Järjestyssääntöjen mukaan taloyhtiössä on hiljaisuus yöaikaan. Laitteita ei saisi käyttää.
Kaikki tietävät, miten menetellään, jos naapurissa tapellaan yöllä. Ei sellaisen käsittelyyn ole tarvetta ja kiinnostusta, itselläni ainakaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää tehdä isännöitijälle kirjallisena ja siihen pitää saada 2-3 eri asuntojen asukkaan allekirjoitus.
Olen tehnyt kirjallisena, sähköposti on kirjallinen. Mutta muita asukkaita ei tässä ole, joihin tuo häiriö kohdistuisi. Ulkopuolinen asiantuntija on käynyt kyllä totemassa häiriön ja häneltä voin tietysti pyytää lausunnon asiaan. Lähinnä ongelma on nyt se, että isännöinti ei vastaa kirjallisiin yhteydenottoihin mitenkään. Viranomaisen yhteydenotto sai aikaan jotain toimia, mutta nyt tilanne on taas repsahtanut.
ap
Mikä asiantuntija? Kyse oli siis jostakin yöllisestä häiriöstä, kuka on tällaisten asiantuntija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi et kertonut tätä heti aluksi? Soitat tosiaan 112 ja joka kerta pyydät kirjallisen raportin.
Miksi soittaisin 112:een? Se on tarkoitettu hätätilanteita ja uhkaavia tilanteita varten. Tässä on kyse taloyhtiön laitteiden aiheuttamasta metelistä.
ap
No, se ei kyllä ole järjestyshäiriö.
Kyllä on. Yöaikaan on hiljaisuus, joten laitteita ei silloin pidä käyttää, tai tulee aiheuttaneeksi häiriötä.
ap
Laita viesti isännöitsijälle ja kerro, että mikäli yhtiön hallinto ei ota asiaan kantaa, joudut valitettavasti viemään asiaa eteenpäin.
Eteenpäinvieminen voisi olla vaikka kunnan terveystarkastaja, jolle kuuluu myös asumiseen liittyvät haitat ja häiriöt. Hän voi määrätä yhtiön toimiin. jos häiriö todetaan
Tai kannattaa kysyä vaikka kiinteistöliitosta jos et saa isännöitsijään yhteyttä.
Ja jos mikän muu ei auta, mene ja soita hallituksen puheenjohtajan ovikelloa ja kerro asia hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä asiantuntija? Kyse oli siis jostakin yöllisestä häiriöstä, kuka on tällaisten asiantuntija?
Äänitason mittaaja. Näihin on ohjearvot olemassa, yöaikaan matalammat desibelirajat kuin päivällä.
ap
Hyvä tavaton tätä vali-vali-valittamista!
Kerrostalossa käytetään öisin korvatulppia.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Äänitason mittaaja. Näihin on ohjearvot olemassa, yöaikaan matalammat desibelirajat kuin päivällä.
ap
Ja onko kyse nyt siis jostakin laitteesta jota joku käyttää (esim. pyykinpesukone) vai sellaisesta joka toimii itsekseen (esim. ilmanvaihtokone)?
Vierailija kirjoitti:
Laita viesti isännöitsijälle ja kerro, että mikäli yhtiön hallinto ei ota asiaan kantaa, joudut valitettavasti viemään asiaa eteenpäin.
Eteenpäinvieminen voisi olla vaikka kunnan terveystarkastaja, jolle kuuluu myös asumiseen liittyvät haitat ja häiriöt. Hän voi määrätä yhtiön toimiin. jos häiriö todetaan
Tai kannattaa kysyä vaikka kiinteistöliitosta jos et saa isännöitsijään yhteyttä.
Ja jos mikän muu ei auta, mene ja soita hallituksen puheenjohtajan ovikelloa ja kerro asia hänelle.
Kunnan asumisterveyteen olenkin ollut yhteydessä, ja heidän yhteydenottonsa taloyhtiöön sai aikaan pienen ryhtiliikkeen. Ongelmalle ei kuitenkaan ole tehty pysyvästi mitään. Ajattelin selvittää seuraavaksi, korvaako oikeusturvavakuutukseni kannehdinnan tässä asiassa.
Taloyhtiön hallituksen jäseniä en tiedä keitä he ovat ja missä asunnoissa asuvat. Isännöinti voisi antaa hallituksen yhteystiedot, mutta kun isännöinti ei reagoi mitenkäään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ja onko kyse nyt siis jostakin laitteesta jota joku käyttää (esim. pyykinpesukone) vai sellaisesta joka toimii itsekseen (esim. ilmanvaihtokone)?
Kumpaa pidät järjestyshäiriönä eli järjestyssääntöjen rikkomisena?
ap
Ärsyttävää, pitää lypsää asia kerrallaan, heippa!
Onko penkkarit jo nyt? Tavallisesti ovat olleet viikon myöhempään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tavaton tätä vali-vali-valittamista!
Kerrostalossa käytetään öisin korvatulppia.
Ei mulla muuta.
En asu kerrostalossa. Mutta ei sielläkään tarvitse korvatulppia öisin käyttää. Asumisterveyssäännökset ovat yleisesti saatavailla ja yleisesti velvoittavia. Kannattaa tiedostua.
ap
Luulen, että sinun kohdallesi on merkattu isännöinninkirjoihin mielenterveysongelmainen ja sinua ei oteta tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Kumpaa pidät järjestyshäiriönä eli järjestyssääntöjen rikkomisena?
ap
En kumpaakaan
- eri
Joo en viitsi lukea enää tätä ketjua. Ap tietää kaiken parhaiten, paitsi mihin pitäisi ilmoittaa järjestyshäiriöstä joka ei sitten olekaan mikään järjestyshäiriö. Hajoa nyt sitten siihen omaan tärkeyteesi. Töttöröö!
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää, pitää lypsää asia kerrallaan, heippa!
Ei se sinua harmita, että tulee asia kerrallaan, vaan se, että itse ehdit tehdä virheellisiä oletuksia. Heippati rallaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo en viitsi lukea enää tätä ketjua. Ap tietää kaiken parhaiten, paitsi mihin pitäisi ilmoittaa järjestyshäiriöstä joka ei sitten olekaan mikään järjestyshäiriö. Hajoa nyt sitten siihen omaan tärkeyteesi. Töttöröö!
Eli et päässyt tyydyttämään pätemisen tarvettasi, ja vaihdat nyt ketjuun, jossa se voisi onnistua? Antaa mennä :-)
Tyypillinen AV-mamma, jonka substanssi on nolla.
-ap
Ap:lla on nyt mennyt sääntörikkomus ja järjestyshäiriö iloisesti sekaisin keskenään 😃
No, se ei kyllä ole järjestyshäiriö.