Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kalasataman terveyskeskus - miten tuo paikka voi olla edes olemassa?!

Vierailija
05.02.2020 |

Jokaisella on varmasti erilaisia kokemuksia tuosta Kalasataman terveyskeskuksesta - niin hyviä että huonoja. Voin kyllä omasta puolestani sanoa, että itse olen kokenut kyseisen paikan huonoimmaksi terveysasemaksi ikinä. Itselläni on psykiatrian poliklinikan kontakti, ja ajan saaminen nopeasti psykiatrille oli tavallista vaikeampaa. Lisäksi reseptejä lääkkeisiin uusitaan erittäin hitaasti myöskin. Olen joutunut odottamaan uuden mielialalääkityksen reseptiä todella kauan, vaikka psykiatri lupasi kirjoittaa sen saman tien. Hoitajiin ja lääkäreihin ei saa yhteyttä.

Millaisia kokemuksia teillä on Kalasataman terveyskeskuksesta?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä kokemus hammaslääkärissä.

Vierailija
22/45 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette niin köyhiä, että joudutte käyttämään arvauskeskusta?

Mehiläinen, Terveystalo ym. toimivat täsmällisesti, laadukkaasti ja hyvin. Ei mitään ongelmia ole ollut koskaan.

Ei olla köyhiä, se on vain periaate käyttää julkista, kun veroja maksetaan.

Jos periaatteen vuoksi käyttää, niin sitten vaan odottelee ja soittelee uudestaan, odottelee lisää ja kärsii epäviihtyisästä tilasta ym. Eikä tietysti saa valittaa, vaan kärsii hiljaa itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kai slummissakin olla joku terveyskeskus.

Vierailija
24/45 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasataman tk:ssa haisee pahalle!

Kalasataman tks:ssa kuuluu kovaa molotusta.

En asioi enää siellä, vaan käyn Mehiläisessä.

Vierailija
25/45 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehiläinen, Terveystalo ym. toimivat täsmällisesti, laadukkaasti ja hyvin. Ei mitään ongelmia ole ollut koskaan.

Haloo!,,,Ei kai se köyhyydestä kiinni ole!!

Vierailija
26/45 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo!,,,Ei kai se köyhyydestä kiinni ole!!

Et taida tietää terveydenhuollosta yhtään mitään!!!

Vaikka se arvauskeskus onkin.

Vierailija
27/45 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa Helsingin normi terveysasemalta. Kaksisuuntausta yhteyttä ei saa edes kirjekyyhkyllä. Lääkäri nähty viimeksi viime vuosikymmenellö ja silloinkin ulko-ovella .

Vierailija
28/45 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos periaatteen vuoksi käyttää, niin sitten vaan odottelee ja soittelee uudestaan, odottelee lisää ja kärsii epäviihtyisästä tilasta ym. Eikä tietysti saa valittaa, vaan kärsii hiljaa itsekseen.

Voi jeesus, oletko 5-vuotias?

Vierailija
29/45 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä terveyskeskuksen palveluita

Se on kiinni teillä kiinni nimenomaan rahasta, turhaa valehdella.

Itse Käyn aina Kampin Terveystalossa, näin mennyt yli 10 vuotta. Suoraan itse valitsemalle lääkärille ajan varaan netin kautta.Aina auki 24/7.

Vierailija
30/45 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyklinikka tms ainakin toimi tosi hyvin, oli osaava ja mukava gynekologi ja jälkitarkastuksessa samoin osaava ja mukava hoitaja, aikojakin sai tosi hyvin silloin kolme vuotta sitten. Kävin siis kierukan laitattamassa. Lasku 0 euroa kaikkineen.

Vierailija
31/45 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen kuullut siellä asiakkaina olevilta kavereiltani. Lääkereseptejä ei uusita ajallaan, lääkäriaikoja vaikea saada, lääkäri ei soita potilaalle ollenkaan vaikka oli sovittu ja lääkärit vaihtuvat jatkuvasti. Ilmeisesti lääkärit(kään) eivät viihdy siellä syystä tai toisesta.

