2v vaatii öisin maitoa. Miten olis lempeintä jättää se vihdoin pois?
En voi enkä halua huudattaa häntä täällä pitkin yötä. Johan siinä mies ja naapurit herää. Tiedän että olisi pitänyt tehdä tämä jo aikaa sitten mutta laiska olen ollut tämän suhteen. Ei tyydy hyssyttelyihin, silittelyyn tai että saa nukkua vieressä, eikä vesi kelpaa enkä halua siihen enää totuttaa.
Kommentit (405)
Voi kokeilla myös olla pari yötä poissa kotoa.
Meillä kävi niin, että yksi lapsi joutui hetkeksi sairaalaan ja olin siellä hänen kanssaan.
Sillä aikaa pikkusiskolta (yli 2 v) oli hävinnyt tutti ja unohti sen täyspäiväisen suukappaleensa kokonaan, kun ei äiti ollut etsimässä. Isi vaan ei löytänyt. ;D
Vierailija kirjoitti:
Varaudu muutamaan unettomaan yöhön. Kun lapsi vaatii maitoa, ilmoitat vain että "ei maitoa" tai "maito on loppunut", "-hyvää yötä".
Ole ehdottomasti johdonmukainen, eli kun olet tehnyt päätöksen ettei maitoa enää tule, et sitä myöskään helly antamaan.
Juuri näin. Mä selitin (tosin vuotta pienemmälle), että maito nukkuu.
Etsi googlella: "Gordonin unikoulu perhepedissa nukkuville". Löytyy Uniliiton PDF. Tämä on lempeä ja tehokas tapa lopettaa yöimetys. Tsemppiä! Ihan mahtavaa että olet imettänyt noin pitkään!
Vierailija kirjoitti:
Ei ap'tä oikeasti hyvät neuvot kiinnosta, haluaa vain ruikuttaa ja saada huomiota. Jos ei noin yksinkertaisesta asiasta selviä niin paljon on vielä ongelmia tiedossa seuraavien 16v aikana ennenkuin muksu on 18v ja voi muuttaa pois.
Sarvikuonotkaan ei ole uhanalaisia. Ne vaan sanoo niin että saisivat huomiota.
Miksei sitä maitoa saisi antaa? Maidon sokeri ei vahingoita hampaita. Maidossa on mineraaleja ym. jotka auttavat esimerkiksi lihaskramppeihin kasvavalla lapsella. Itse en näe syytä vieroittaa lasta maidosta. Kyllä lapsi oppii isompana kokonaan pois maidosta. Meillä 7v lapsi ei enää edes suostu juomaan maitoa, vaan syö muita maitotuotteita.
Meidän poika lopetti imetyksen kokonaan 2-vuotiaana. Samalla kertaa loppui siis päivä- ja yöimetykset. En itse ollut onnistunut imetystä lopettamaan, kun poika oli niin kovasti maidon perään. Mutta, kun hammastarkastuksessa hoitaja sanoi että "ei enää maitoa (öisin).", niin meidän poika otti sen tosissaan ja lopetti koko homman kerrasta. :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halu antaa laoselle yöllä maitoa? Oman mukavuutesi takia?
Pullo sängyn viereen valmiiksi ja korviketetra myös, kun lapsi inahtaa kaadat korvikkeen pulloon ja heität lapselle. Kyllä morviketta voi juottaa vanhemmallekin lapselle, se ei muutu myrkyksi.
Ei se lapsi turhaan herää yöllä, jano tai nälkä, maito auttaa paremmille unille kaikki.Lapsi lopettaa yöjuomisen kun se ei ole tarpeen, jossain vaiheessa muuttuu veden juomiseksi kun syö päivällä tarpeeksi.
Omilla lapsilla vesipullo on vielä teineinä sängyn vieressä, ei ole tarvinnut äidin käydä juottamassa enää vuosiin.
Mistä näitä lapsien huudattajia ja kiusaajia tulee?
Ei kaksivuotias tarvitse enää yömaitoa. Meillä päättyi yömaidottelu siihen, kun siirryttiin kiinteään ravintoon. Ei tarvinnut kuin parina yönä laittaa tutti, kun heräsi. Helposti kävi siinä iässä.
Vatsa täyteen illalla tuhtia ruokaa. Tutin käyttö öisin. Maito on muutenkin huono juttu yöllä esim. korvatulehdusten kannalta. Hampaatkin jää pesemättä.
Osta punaista maitoa jos se kelpaa,ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Lantraa se maito vedellä aina laihemmaksi vaiheittain, kunnes pelkkää vettä, jos et pysty muuten vieroittamaan
Se on ainakin eskarilainen jo, ellei peräti ekaluokkalainen!
2020 päiväys
Vierailija kirjoitti:
Lapselle kuuluu maito ravinnoksi muttei sinun rinnoistasi.
Aloittajan lapsi taitaa olla jo ekaluokalla, tuskinpa tissi enää kelpaa.
Aloitus vuodelta 2020. Joko tyyppi nukkuu ilman maitoa?
Vierailija kirjoitti:
Reagoi hitaasti, ei silittelyitä. Laita tutteja viereen niin lapsi laittaa sen itse suuhun ja nukahtaa.
Ei enää tuttia tuon ikäiselle! Voi Jeesus sentään!
Miksi olet antanut näin kauan yömaitoa? Meillä lopetettiin yömaito kun poika oli 8kk ja söi jo kaikkea ja normaalisti oli aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala ja lisäksi vielä iltavelli ennen hammaspesua ( oli pari hammasta ). Poika heräsi 05 ja tarjosin vettä. Pientä marinaa ja tuskaa mutta nukahti uudestaan ja nukkui 08. Toisena yönä sama juttu. Ei ollut jano koska vesi ei kelvannut. 3. Yönä poika katsoi minua vihaisesti kun tarjottiin taas vettä ja käänsi kylkeä ja jatkoi unia. Ei enää herännyt aamuyöllä vaan nukkui täydet yöt 22-08.
Laitoin meidän 2 vuotiaan sänkyyn illalla valmiiksi vesipullon kun tapasi heräillä yöllä janoon, heräsi jonkin aikaa kerran yössä juomaan vettä ja nukkui takaisin.
Öisin ei kannata juoda maitoa, tulee korvatulehduksia.
Minä suosittelen, että aloittaja järkkää maitovieroituksen lomaviikolle. Meillä yösyömiset on lopetettu 2-3 kk ikään mennessä. Tutista luopuminen oli paljon vaikeampaa kuin yösyömisestä.
Lantraa se maito vedellä aina laihemmaksi vaiheittain, kunnes pelkkää vettä, jos et pysty muuten vieroittamaan