Tämä itseänikin ärsyttää julkisella puolella. Jos lääkäri vaihtuu, jää homma kokonaan kesken. Esim itselläni lääkäri ei ollut mitenkään ottanut kantaa labratuloksiin, ja kun soitin terveysasemalla ja ihmettelin asiaa, niin hoitaja totesi ettei kyseinen lääkäri enää työskentele heillä.

Vierailija
32/45 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä terveyskeskuksen palveluita

Se on kiinni teillä kiinni nimenomaan rahasta, turhaa valehdella.

Itse Käyn aina Kampin Terveystalossa, näin mennyt yli 10 vuotta. Suoraan itse valitsemalle lääkärille ajan varaan netin kautta.Aina auki 24/7.

Niin. Labrat ja erinäiset toimenpiteet ovat yksityisellä niin kalliita, että kyllä se monilla on rahasta kiinni.

Kyllä minäkin muissa asioissa olen käynyt yksityisellä.

Vierailija
33/45 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen kuullut siellä asiakkaina olevilta kavereiltani. Lääkereseptejä ei uusita ajallaan, lääkäriaikoja vaikea saada, lääkäri ei soita potilaalle ollenkaan vaikka oli sovittu ja lääkärit vaihtuvat jatkuvasti. Ilmeisesti lääkärit(kään) eivät viihdy siellä syystä tai toisesta.

Tämä itseänikin ärsyttää julkisella puolella. Jos lääkäri vaihtuu, jää homma kokonaan kesken. Esim itselläni lääkäri ei ollut mitenkään ottanut kantaa labratuloksiin, ja kun soitin terveysasemalla ja ihmettelin asiaa, niin hoitaja totesi ettei kyseinen lääkäri enää työskentele heillä.

Jos labrat poikkeaa viitearvoista, kai sen joku huomaa. Yleensä perusterveellä arvot on rajoissa, joten ei ole vaaraa. Toki pitäisi soittaa jos lupaa.

Labrat voi myös itse katsoa Maisa.fi.

Vierailija
34/45 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aina ihmettelen näitä yksityisten palveluiden käyttäjien ennakkoluuloja. Itse ei ole tarvinnut juuri odotella. Kun ei ole ollut kiire, on lääkärinaika saattanut mennä joidenkin viikkojen päähän. Eipä ole haitannut.

Kun on ollut akuutimpi tarve, olen saanut ajan tunnin päähän. Kiire oli ehtiä ajoissa paikalle.

Ylipäänsä minun on vaikea keksiä mitään syytä miksi menisin yksityielle, mitä voisin saada enemmän kuin nyt. Mutta isoja epäkohtia on helppo keksiä. Esim. se ettei yksityisellä voi ikinä tietään onko diagnoosi oikea vai onko vaivaa liioteltu, jotta saataisiin hoitojaksa mahdollisimman pitkäksi ja enemmän liikevaihtoa.

Sellaisesta on useitakin kokemuksia. Terve ihminen pistetään käymään kuntoutuksessa viikkokausia.

Vierailija
35/45 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kerran siellä sisällä. Todella epäinhimillinen kuutio, kuin ydinvoimala.

Sehän on hieno, jos vaikutti sinusta ydinvoimalalta. Poweriahan sieltä haetaan elämään.

Vierailija
36/45 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehee, aivan oikein teille kalasatamalaisille, tehän olette juuri niitä autoilijoiden vihaajia, noh mites nyt, onko kivaa kun tuhotaan joku itselle kiva asia Häh??

Kalasatamalaisille? Minä asun ihan kalliimmilla neliöillä ja omalla autotallilla Etelä-Helsingissä, mutta niin vaan kaupungin puolelta psykiatri on Kalasatamassa. Toki sieltä ei saanut aikaa ollenkaan, joten hain yksityiseltä ja 1,5v myöhemmin Kalasatamasta minulle postitettiin paperi että hoitosuhteeni Kalasataman psyk.polin kanssa perutaan koska en ole käynyt paikalla. Vähän nauratti, mutta kamalaa että tuo on ainoa vaihtoehto monille. Yksityinen psykiatri maksaa n. 150e kerta.

Vierailija
37/45 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo Siikli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aina ihmettelen näitä yksityisten palveluiden käyttäjien ennakkoluuloja. Itse ei ole tarvinnut juuri odotella. Kun ei ole ollut kiire, on lääkärinaika saattanut mennä joidenkin viikkojen päähän. Eipä ole haitannut.

Kun on ollut akuutimpi tarve, olen saanut ajan tunnin päähän. Kiire oli ehtiä ajoissa paikalle.

Ylipäänsä minun on vaikea keksiä mitään syytä miksi menisin yksityielle, mitä voisin saada enemmän kuin nyt. Mutta isoja epäkohtia on helppo keksiä. Esim. se ettei yksityisellä voi ikinä tietään onko diagnoosi oikea vai onko vaivaa liioteltu, jotta saataisiin hoitojaksa mahdollisimman pitkäksi ja enemmän liikevaihtoa.

Sellaisesta on useitakin kokemuksia. Terve ihminen pistetään käymään kuntoutuksessa viikkokausia.

Monilla meillä yksityisten käyttäjillä ei ole ollut vaihtoehtoja kuin siirtyä sinne yksityiselle. Akuuttiaikaa ei saanut vaikka soitin 8:05, kiireetöntä aikaa ei saanut ollenkaan. Ehdottivat että soitan 3kk päästä uudestaan. Arvaa soitinko vai meninkö hoidattamaan vaivani pois yksityisellä ennen kuin muuttui akuutiksi?

Vierailija
38/45 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit neliöt ja autotalli Etekä-Helsingissä -tyyppi voi varmaan maksaa sen 150 e yksityisellä? Tavan tallaaja ei tajua, että aknen tai kuukausi sitten satutetun polven takia ei saa eikä TARVI akuuttiaikaa. Myöskään flunssan takia ei tarvi mennä lääkäriin. 

Uskomatonta on sekin, että terveysaseman kiirelinjalle soittaa porukkaa, joilla ei ole akuuttia sairautta eli ei siis ole KIIRE. Voisin kirjottaa kirjan ihmisistä, jotka vaativat mitä erikoisimpia asioita terveysasemalta. Jotku soittavat sinne kysyäkseen myös asioista, jotka eivät edes liity terveyteen. 

Siinä olen täysin samaa mieltä, että nuo isot terveysasemat muistuttavat ydinvoimalaa ja on melkoinen virhe rakentaa niitä lisää ja sulkea pienet paikalliset terveysasemat.

Vierailija
39/45 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt siellä kymmenkunta kertaa. Eka kerta oli huono, kun odoteltiin lapsen kanssa vuoroa ja eräs nuorimies tanssi ja taisteli tuolin kanssa yrittäessään tuhota putoilevia sammakoita. Onneksi vuoromme tuli pian.

Hammaslääkärikerroksissa näitä ongelmia ei onneksi ole. Koronan jälkeen heillä oli jonojen purkamiseksi iltavastaanottojakin. Se oli hienosti tehty!

Vierailija
40/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi tänään lapsen kanssa. Palvelu on ollut aina nopeaa ja sujuvaa. Reseptin saanut korva- ja silmätulehduksiin, jne nopeasti. Meillä oli lapsilla sairauskuluvakuutukset, mutta ne on irtisanottu, koska lääkärille on päässyt aina ilman ajanvarausta keskimäärin reilussa vartissa siitä, kun on lähtenyt Kalasatamassa kotiovelta. Eli ei ole mitään järkeä käyttää yksityistä. Lapsia tosin taidetaan tuolla hieman suosia jonotuksessa.